Ga naar inhoud

Viezigheid in haren rondom oog


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn teddy widder Gizmo heeft ontstoken oogjes, hij krijgt al paar dagen antibiotica en het lijkt beter te gaan maar het traant soms nog.

Er zit sinds die ontsteking allemaal opgesroogd snot/traan in de haren rondomze ooghoek en ik durf dit er niet uit te kammen omdat ik zo hard er door heen moet.. dat vind ik zielig en ik weet niet eens of het lukt.

Met een nat wattenstaafje gaat het er net uit en knippen durf ik niet (en gaat ook niet) op die plek.

Volgende week moet hij op controle bij de DA (zij had er niets over gezegd en was het vergeten te vragen..) maar ik wil het liefst zsm schoon hebben.

Zijn oogjes zijn wel schoon.

Heeft iemand tips??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor medeleven en meedenken :)

Zijn tanden en kiezen zijn gecheckt en waren in orde :)

Tips zijn nog steeds welkom! Heb het net met mijn nagels geprobeerd nadat ik het nat had gemaakt (anders is het hard) maar hij vond het echt niet leuk en sprong van me af naast het bed, toen viel die suffert op het laminaat. Hij kwam op ze ruggetje en maakte me meteen nog erger zorgen maar volgens mij heeft hij daar helemaal geen last van! Hij soms gewoon opeens echt een wildebras :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede Desi! Ik probeer het vanavond weer! Heb nu wel weer even genoeg aan hem gefriemeld.

Hij werkt ook al niet mee met kammen (wattie anders geen probleem vind!) dus ik laat hem maar even hupsen. Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet helpt het :D

Mijn konijn had helaas de myx en de ogen helemaal dicht natuurlijk maar ik merkte wel dat de vaseline de harde stukjes al snel zachter maakte, dus het proberen waard toch?

Schrik trouwens niet hoe het konijn eruit gaat zien met de vaseline, want ze zien er dan dus echt niet meer uit haha:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je me hebt gewaarschuwd ;) die antibiotica is ook heel vet en vond hem nu al "lelijk" haha

Vind het zielig, ben zo gek met me schat :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi gewone sterke thee maken, af laten koelen tot het lauw is en dan met een watje schoonmaken. Helpt tegen onstoken oogjes wel de gewone zwarte thee nemen.

Ik heb ook een teddy die af en toe een oogje onstoken heeft, ook naar de dierenarts geweest voor zalf maar dat hielp niet echt ben toen aan het googlen gaan en vondt dit met thee.

Helpt echt heel goed.

Ze woont nu samen met drie andere voedsters en een ram en die houden nu haar oogje schoon super leuke gezicht. Ze zitten haar oogje helemaal schoon te likken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joukje, wat leuk om te lezen dat er nog meer BB-ers met widders zijn. Blijft toch beetje andere aanpak met al dat haar ;)

Mischienis het een stomme vraag maar is het de bedoeling dat ik het wattenstaafje in de thee doop en het daar mee weghaal uit zijn haren?? of moet hij dit drinken?

En is Earl Grey dan wat je bedoeld? (ik ben een koffiedrinker ;))

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee is niet om te drinken maar om schoon te maken.

Je dept een watje in de nog beetje lauwe thee en dan deb je rond de ogen om de viezigheid eruit te halen, bij aangekoekte rommel week je nog wat meer en dan kun je het zo met je vingers of watje er zo weg halen.

Ik zou geen wattestaafje gebruiken gewoon een dotje watten.

Ik gebruik de gewone thee van Pickwick in de groene verpakking dat is de zwarte thee. Het heet ook wel de engelse thee blend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .