Spring naar bijdragen
Mice

Help! De kuikentjes verdinken!

Recommended Posts

Hallo,

Achter ons huis is een grote sloot, met een open put aan de zijkant. (in de sloot dus)

In de vijver (ongeveer 15 meter lang en 6 meter breed) zitten op dit moment kleine kuikentjes met hun moeder, een waterhoen. Nou zijn er dit jaar al twee nesten van deze moeder geweest, en allebei de keren vielen ALLE kleintjes in de put en verdronken. Ze liggen daar nu nog. Gisteren ben ik weer gaan kijken en het nieuwe nest is aan het uitkomen. Maar het probleem is dat het nest vlak naast de put zit, er zijn nu al twee kuikentjes ingevallen avn dit nestje! Ik wil ze helpen, maar hoe? Ik heb wel eens een kippenkuiken opgevoed, en ik heb ook wel een hok enzo, maar is dit de beste oplossing? Het staat vast dat alle jongen gaan verdrinken. Help! Wat moet ik doen?

Dierenambulance heeft geen interesse.

Mice!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dierenambulance geen interesse? Waar dienen ze dan voor. Moest je dichter wonen hadden wij ze wel komen halen, maar dat gaat nu niet. Kan je de put niet dichtmaken? Met gaas ofzo?

Tja als je zeker bent dat ze gaan verdrinken is het misschien toch best om ze binnen te halen. Eigenlijk mag het niet maar als de dierenbescherming niet wil helpen kan het niet anders. Is er een mogelijkheid om de moeder mee op te vangen? Dan is hun overlevingskans wel groter. Succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dierenambulance vindt het niet nodig om voor één groep kuikentjes te komen.

Ik ga proberen het gat dicht te maken, maar ik weet niet of het lukt. Ik zal proberen of ik moeder mee kan vangen om ergens anders neer te plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of ze het binnen zullen overleven. En wat ga je dan met ze doen als ze groter worden?

Idd proberen die put dicht te krijgen en vaak heb je ook opvangen voor vogels, misschien kun je ze even bellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je die kuikens bij de moeder weghalen? Dat is toch geen oplossing voor het probleem? Dan komt het volgende nest en haal je ze weer weg? Ik zou zorgen dat die put dicht komt met gaas zodat het de functie niet verliest, maar de kuikentjes neit kunnen verdrinken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

met die zandzak zul je de put afsluiten. Neem aan dat die put er niet voor niks zit. Als jem toch afsluit, waarom dan niet met gaas?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dierenambulance vindt het niet nodig om voor één groep kuikentjes te komen.

Ik ga proberen het gat dicht te maken, maar ik weet niet of het lukt. Ik zal proberen of ik moeder mee kan vangen om ergens anders neer te plaatsen.

Ga dan NIET in je eentje doen !

Zorg dat je vader en/of moeder er bij zijn...

Straks zijn de kuikens gered en ben jij degene die gered moet worden...

Eigen veiligheid eerst....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

eventueel gaas over die put doen? Kunnen ze er ook niet meer invallen, en het water ofzo er gewoon in stromen?

Je zou ze zelf wel op kunnen voeder maar dan moet je wel wat info verzamelen, zelf heb ik een eendenkuiken opgevoed ging prima! Ik had een kruik,waterbak,kuiken voor met water aanmaken en een kooi en zo af en toe het beeste mee nemen in de tuin zodat ie insecten kon eten enz. En als ze wat ouder zijn bij een kinderboerderij brengen en dan uiteindelijk zoeken ze hun eigen weg.

Of gewoon de dierenbescherming bellen dat zij die beeste verplaatsen of dus die put met gaas afdekken dan kan er ook niks meer gebeuren.

bewerkt door Laura

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
eventueel gaas over die put doen? Kunnen ze er ook niet meer invallen, en het water ofzo er gewoon in stromen?

Je zou ze zelf wel op kunnen voeder maar dan moet je wel wat info verzamelen, zelf heb ik een eendenkuiken opgevoed ging prima! Ik had een kruik,waterbak,kuiken voor met water aanmaken en een kooi en zo af en toe het beeste mee nemen in de tuin zodat ie insecten kon eten enz. En als ze wat ouder zijn bij een kinderboerderij brengen en dan uiteindelijk zoeken ze hun eigen weg.

Of gewoon de dierenbescherming bellen dat zij die beeste verplaatsen of dus die put met gaas afdekken dan kan er ook niks meer gebeuren.

DB komt niet

Put afdekken moet met gemeente worden besproken ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gistermiddag, (nadat ik eerst 6 pasgeboren kuikentjes en 2 dode kuikentjes uit het gat heb gevist) de put dichtgemaakt met gaas. Sinds gister zijn ze er niet meer ingevallen, heb net nog gekeken. Blij toe dat die arme beestjes niet bij hun moeder weggehaald hoevden te worden, en dat we zo een oplossing hebben! (nu hopen dat het gaas blijft zitten...);)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik hoop het ook een ik vind het goed van je dat je zo voor die kuikentjes opkomt !!!

bewerkt door kaatje10
letter vergeten :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DB komt niet

Put afdekken moet met gemeente worden besproken ;)

Ik zou het gwn zonder overleg doen maarja. blijkbaar heeft ze dat gedaan.

(je kan ze ook naar de DB brengen?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .