Spring naar bijdragen
SaskiaB

Teddy Widder of Dwerg of een Nederlandse Hangoorderg??

Recommended Posts

Gast

Ik zou voor een "simpel" konijntje gaan :) dan kun je hem altijd (en hoop snel) nog koppelen aan een widder. (Ik ga er nu even vanuit dat dat kan..)

Ik had geen ervaring met konijnen en ben meteen voor een widder gegaan, echt wat moet en moest ik veel leren. Maar de fokster ben ik gaan helpen kammen van haar konijnen en heb heel veel gelezen. Aan het borstelen wennen ze en sommige vinden het ook lekker, Gizmo blijft sinds 2 dagen gewoon op zijn rug liggen, hoef hem niet meer beet te houden! dus kan hem lekker borstelen op ze buik en bij zijn poten.

Ik werk heel weinig en heb verder geen kinderen dus ik vind het helemaal niet erg om hem elke dag te kammen en verwennen :) het moet echt een stuk van je dagbesteding zijn.

Widders zijn idd extreem populair en duur (tot wel 60eu geloof ik!) ik wilde perse een blauwe/feh mannetje met een witte bles blabla.. stamboom enz. Nu ben ik helemaal blij met mijn schat maar ik ga zeker de volgende keer eerst naar de opvang!

Wat Teddylover zegt ben ik het mee eens! de fokkers moeten de rassen weer verbeteren en zeker niet vermeerderen!

Heel veel plezier met het uitzoeken van een Nijn :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn helemaal weg van NHD konijnen. We hebben er 6! Een spierwitte, een madagascar, een creme en 3 grijzige. Ik vind ze het mooiste als ze helemaal 1 kleur zijn. Van karakter zijn ze allemaal geweldig! We hebben er 4 binnen, 3 jongen van bijna 6 weken en Pluis van anderhalf en 2 buiten. Pluis is vanaf dat hij 8 weken was bij ons in de kamer. Hij komt niet graag uit zijn kooi, maar staat het liefst rechtop over de rand van zijn kooi naar ons en de hond en de katten te kijken. Een aai of een krabbel op zijn oortjes vindt hij helemaal super, ook lekker tegen je aanzitten doet hij graag. De kleintjes zijn vanaf hun eerste week binnen (verstoten door moeder en met de fles groot gebracht) en die zijn supertam. Als ik mijn hand in het hok steek vechten ze bijna wie er als eerste op mag komen zitten.

De 2 buiten zijn wel aaibaar en als het nodig is op te pakken, maar duidelijk veel minder tam dan die in de kamer.

Als het enigzins mogelijk is zou ik ook voor binnenkonijnen toch kiezen voor een koppeltje

Veel succes met het maken van je keuze!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou voor een "simpel" konijntje gaan :) dan kun je hem altijd (en hoop snel) nog koppelen aan een widder. (Ik ga er nu even vanuit dat dat kan..)

Ik had geen ervaring met konijnen en ben meteen voor een widder gegaan, echt wat moet en moest ik veel leren. Maar de fokster ben ik gaan helpen kammen van haar konijnen en heb heel veel gelezen. Aan het borstelen wennen ze en sommige vinden het ook lekker, Gizmo blijft sinds 2 dagen gewoon op zijn rug liggen, hoef hem niet meer beet te houden! dus kan hem lekker borstelen op ze buik en bij zijn poten.

Ik werk heel weinig en heb verder geen kinderen dus ik vind het helemaal niet erg om hem elke dag te kammen en verwennen :) het moet echt een stuk van je dagbesteding zijn.

Widders zijn idd extreem populair en duur (tot wel 60eu geloof ik!) ik wilde perse een blauwe/feh mannetje met een witte bles blabla.. stamboom enz. Nu ben ik helemaal blij met mijn schat maar ik ga zeker de volgende keer eerst naar de opvang!

Wat Teddylover zegt ben ik het mee eens! de fokkers moeten de rassen weer verbeteren en zeker niet vermeerderen!

Heel veel plezier met het uitzoeken van een Nijn :)

Bedankt nikkie haha het is erg leuk om tehoren dat er toch nog mensen zijn die er net zo dol op zijn als ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het liefst zo snel mogelijk!! Ik heb een nestje op het oog, en als het goed is mogen ze volgende week weg van hun moeder.

Misschien kan je vertellen bij welke fokker? Er zijn namelijk ook een aantal vermeerderaars actief die wel aangesloten zijn bij clubs en dieren laten tatoereen, maar puur om het geld te verdienen. Er zitten hier een aantal leden die veel NHD fokkers kennen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties! Ik heb sinds gisteren een NHD. Ze is 10 weken en hartstikke leuk. Hij komt van een fokker die ermee naar tentoonstellingen gaat. Snuffie werd verkocht omdat ze niet aan de eisen voldoet. Ze heeft namelijk witte puntjes aan de oren. Tja, mij maakt dat natuurlijk niets uit. Ik vind haar super mooi!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .