Ga naar inhoud

oooo neee!! konijn heeft rabarber gegeten!!! wat nu???


danilina

Aanbevolen berichten

we hebben (helaas, die stomme troep komt steeds weer terug:grrrrrr:)rabarber in de tuin, dat staat altijd helamaal afgezet, zodat er geen knijn bij kan, maar toen ik van het weekend met de hond naar het bos was is mijn vader de rabarber gaan knippen, en heeft toen ook een blad aan Liendje gegeven:eek: dus ik kom thuis, komt mijn vader aan 'ik heb het konijn een blad rabarber gegeven HIJ(zegt die altijd) vond het heerlijk' dus ik zo dat mag ze niet hebben dat is giftig!! dus ik ren de tuin in en ja hoor daar zit madam,met nog een klein stukje rabarber.. dus ik pak de rabarber af,en heb het tot vandaag nog even aangekeken,ik merk niks vreemds aan haar ofzo. dus ik was weer een beetje gerust , maar tot ik vanmiddag haar weer aan rabarber zag eten:mad: dus ik weer boos op m'n vader , zegt hij, 'ik heb alle bladeren daar achter die struik, waar HIJ altijd zit gelegd.'

wat moet ik nu doen, kijken of alles normaal blijft met haar , of morgen meteen naar de KKDA gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu even bellen met een dierenarts

En misschien natte groente geven die ze wel mag

Dan passeert het het lichaam misschien sneller

natte groente, ik vind het echt eng om nu groente te geven , met die komkommer verhalen.. nu zeggen ze ook dat je sla alleen gekookt mag eten, ik heb wel spinazie, dat heb ik haar al gegeven maar ze heeft niet alles opgegeten..straks krijgt ze nog wat witlof, maar dat laat ik nu eerst even in water weken..

en mama wil niet dat ik da DA bel om dit...

aangepast door danilina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Witlof is altijd goed

nee sla en komkommer zou ik ook niet geven

Maar een telefoontje mag toch wel

Je hoeft niet langs te gaan

Maar hou haar goed in de gaten wat ze doet

natte groente, ik vind het echt eng om nu groente te geven , met die komkommer verhalen.. nu zeggen ze ook dat je sla alleen gekookt mag eten, ik heb wel spinazie, dat heb ik haar al gegeven maar ze heeft niet alles opgegeten..straks krijgt ze nog wat witlof, maar dat laat ik nu eerst even in water weken..

en mama wil niet dat ik da DA bel om dit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit nu op school, dus kan haar niet in de gaten houden. hoop dat het goed met haar gaat. vanmorgen was ze wel rustig voor haar doen...

over 4 uur kan ik weer naar haar toe, en dan zou ik nog even met mama averleggen voor de DA te bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de volgende keer (als dit perongeluk weer een keertje gebeurd) mag je ze ook een klein stukje Norit geven :)

De werkzame stof in Norit is actieve kool.

Actieve kool kan bij verschillende soorten vergiftigingen helpen. Het kan schadelijke stoffen aan zich binden. De schadelijke stoffen verlaten dan met de actieve kool via de ontlasting het lichaam en er komt minder van de schadelijke stof in het bloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan wel meer giftige dingen op de lijsten die niet giftig zijn.

Rabarber kregen konijnen vroeger ook te eten zonder problemen.

spinasie is dan veel gevaarlijker ivm met gas.....

maar ik geef ook niet zo veel, en ze is aan groente gewend , zelfs sla eet ze zonder problemen.

en spinazie staat er niet tussen in de lijst van giftige dingen voor nijnen..

maar ik heb de DA gebeld, die zij dat ik goed haar keutels in de gaten moet houden, en idd groente geven, en kijken of ik niks raars aan haar merk.

nu huppeld ze lekker door het gras, en ze heeft best veel groente gehad en ze heeft alles op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da klinkt prima toch:) Heb je al keutels gevonden?

jazeker, en de keuteltjes zijn gewoon zoals ze normaal ook zijn, ze was vandaag weer lekker door de tuin aan het rennen. en ze heeft in de tijd dat ik boodschapjes deed een hol gegraven van zo'n 10 meter lang en zo 40 cm diep...:yes:dus ik denk dat het wel goed komt met mijn meissie:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .