Spring naar bijdragen
Pucks

Baby Vlaamse gaai

Recommended Posts

Hoi BBers,

Ik heb een vlaamse gaai in de struik zitten buiten. Ik kan aan zijn oogjes zien dat hij nog jong is. Hij kan niet vliegen en zit redelijk rustig in de struik. Moet ik de dierenambulance bellen of het zo laten? Als ik te dichtbij komt schreeuwd ie en dan hoor ik een andere vlaamse gaai (moeder?) het zelfde geluid maken.

Ik weet niet hoe lang hij er al zit, maar zeker al een uur..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik had ook zoiets, maar dan met een jonge kauw. Ik heb hem meegenomen, maar uiteindelijk toch teruggebracht want ik kon er niets mee, hij wilde alleen van zijn mamma eten. Daarbij was mijn beestje gewoon heel erg ziek en mager. Ik zag het dus wel aankomen dat ie dood ging, wat ook gebeurde de volgende dag toen ik terug ging om te kijken. Hou gewoon goed in de gaten of het beestje mager is of er ziek uitziet, dan kun je altijd nog bellen.Je kunt zien of hij mager is door het borstbeen onder zijn buik tussen de vleugels. Als dat (redelijk) ver uitsteekt is hij te mager en (dus) verzwakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kwam thuis en zag hem zitten. Ik heb een handdoek gepakt en geprobeert hem te pakken. Maar hij schreeuwde zo hard dat ik er bang van werd en hem heb laten zitten. (Scheiterd ben ik he?:$:$)

ik wacht en wel af wat er gebeurd, maar er zitten veel katten hier. Zou het heel erg vinden als het beestje wat gebeurt en ik er iets aan had kunnen doen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, zo snel mogelijk naar een vogelopvang brengen

heb ooit ook een jong vogeltje gevonden, maar dat overleefde maar 2 dagen :$. ik had het waarschijnlijk niet het goede eten gegeven. de mensen in zo'n opvang weten wat zo'n beestjes nodig hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

okee, als het zo zit (met die katten enzoo)

zou ik hem binnenhalen en proberen hem iets te laten drinken. Dan zou ik hem op een plekje uit de tocht zetten waar hij rustig kan worden, en proberen de vogelopvang te bereiken. Lukt dit nu niet meer probeer dan morgen de eerste te zijn die belt en hoop dat het vogeltje het overleeft. Want buiten maakt hij ook niet veel kans, lijkt me zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat hem alsjeblieft zitten!!

Zeker als je zijn moeder hoort!

Zijn ouders zorgen gewoon voor hem.

Hij zal waarschijnlijk heel snel leren vliegen.

Wat je wel kunt doen, is kijken of je zijn nest ziet...

Maar ga niet zelf lopen vogelen, zolang er een ouder in de buurt zit, komt het goed...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké, mijn vader kweekt kanarievogels, dus ik weet er wel iets van:

1) Vogels die uit het nest zitten, als je een gelijkaardige roep hoort, NOOIT aankomen. Vogels verstoten hun jongen bijna altijd wanneer een mens aan het jong is geweest (ook met handdoek - dat ruikt gewoon naar mens en niet naar nest)

2) als je het vogeltje toch binnen in huis neemt kan je hem best een schaaltje met water aanbieden. Je kan best van al couscous weken in water. Dat wordt wat papperig en wordt door veel vogels gegeten.

Best naar de vogelopvang brengen. Die zijn ook 's avonds open (toch in België) voor noodgevallen!

EDIT: NIET dwangvoeren!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ervoor gekozen om de vogel te laten zitten. Ik heb wel geprobeert hem te vangen, maar dat lukte niet. Vanmorgen om 7.10uur hoorde ik de vlaamse gaai weer schreeuwen. Ik weet natuurlijk niet of het het jong was of de moeder. Ik ben gelijk uit bed gesprongen en gaan kijken maar hij was weg. Ik heb nog gezocht maar heb hem niet gevonden. Ik ga er maar vanuit dat hij weggevlogen is. Meer kon ik niet doen.. Hoop dat ik het goed heb gedaan..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zul je misschien niet meer te weten komen.

Maar je kunt de natuur beter hun gang laten gaan.

Wij vernielen de natuur alleen maar door zich er mee te gaan bemoeien,

dat zie je aan de ganzen...

Stel je voor dat alle Vlaamse gaaien het zouden overleven...

Het klinkt misschien hard, maar het is wel zo...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .