Ga naar inhoud

genoeg dieren.. dringend..

Aanbevolen berichten

dringende vraag!!

ik ben een rustig gesprek met mijn moeder aan het voeren, zie ander topic (overhalen)

Het gaat nu heel rustig en ik heb een mooie kas om namelijk dit te kopen, het is in ons dorp, nog geen kilometer van ons vandaan:

http://dieren.marktplaats.nl/konijnen/451186824-konijnenhok-met-2-leuke-konijnen.html

Nu vroeg ik waarom mama er persé geen 2 konijnen bij wilde, waarop ze antwoordde:

"wij hebben genoeg dieren, ik wil er geen dieren bij"

Wat kan ik als tegenargument gebruiken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pfff lastig om met argumenten te komen, zelf vind ik namelijk ook wel dat het een grote stap is om er nog meer dieren bij te nemen.

Een maatje voor je huidige konijntje (je hebt er nu 1, toch?) raad ik zeker aan, en een groter hok ook (jij was toch degene die een ren wilde maken?) maar meteen 2 konijnen erbij is best een grote verantwoordelijkheid. Dat betekend ook meer zorg, meer schoonmaak, meer eten en noem maar op.

En wat weet je al over de konijnen? Er staat dat het geslacht onbekend is. Is dit dan wel een goede combinatie met je huidige konijntje? En waarom doen deze mensen de beestjes weg? Zijn ze gecastreerd of niet? Een ram en voedster kan je dan al niet bij elkaar gaan zetten. En heb je genoeg verstand van het koppelen van een koppeltje aan je konijntje?

Ik snap je enthousiasme (het zijn schattige konijntjes op MP!), maar ik zou er zelf ook nog even goed over nadenken voordat je je moeder gaat overtuigen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

mijn konijn is een voedster van 3,5 jaar oud. Zit al sinds ze 6 weken oud is bij ons...

Die 2 konijnen zijn 1 jaar oud en twee voedsters, kunnen goed samen.

Aangezien ze in de buurt staan, kan ik kijken of ze te koppelen zijn, aangezien het 3 voedsters zijn kan dat tegenvallen...

Ik verdien tussen de 150 en de 200 euro per maand, dus ik wil graag met mijn ouders meebetalen als het mag...

Over koppelen heb ik veel gelezen hier op bb, ik zet ze eerst apart denk ik, aangezie ik hier ook een hok het staan, daarna steeds een stapje verder...

Waarom ze ze weg doen weet ik niet, zal ik vragen! Bedankt :)

Niemand argumenten?

aangepast door snuitje_pluisje
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een goed argument is misschien dat je stopt met zeuren als je dit hok en deze knijntjes mag kopen?? (omdat ze vind dat je nooit tevreden bent ;))

Maar goede argumenten:

- Een konijn alleen is zielig. Ze horen samen en zijn gezelschapsdieren. Je konijn zal een stuk gelukkiger zijn!

- konijnen samen zijn gewoon geweldig. Zo leuk hoe ze elkaar wassen, tegen elkaar aanliggen enzo..

Misschien kan je afspraken met je moeder maken, bijvoorbeeld dat je elke week bepaalde klusjes in huis doet, zelf alles betaalt (van je konijnen), ervoor zorgt dat het hok netjes blijft..

Bedenk wel dat 3 voedsters fout zou kunnen gaan (maar dat geef je zelf al aan)

Ik wens je heel veel succes!! En doe maar extra lief tegen je ouders ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

zo heb ik het ook gedaan zoals suuzz zegt

gewoon vertellen dat 1 konijn geen konijn is

en toen had ik het voor elkaar en had ik gezegd dat ik het zelf wou betalen

maar nu komt zo soms zelf aan met een nieuw speeltje of nieuw pak hooi ofzo haha :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je toch meer konijnen wilt neem dan gewoon 1 ram waarmee het goed klikt.Om nu twee voedsters er bij te gaan nemen voor jouw eigen voedster vind ik eigenlijk een kansloze zaak.De kans dat je deze 3 vrouwtjes aan elkaar kan koppelen zonder problemen is maar zeer klein.Wil je en maatje voor je konijn kijk dan uit naar een leuke ram,laat die castreren(of haal een castraat uit een opvang)en koppel die dan samen.En verwen jezelf met een mooi groot hok groot genoeg voor twee konijnen.Als je ouders zeggen wel hebben al dieren genoeg dan zul je je daarbij neer moeten leggen.Je verdient wel eigen geld,maar je ouders blijven toch verantwoordelijk en het is toch ook hun huis waar ze mogen bepalen waar voor hun de grens ligt.En misschien zijn je ouders makkelijker over te halen voor 1 konijn erbij dan gelijk weer twee,wat ik zelf ook wel logisch vind.Meer konijnen=meer troep,meer ruimte nodig,meer afval in kliko,meer kosten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat dacht ik idd ook, je hebt meer kans dat het van je moeder mag als je gewoon vraagt om 1 konijn. En dan kan je het best een ex-ram uit de opvang nemen. Dan heeft jouw meisje een vriendje en red je nog een konijntje die een goed huis zoekt!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat dacht ik idd ook, je hebt meer kans dat het van je moeder mag als je gewoon vraagt om 1 konijn. En dan kan je het best een ex-ram uit de opvang nemen. Dan heeft jouw meisje een vriendje en red je nog een konijntje die een goed huis zoekt!

Yep, ik ben het hier helemaal mee eens! Met 1 konijn erbij (mannetje) is de kans van koppelen groter, het is beter voor jouw konijn om samen te zijn met een maatje en je zult noooooooit meer zeuren dan en je gaat helpen/meebetalen, weet ik veel..... Denk dat je je moeder hier misschien wel mee kan overtuigen.... Suc6!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de beste antwoorden al voorbij zien komen, maar wil ook nog even reageren.

Ik begrijp heel goed, dat je moeder nee zegt en ik begrijp heel goed, dat jij er een konijn bij wilt. Maar als die 2 van MP 2 voedsters zijn, zou ik daar sowieso van afzien. De kans, dat dat fout gaat met jouw voedster erbij, is gewoon te groot. De beste kans van slagen, heb je met een ram. En als je die uit de opvang haalt, is hij al gecastreerd en dan kunnen ze je daar helpen koppelen. Neem je nu die 2 van MP en het gaat fout, dan zit je straks met een koppel van 2 voedsters en moet je alsnog weer op zoek naar een vriendje voor je huidige voedster.

Tja, verder heb ik geen ervaring met moeders overhalen. Als mijn moeder vroeger nee zei, dan was het nee en bleef het nee.

Maar je kunt natuurlijk proberen een compromis te sluiten met je moeder. Als jij nu 1 konijn, een gecastreerd rammetje uit de opvang, erbij mag nemen (zelf betalen), dan zul je nooit meer zeuren om iets, zul je zelf alles betalen en zul je je moeder bv wat vaker helpen met klusjes. Dan is je voedster tevreden met haar vriendje, ben jij tevreden met je konijn erbij en je gelukkige koppeltje en je moeder tevreden met jouw hulp.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je zelf (nog) geen ervaring met koppelen hebt, zou ik hier sowieso niet aan beginnen.

Ga lekker naar een opvang, laat jouw konijntje daar gezellig daten met een leuke ram & als het klikt neem je ze saampjes fijn mee naar huis :)

Dit zal jou een hoop ellende besparen & jouw voedster heel gelukkig maken.

In de opvang kunnen ze je adviseren & eventueel helpen met koppelen.

Daarnaast klinkt 1 konijn erbij lang niet zo drastisch als gelijk 2 erbij ;)

MAAR...het is wel heel belangrijk dat jouw ouders ook achter deze keuze staan.

Niet geschikt voor kleine kinderen...:whistle2:

Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik *Pumbaa* al. Hij heeft altijd alleen gewoond. Van hen mocht ik er eigenlijk geen 2e konijn bij.

Op een gegeven moment gingen ze op vakantie & heb ik bij de dierenwinkel (wist toen nog niet beter) een leuke voedster gehaald.

Toen mijn ouders thuiskwamen schrokken ze zich rot, maar konden er niets meer aan doen...

Uiteindelijk vonden het toen stiekum best leuk.

Ook al woonde ik nog thuis, ik was toen 23 jaar & betaalde alles volledig zelf voor de konijnen. Dit maakte voor hen het accepteren een stuk makkelijker, denk ik. Zij hadden er verder geen hinder van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, het is misschien niet leuk om te horen, maar je moeder heeft eigenlijk best een punt.

3 konijnen en een extra hok is heel anders dan 1 konijn.

Waarom neem je je moeder niet eens mee naar een opvang? Dan kan ze daar worden ingelicht, net als jij.

En er gewoon even over nadenken, niet meteen iets willen, dat helpt bij moeders ook altijd erg goed.

Dat je ze laat zien dat je een weloverwogen beslissing wil maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het hok is eergisteren opgehaald hoor ik van de adverteerder... Helaas zit het er ook niet meer in..

Ik wil dit trouwens al jaren, maar mijn moeder kan erg koppig zijn en is erg moeilijk over te halen. Een gecastreerd rammetje heb ik ook geprobeerd te vragen, maar toen zeiden ze sowieso al nee...

Nog enige tips?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is je moeder koppig en moeilijk over te halen of wordt ze gewoon een beetje moe van het "gezeur" en houdt ze daarom voet bij stuk? Als jij zelf helemaal verantwoordelijk bent voor je konijn en ook zorgt voor een schoon en opgeruimd hok, maar ook zorgt dat je op tijd geld gespaard hebt voor entingen en een spaarpotje hebt voor onverwachte konijnenkosten dan zou ik me kunnen voorstellen je moeder daaruit opmaakt dat je voldoende verantwoordelijkheidsbesef hebt om er een konijn bij te nemen. Een gecastreerd rammetje uit de opvang, waar je moeder dan mee naartoe gaat om te zien hoe een en ander in het werk gaat en waarom het beter is om een konijn niet alleen te houden. Maak je moeder duidelijk dat het je niet om jezelf te doen is, maar dat het vooral gaat om het welzijn van het konijntje dat jullie al thuis hebben.

Mocht ze dan nog niet te overtuigen zijn dan zit er niks anders op dan je erbij neer te leggen dat je moet wachten tot je zelf een huis hebt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
o ja, de reden dat mama dat zegt is als volgt:

Ik zeur constant, ik ben nooit tevreden;; Altijd over hetzelfde onderwerp, namelijk dat hok en een konijn erbij...

groetjes!

hey is er een 'dit moet je dan zeggen' boekje ofzo mijn ouders zeggen precies het zelfde. (en ik zeur ook om het zelfde:mdr:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .