Ga naar inhoud

Kelly & Nijn - Sore Hocks


lianne

Aanbevolen berichten

Mijn duo heeft dankzij mijn vakantie waarschijnlijk sore hocks gekregen. Waar ze normaal een aantal uren van de dag in de kooi, op fijne bodembedekking lopen, hebben ze 10 dagen lang vrijwel uitsluitend buiten de kooi geleefd. Op vloerbedekking, wat normaal geen problemen gaf. Tot ze er ineens, 10 dagen lang, bijna 24 uur per dag op konden lopen.

Ze lijken het probleem beiderzijds te hebben, het zit onder een redelijk dikke laag haren verstopt en lijkt wel wat eeltvorming te hebben.

Pootje Nijn:

DSC_0383.jpg

Pootje Kelly:

DSC_0385.jpg

Maandag ga ik voor de zekerheid nog even naar de dierenarts aangezien ik twijfel of dit daadwerkelijk sore hocks zijn, maar ben inmiddels al begonnen met de pawwax. Op dat soort momenten is het best onhandig, 1 konijn, 2 poten... 2 handen, 1 vinger met zalf. Daar moet nog wat handigheid in ontwikkeld worden ;).

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen Lianne, maar je bent er nu misschien mooi op tijd bij. (nu het nog niet door is.)

Weet helaas uit ervaring hoe onhandig dat smeren gaat, wees maar bij dat je van die kleine smurfjes hebt en niet een reus zoals bij mij.:mdr:

Maar... groot of klein... een paar handen kom je te kort idd.:mdr:

Balen is het zeker, het gaat het laatste jaar zo goed met ze... en nu ineens dit. Ik hoop dat het snel opknapt met de pawwax en moet even iets anders verzinnen voor op de vloer ; morgen even in de stad kijken voor iets van katoen wat over de vloerbedekking kan. De komende tijd maar smeren, smeren en nog meer smeren.

Ik vrees alleen dat dit niet goed is voor mijn band met Kelly, ondanks dat ze de laatste tijd minder angstig is naar mij toe en veel tijd, aandacht en aaitjes al veel goeds hebben gedaan ben ik bang dat dit weer een terugval kan veroorzaken. Hopelijk kunnen wat wortels het leed verzachten ;). Haar poten insmeren wilt trouwens nog wel lukken, Nijn is zo klein dat hij amper vast te houden is en zich heel snel los kan krijgen. Ook geen pretje, gelukkig zien ze er schattig uit in een bunnywrap in een groene handdoek :he:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah shit zeg.... Gelukkig krijg je die pawwax er goed opgesmeerd! Likken ze het er niet snel af? Is het een idee om daarna zwachtels om de pootjes te doen? Die gaan er natuurlijk binnen no time af, maar je moet toch iets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah shit zeg.... Gelukkig krijg je die pawwax er goed opgesmeerd! Likken ze het er niet snel af? Is het een idee om daarna zwachtels om de pootjes te doen? Die gaan er natuurlijk binnen no time af, maar je moet toch iets...

Ze krijgen na het smeren wat biks, dan zijn ze even een kwartiertje afgeleid met wat eten. Tegen die tijd is de zalf wel ingetrokken :). Ik vrees dat ik 2 terrornijnen zal krijgen als ik ook zou gaan zwachtelen, wacht eerst nog even maandag en het gesprekje bij de dierenarts af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad eten geven nadat je ze ingesmeerd heb, dat doe ik met Fred ook nu.. Dan wil het wel.

Feline heeft ook wel eens van deze plekjes gehad en die genezen dan wel makkelijk.. Bij Fred wat minder maar daar ligt de oorzaak ook anders natuurlijk. Dus hopelijk hoef je ook niet al te lang te smeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de sore hocks opengesprongen Bij Kelly & Nijn?

Zazou heeft een tijdje geleden gehad van zo'n rode bultjes op zijn hakjes gehad.

Deze waren uiteindelijk niet opengesprongen.

Ik heb toen in zijn kooi Cotton Comfort gelegd.

Dit heeft enigszins toch een beetje geholpen:

front.gif

Mss heb je iets aan deze tip :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik had gelijk. Sore hocks, in een vroeg, beginnend stadium. De maatregelen die ik al had getroffen waren prima, zal de komende weken/maanden moeten smeren met pawwax, tot ik het idee heb dat het beter eruit lijkt te zien.

De dierenarts was erg blij dat ik er zo vroeg bij was, ze ziet het normaal veel en veel erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De komende weken/maanden blijven smeren? Ooooo.... daar wordt je niet vrolijk van... Het is dat je niet helemaal naast de deur woont, anders zou ik je komen helpen.

Smeer ze! Succes en volhouden he!

Om mijn dierenarts even te citeren "is het iets dat niet in een week over is". Bedankt... en zo af en toe wat support in dit topic is ook al fijn :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plekjes lijken inmiddels iets minder vurig rood te zijn en het smeren begint nu wat meer routine te krijgen. Ook heb ik de handdoek maar weggelaten voor het smeren, ze blijven inmiddels redelijk rustig op mijn arm liggen, zoals je kunt zien...

09072011122.jpg

09072011119.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .