Ga naar inhoud

Kruidenpellets of gewone gedroogde kruiden


JoBoris76

Aanbevolen berichten

Ik heb ze beiden gehad, zelf vond ik de pellets wat praktischer, makkelijk te doseren, minder stof en kruim op het laatst, makkelijker op te bergen enzo. Nina en Polo maakte het niets uit. Zelf vind ik het voor de afwisseling wel leuker om echte gedroogde kruiden te geven, maarja dat ben ik hihi. Ik moet binnenkort weer bestellen en ga dan weer n's voor de pellets. Waar haal jij ze? Ook bij cavia kruiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze beiden gehad, zelf vond ik de pellets wat praktischer, makkelijk te doseren, minder stof en kruim op het laatst, makkelijker op te bergen enzo. Nina en Polo maakte het niets uit. Zelf vind ik het voor de afwisseling wel leuker om echte gedroogde kruiden te geven, maarja dat ben ik hihi. Ik moet binnenkort weer bestellen en ga dan weer n's voor de pellets. Waar haal jij ze? Ook bij cavia kruiden?

Ik heb nu eens bij K&K Kruidenshop besteld. Ik kreeg de tip om daar eens te bestellen van iemand waarmee ik al een tijdje mail want zij weet niet of de pellets dezelfde werking hebben als de gedroogde kruiden. Voorheen bestelde ik wel bij dierenkruiden.nl. Tot nu bevalt het want als het goed is wordt het morgen al afgeleverd en bij dierenkruiden.nl heb ik weleens 4 dagen of langer moeten wachten. ;)

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verse kruiden werken altijd nog het beste. Vaak gaat het namelijk om de sappen in de kruiden, die verloren gaan als ze gedroogd/geperst worden. In pellets zitten inderdaad nog minder stofjes.

Een bekend voorbeeld is ananas. Dit word vaak voor de darmen gegeven om de enzymen die in het sap zitten. Deze enzymen vergaan echter zeer snel..

Mijn konijnen vinden verse kruiden het lekkerste, daarna gedroogde kruiden en daarna pas de pellets.. Dit zie ik aan het tempo waarin ze het op eten of zelfs laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .