Ga naar inhoud

Weinig enthousiast met eten.


Domino

Aanbevolen berichten

Ik zit met een vaag iets. M'n konijn heeft sinds vorige week dat hij niet veel interesse in het eten (brokken,hooi, snoepjes) toont. Normaal wou hij alles graag hebben maar nu komt ie wel kijken... maar vind het wel best. Enige wat ie wel redelijk goed eet is groenten en wilgentakken.

Vrijdag bij de dierenarts kreeg hij z'n inentingen en is ie meteen ontwormd. Ook de tanden zijn bekeken en zagen er prima uit. Op zich keutelt ie ook goed, en ze zien er ook goed uit. Maar vanwaar die desinteresse??

Verder loopt ie normaal, geen scheve koppen of hangende oren ofzo. Als je hem niet kent ziet ie er gewoon normaal uit. Hij ligt wel vrij veel. En een pijnstiller is ook al geprobeerd, maar ik zie weinig verandering. Alleen het enthousiasme is er niet. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit probleem!

Gisteren had ik ook een topic geopend over mijn nijn die zijn brokjes laat staan:

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/50509-brokjes-beu.html

Net zoals bij jou, zie je op zich niks mis. Bas rent rond, maakt binkies, stort zich op groenten en wilgentakken, maar brokjes? Naah, dat hoeft hij niet... :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen gaat ie naar de dierenarts toe. Ik vind het nu lang genoeg geweest. Er klopt gewoon iets niet. Ik denk zelf OF iets met de kiezen, (de achterste dan) Of iets met de blaas. Maar ik kan er ook finaal naast zitten.

Ik heb het aan de dierenarts uitgelegd en ze gaan kijken of ze wat kunnen vinden. Ik hoop eigenlijk van wel, want dan weet ik wat de oorzaak is en kan ik er wat aan doen.

Ik ben bang dat als ik het nu te lang laat wachten, dat hij dan verzwakt en dan eventueel niet meer onder narcose kan, als dat nodig zou zijn. '

Ik maak me al 2 weken zorgen om hem, m'n vriend viel het dit weekend ook op dat ie dunner was geworden... ik dacht al.. JAAA heej eindelijk!! ik ben niet gek!!! Ik ken m'n beesten!!

Nu maar duimen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes ermee domino!

Bij mij eet Bas nu weer wat beter, maar zijn brokjes raken nog steeds niet helemaal op. De DA heeft zijn gebit even nagekeken en ze zag geen haakjes. Om de achterste kiezen te controleren, moet ik nog even wachten, gezien hij pas een week geleden zijn prik tegen myx gekregen heeft.

Hij is wel weer wat bijgekomen, dus dat is wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hij is weer thuis. Hij had dus inderdaad haakjes op z'n achterste kiezen aan de onderkaak. De tong was gelukkig niet beschadigd.

Toen ik hem thuis weer in z'n ren zette begon ie met hooi eten en de wc weer volgooien. Dus alles werkt weer zoals het moet. Ik ben zo blij!!!!

Hij heeft een gasnarcose gehad. De dierenarts zei dat de meeste konijnen behoorlijk tegenstribbelen maar hij heeft zich keurig gedragen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .