Spring naar bijdragen
tanja92

teddy knippen?

Recommended Posts

hallo allemaal,

ik heb een probleempje=( ik loop nu sinds een aantal weken stage en ben daar de hele dag voor weg, heb alleen tijd om de konijnen savonds te voeren(mijn moeder sochtends) en zaterdag net genoeg tijd om alle dieren uit te mesten. nu heb ik een teddy dwerg voedster van nu zo'n maand of 5 en die heb ik dus al een paar weken niet geborsteld. stom van me maar ik dacht dat dat wel zou kunnen. ik voelde haar vandaag en ze heeft overal helemaal viltklitten zitten. ik neem aan dat dit niet echt lekker voor haar is en ook niet vanzelf weggaat dus moet ik dit dan knippen of scheren? ik heb dit nog nooit gedaan en zij is dat natuurlijk ook niet gewend. heeft iemand tips over hoe dit zo snel en makkelijk mogelijk gaat?

groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh, door in eerste instantie erbij te gaan zitten, veel te praten en de vacht vast te houden, zonder te gaan trekken. Indien teveel klitten en je jezelf niet vertrouwt, zou ik toch bij de DA gaan voor samen te doen. In de wasbak zetten wil ook wel eens helpen - zo kan ze niet weglopen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zet ze altijd op een dekentje op een tafeltje en neem er echt de tijd voor.

als konijn het zat word stop ik steeds even.

ik knip altijd scheren durf ik niet hoor.

neem er de tijd voor en maak er geen haast klus van.

succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

okee, ja scheren zag ik dat je ook een speciaal konijnenscheerapparaat moet hebben, dat vind ik een beetje overdreven voor

(hopelijk) 1 keer scheren. ik doe het anders wel gewoon en etappes, gewoon steeds een stukje en desnoods de dag erna weer

ofzo. en hoe doe je dat dan met de klitten die echt bijna op de huid zitten? want dan moet je laagje voor laagje in het vilt gaan

knippen ofzo..??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Had je 'm elke week geborsteld was je ws minder tijd kwijt dan nu met scheren en kost het je nijn minder stress. Jammer hoor.....

Maar goed het kwaad is geschied dus doe het voorzichtig en zorg goed voor je nijntje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb mijn teddy widder zaterdag laten scheren bij een honden trimsalon ik kon het gratis doen omdat ik daar stage loop

maar anders van het maar 10 euro ik denk dat de meeste honden trimsalons dat wel doen hoor

ik zou het echt niet zelf duren en doen want ze hebben een erg dun velletje ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou ik hoop dat ik je de gouden tip ga geven haha

is het 1 filt plek en dik op elkaar?

Knip met een schaar de bovenste laag haren eraf die zitten het dikst in elkaar dan pak je een hondenborstel met van die weerhakjes

en borstelen maar zo maak je het los! en dan steeds even tussendoor met 2 vingers de haren van elkaar aftrekken niet te hard natuurlijk

en maar weer borstelen. Ik zou absoluut niet knippen of scheren totop de huid daar worden de vacht heel slecht van maar dit is mijn ervaring ik dacht ook zomers dat het lekker verkoelend zou zijn maar de vachten zijn er alleen maar slechter opgeworden dus probeer niet te knippen of scheren bovenste laagje kan wel

Succes! En ik hoop dat je er wat aan hebt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op je schoot nemen en laagje per laagje eruit knippen en kammen. Als mijn nijntjes een klit hebben doe ik dat zo. Maar ja veel kammen bespaard je een heleboel werk :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .