Ga naar inhoud

Ram in een keer niet lekker


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Rode Klaver zuivert bloed en kalmeert. Het kan ook gebruikt worden bij het behandelen van bacteriële infecties, huidaandoeningen, nier- en leveraandoeningen, en het verbetert het immuunsysteem. Het is ook mogelijk dat rode klaver tumoren tegengaat.

Let op: Als een konijn snel last heeft van gas dan mag je geen klaver geven. Klaver verdunt het bloed dus mag je het beslist niet geven aan konijnen die bloeden. (Inwendig of uitwendig) Klaver mag je ook niet geven tijdens de zwangerschap of het zogen.

Dit heb ik nog gevonden

Dus ik kijk eerst alle hooi na voor ze het krijgen nu

Beter het zekere voor het onzekere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

mijn ram was gistermiddag (ook) opeens niet in orde...:frown: dacht eerst dat ie beetje gestresst was omdat ik hem uit de grote ren had gehaald en weer in zn hok had gezet, want hij is 3,5 maand en heeft nog een hekel aan oppakken. Zat heel erg in elkaar gedoken met snelle ademhaling.

Maar gisteravond wast nog niet ok, hij lag onder in zn hok(heeft er een ren onder), lag meneer daar(nog steeds sinds smiddags) op de koude tegels. Ik hem snel boven in hok gedaan, lekker stro over hem heen, want hij voelde echt afgekoeld aan. Hij ademde alsof ie een marathon had gelopen. Heeft heel klein beetje brood gegeten.

Vanmorgen meteen gecheckt, zat er nog steeds beroerd bij, duidelijk te zien dat ie buikpijn had, ook hingen er van die stinkende keutels aan zn kont. Wist het toen meteen; verstopping!. Andere konijn heeft het ook tot 2x toe gehad. Gelijk de binnenkooi maar uit de schuur gehaald en in huis gezet. Dikke laag stro, en een kattenkussentje erin. Heb altijd medicijnen in huis voor andere konijn(heeft last van haar gebit, dus grotere kans op verstopping). Heb hem fibreplex, beetje pijnstiller en metocloral gegeven(darmstimulatie). Ook nog wat kamillethee gegeven voor het vocht. Hij knapte snel op, de snelle ademhaling is over en hij voelt weer lekker warm aan. Hij is nog niet erg actief, eet zo nu en dan een sprietje hooi. Ligt lekker te dommelen in zijn mandje. Net nog(12:30) beetje fibreplex & wortel-olvarit gegeven. Straks nog maar wat kamille-thee, want hij heeft nog niet uit zichzelf gedronken. En dan vanavond maar weer medicijn.

Ik hoop dat jou konijn snel is opgeknapt!

Soms kunnen ze zo opeens hele vage klachten hebben. Ik baal dat mijn konijn verstopping heeft, maar aan andere kant was ik ook wel blij dat ik de symptomen zelf herkende en daardoor niet meteen naar de DA hoefde te rennen(en voordeel dat ik nog medicijnen in huis heb vanwege andere nijn). Houdt hem natuurlijk wel heel goed in de gaten en ga hem absoluut niet volpompen met de medicijnen(tis een Thrianta, maar krijgt de hoeveelheid voor een kleurdwerg), maar zoals het er nu naar uitziet knapt hij alweer goed op!

Veel succes met jouw nijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt

Das ook een raar gezicht

Er wordt wat gevonden in hooi

Muizen slangen bindbraad

Veren

Van alles

En het maakt niet uit welk merk

Ik had laatst een halve schapenvacht in mijn Barn-i hooiverpakking...

En dan vinden ze het gek dat mijn konijnen met vachtmijt lopen? :s

Hoppa alle barn-i verpakkingen weggeflikkerd!

Gelukkig gaat het weer beter met je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

nou, mijn ram is nog steeds niet in orde! had goede hoop gistermiddag, maar hij heeft weinig gegeten(heb wel gedwangvoederd & medicijnen gegeven) en hij keutelde ook niet. Zelfs vanmorgen lag er niks in zijn hok. Geen goed teken dus! Gelijk DA opgebelt of ik direct langs kon komen, DA-praktijk is 1 min. van mijn werk af, kon het allemaal in 1 rit. Gelukkig kon ik komen. Ze hebben hem even opgenomen, DA heeft geconstateerd dat het idd een verstopping is. Ze heeft pijnstiller gespoten en ik heb andere medicijnen meegekregen. Ook dwangvoeder van Science, dat moet hij elk uur hebben.

Gelukkig heeft hij rond een uur of 1 een beetje gepoept, ik helemaal blij, maar wat ik in die mest vond werdt ik minder blij van, een WORM!!! Hoe toevallig belde de DA 10 min. later na mijn ontdekking(andere konijn heeft mijt, ze hebben wat vacht onderzocht vanmorgen), dus zodoende kon ik meteen vertellen wat ik dus had gevonden. Waarschijnlijk is een wormbesmetting ook de oorzaak vd verstopping.

Nu moet ik vanmiddag met mijn andere 4 konijnen(waarvan 1 dus mijt heeft...) naar de DA om te ontwormen én injectie te halen voor mijt. Morgenmiddag moet het "verstopte" konijn voor ontworming en mijt.

Blijf wel lekker bezig zo, hoe vaak ik de laatste tijd al bij de DA ben geweest! Laatst moest namelijk mijn kleurdwerg voor 3e keer voor haar haakjes op kiezen geholpen worden en mijn andere voedster gecastreerd. Ik spek lekker de kas vd DA.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, niet te veel natuurlijk, maar de darmen moeten op gang komen/blijven. Gelukkig begon mijn rammetje al snel weer zelf kleine beetjes te eten. Hij is sinds vanmorgen weer helemaal opgeknapt, zit tijdelijk in huis, en rent de hele kamer door, springt zelfs op de kooi, nou, ziek is ie dus niet meer! én het belangrijkste; hij keuteld weer! Ook heeft hij alweer brokjes gegeten en hooi!

Hij blijft nog wel vandaag en in ieder geval ook morgen nog in huis, tot meneer weer helemaal de oude is en fatsoenlijk eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .