Ga naar inhoud

Lennard, de lotharinger

Domino
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 190
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :)

Ik merkte vanavond met aaien dat het niet meer vel--->botten is, er lijkt een klein laagje tussen te komen :) Nog niet superveel hoor, maar het moet ook niet te snel gaan, dat is niet goed. Maar hij voelt al beter aan :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update, het gaat steeds beter met hem. En dat hele magere gaat er al een beetje vanaf. Ook heeft ie de weg door het hok helemaal gevonden en zie ik hem geregeld boven en beneden zitten. Z'n vacht voelt ook al beter aan. Als ik buiten kom en m'n andere konijnen eten geef, begint ie heen en weer te rennen om er maar voor te zorgen dat ik hem vooral niet vergeet, maar dat gebeurd uiteraad niet ;)

Toch best gek, ik heb hem nu ruim een week en hij knapt al zo enorm op. Dat is toch raar? Zou hij dan echt zoveel te kort eten hebben gehad??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je eens nagaan.... beestje is in een week dusdanig opgeknapt, moet je een s nagaan in wat voor PARADIJS hij is beland...

Je inzet en tijd is niet voor niets geweest, en als jij hem niet gehaald had was hij elders beland of gedumpt en was nog slechter geworden.

Lennard is een lekker beessie :party:

Zat hij daar ook buiten (voorgaande eigenaar)?

Kreeg je nog wat mee? Reisbox, kooi, oid?

Wat gingen die mensen doen met de oude spullen of gingen ze weer een nijn houden???

..... Ben altijd zo beniewd naar mensen die hun dier op marktplaats zetten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zat buiten in een panelenrennetje, bestaande uit 6 panelen. Op het gras, maar het gras was weg en het was gewoon donkere aarde met wat stro ondertussen. Ze zei ook dat ie regelmatig door de tuin liep. Maar hoe vaak "regelmatig" was weet ik niet. Aangezien hij totaal geen spieren heeft. Wel sprong ie er vaak uit zei ze en ging bij de buren op bezoek. Daarom hadden ze vanalles boven op de ren gelegd zodat hij er niet uit kon.

Ik heb z'n voerbakje (staat cavia op, maar goed ;) )en waterbak meegekregen, maar die waterbak heb ik vervangen voor 1 die aan het hok kan hangen. Het was zo'n waterbak rvs-honden-voer-waterbak.png

en nu heb ik zo iets 2214.jpg

want die eerste lag de eerste nacht al ondersteboven en dan zal je zien dat ie dan de hele dag niks kan drinken. Die nieuwe bevalt perfect. Ik had voor de zekerheid wel een fles opgehangen, maar ik weet niet of ie dat snapt.

Ze hadden nog 1 konijn zitten, de rest was al opgehaald. Maar die zat in een hok, gewoon een binnenhok, in de schuur. Hokken gingen geloof ik wel mee met de nieuwe mensen als die het hok wilden hebben. Ik mocht het rennetje ook wel hebben, maar ik struikel in de tuin al over die dingen hier :D

Ik zou hem wel weer eens willen wegen, maar mijn weegschaal is niet zo precies als die van de dierenarts. En om nou alleen om hem te wegen heen te gaan, vind ik ook weer zonde van de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Fleur snapt ook niets van een drinkfles, dus zij hebben een zware stenenbak. Anders gaat het zeker door het hok of om.... en dan drinken ze geen druppel!

Het woordje 'rest' klinkt wel als of ze er dus meer dan 2-3 konijnen hadden :s Allemaal los van elkaar? Hendig haha.... maar goed, ze zullen wel naar hun beste weten gehandeld hebben. Helaas was het toch niet helemaal voldoende, want juiste voeding, ondergrond en spierontwikkeling hebben niet echt plaatsgevonden zo te merken :s

Soms denk ik wel; kan ik mensen niet meer voorlichting geven ivm konijnen, maar lijkt toch niet te werken. Je kunt alles vinden op internet, maar mensen slaan dat hoofdstuk over bij het aanschaffen van een klein beestje... Want ach, loopt wel los ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer een paar foto's gemaakt en ik ben tot een ontdekking gekomen!!

Hij heeft wel degelijk ballen!! Maar hij trekt ze in :$ de dierenarts dacht dat al, maar het klopt dus wel. Maar waarom doen konijnen dat? Weet iemand dat?

Hier nog wat foto's:

Hij was druk op zoek naar eten

Foto-QUOEBQFB.jpg

Waar is het nou???

Foto-XYLCQFID.jpg

Ooow daar, maar hoe krijg ik dat blik nu open....?

Foto-AWXHSL74.jpg

Maak m nou open!!!

Foto-SPJHV8KJ.jpg

Moe van al dat zoeken, ploft ie neer

Foto-QMWBHYFI.jpg

Huh? Wat?? ga je het toch pakken voor me?

Foto-KIHLKNMR.jpg

Ik wacht geduldig deze keer :D

Foto-KZR4UHM6.jpg

Ondertussen zit hij heerlijk te smikkelen van z'n eten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik je aan raden

Mijn kennis heeft een lotharinger voedster en ze zijn zo leuk

ondeugend niet bang

Zij heft een klein lotharinger

Maar beterschap weer met je konijnen

Eigenlijk ben ik helemaal niet in de stemming om er over na te denken (Fleur is namelijk gister een dagje opgenomen samen met Ollie ivm niet willen eten...), maar mijn vriend en ik zijn er overuit.

Als een van beide nijnen vrijgezel wordt nemen we een Lotharinger :$

Wat is hij mooi & stoer!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine update. Ik ben vanmorgen even langs de dierenarts geweest met hem om hem te wegen. Ik kan hem thuis wel wegen maar dan weet ik nog niet wat is precies is aangekomen.

Maar hij weegt nu precies 4,0 kg. Wat dus betekend dat hij 220 gram bijgekomen is. Ze vond hem er al een heeeeel stuk beter uitzien als de vorige keer. Nog een klein beetje erbij en dan gaat hij onder het mes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .