Ga naar inhoud

SPOED konijn ziek


Nuf

Aanbevolen berichten

Ik ging net de konijnen eten geven en ik 1 van de 3 zat stil in een hoekje dus ik ging even bij haar kijken en zag dat er allemaal vliegen onder haar kin/net boven de wam zaten.

Het is daar erg vochtig, net alsof ze heel erg zweet daar. En ze heeft ook last van plakpoep. Eten doet ze ook niet meer trouwens, en ze is echt héél erg rustig en makkelijk hanteerbaar voor haar doen. Want normaal mag er niemand in de buurt komen en nu kan ik haar optillen, onder haar kin kijken enz.

Kan iemand misschien helpen? Ik maak me hele erge zorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad bellen of even googelen voor dienstdoende DA.

Bij onze DA staat het op de site wie op welke dag en lokatie dienst heeft......

Zou absoluut vanavond nog contact met 1 hebben gehad en het liefst naartoe gaan. Klinkt niet goed wat je verteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle snelle reacties. Kwart over 10 heb ik meteen het spoed nummer gebeld van het dierenziekenhuis, we konden meteen terecht

Ook heb ik de andere 2 meegenomen voor de zekerheid om even te laten checken.

Mijn meissie had een abces/ontsteking in haar mond, de dierenarts gaf haar weinig hoop maar het was te proberen met pijnstilling, antibiotica en dwangvoer.

We wouden ervoor gaan vechten maar helaas is mijn meissie overleden in de auto op de terugweg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend

Maar dan at ze toch zeker al een tijdje minder ofzo ?

Ja het is zo gebeurt

Sterkte

Bedankt voor alle snelle reacties. Kwart over 10 heb ik meteen het spoed nummer gebeld van het dierenziekenhuis, we konden meteen terecht

Ook heb ik de andere 2 meegenomen voor de zekerheid om even te laten checken.

Mijn meissie had een abces/ontsteking in haar mond, de dierenarts gaf haar weinig hoop maar het was te proberen met pijnstilling, antibiotica en dwangvoer.

We wouden ervoor gaan vechten maar helaas is mijn meissie overleden in de auto op de terugweg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze at eergisteren en de dagen daarvoor gewoon. Alleen ze zitten dus met zijn 3e in een grote buiten/ren, dus het is moeilijk om erachter te komen hoeveel de konijnen per konijn per dag eten. En mager was ze ook zeker niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt er nu niks meer aan

Maar die dierenarst had haar beter op kunnnen nemen misschien?

Had het verloop misschien hetzelfde geweest

Nu stuurt hij je naar huis met een doodziek konijn

Achteraf gezien is dat inderdaad ook niet helemaal zoals het hoort, maar er is nu weinig meer aan te doen.

Alleen een les voor de volgende keer, die er hopelijk niet komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .