Ga naar inhoud

Rat krabt heel erg veel...

Aanbevolen berichten

hooii, ben ik weer :)

Ciske krabt al heel erg lang veel aan zijn hele lijfje.. Denk door schurft. hij had hele erge blaasjesvorming op zijn oortjes en hij had -/ heeft een hele vieze staart vor met rode stukjes(opengebeten) Ook heetf hij een wondje op zijn rug wat best groot is en wat door het krabben steeds open gaat.

Mijn moeder heeft een zalfje gemaakt van vaseline en rozemarijn wat erg goed hielp. Hij was er een paar maanden lang van af, maar nu komt het heel snel terug, best wel erg...

Hij heeft nu medicijnen voor een luchtweginfectie dus als jullie medicijnen aanraden, zou ik hier dan mee wachten?

Ps. De reden van zijn slechte gezondheid is dat ik hem heb gered uit een hele slechte omgeving, waar hij erg slecht verzorgd werd. Namelijk mijn school. Veel mensen waren bang voor hem omdat hij "eng" was, en omdat hij schurft had. Daarom gingen ze er helemaal niet goed mee om. De slechte verzorging heeft dus nu zo zijn gevolgen...

Ik zorg er met heel mijn hart voor en bijvoorbeeld de dierenartskosten en zo moet ik zelf betalen.. Ik ben (net) 15, heb een bijbaantje, en ik bedenk de meest gekke dingen om zijn kooi leuk mee te maken..

Een voorbeeld van de slechte verzorging en de verwaarlozing op mijn school is bijvoorbeeld; Ik ben de enige die de hokken verschoont (één keer per week) , Terwijl er ongeveer 5 cavia's op nog geen 1,5 m2 zitten... Alles zit onder de stront, ze zitten nog niet eens meer op zaagsel maar hun eigen poep, Ze laten alles bij elkaar zitten en zo hebben we iedere week één of meerdere nestjes, waarvan de jongen na een tijdje levend bij de slangen worden gegooid (of een nacht in een donkere bak met een slang.. Vorige week had een konijn diarree, waarna hij mij had ondergepoept. Een week later blijkt dat na die dag niemand de kooi nog heeft verschoond.. Ik pak dat een konijn op en ik zie dat zijn gehele achterste weg is gevreten door maden en witte en rode wormen. Diezelfde dag heeft de leraar het konijn afgemaakt door hem met iets op zijn kop te slaan.

Sorry, ik heb maar twee keer per week les bij de dieren, en dan maar 2 uurtjes.. Ik kan niet iedere dag de dieren bijhouden ivm. met mijn andere lessen en mijn werk...

Maar even terug naar mijn rat ciske: Hebben jullie ideeen voor zijn huid wat je gewoon bij de drogist kunt kopen, bijvoorbeeld thee voor zijn luchtwegen ed.

Groetjes kim :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niks van Ratjes af, maar voor mijn konijn had ik calendulazalf . voor lichte schaaf en snijwonden,huidirritatie en lichte brandwonden, staat erop.. mss dat je hier iets aan hebt!

Succes !

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je al een melding gedaan bij de LID of de dierenbescherming in jou regio? Als ze zo met dieren omgaan op school, nou sorry hoor dat kan toch niet.

Ik hoop dat hij snel weer opknapt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

hoi even een update:

Ciske's luchtweginfectie is weg!! hij vertoonde buiten het niesen, geen symptomen meer na de medicijnen. Toen hebben ik hem, volgens advies van www.ratten-speeltjes.nl mee in de douche genomen om te stomen, wat ik nu 1 of 2x per week doe.

Hij niest niet meer en krabt veel minder! :D

Ik zal eens even zeuren of mama weegbree koopt, want het komt er niet van! :s

bij mijn leraar wordt het zeuren; ik ga hem ervan overtuigen dat ik na school de dierenverzorging op me neem... Ik heb daar na school dan wel veel tijd voor nodig, maar dan hebben de dieren het in ieder geval goed!

aangepast door snuitje_pluisje
Link naar bericht
Delen op andere sites

Niepie: Ciske voelt zich helemaal geweldig heb ik het idee :P Hij loopt weer leuk rond, slaapt ietsiepietsie minder en vind het prima om mee te stomen in de douche :P

Ik geef hem op het moment weegbree haha, Normaal neemt hij niet zoveel aan als het om groentes gaat, tenzij het gekookt is tussen het avondeten :P Nu begon hij vrijwillig aan zijn blaadje weegbree, dus dat is heel fijn!

Haha, ik heb altijd gedacht dat weegbree een kruid was, maar het blijkt onkruid te zijn :D Ik heb het bij ons in de bossen toevallig wat blaadjes gevonden, dus meteen een geplukt en meegenomen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .