Spring naar bijdragen
Tigger

Voorstellen: Tigger

Recommended Posts

Hoi iedereen

Mijn echte naam is Karen. Ik ben 25 jaar oud en woon een half jaar samen met mijn vriend. Mijn mijn kat Keisha is na mijn verhuis bij mijn ouders blijven wonen, om 2 redenen: hij is al 8 jaar (een oude boom kan men niet zomaar verplanten) en daar had hij 2 speelkameraadjes: Indy (ook een kat) en Xeno (een sheltie - hond dus).

Mijn hamster Sitara is wel meeverhuisd met me! Hij is ongeveer 2 jaar oud ondertussen en er begint al wat 'sleet' op te komen :mdr: Het is altijd al een giga-slaper geweest, maar nu komt ie enkel nog uit zijn kot als ie wat lekkers ruikt.

Een anderhalve maand geleden ongeveer hebben we ook een lief hangoordwergkonijntje een dak boven het hoofd gegeven: Onze Tigger. 10 weken oud toen ze bij de fokker wegging en héél speels. Het liefste van al huppelt ze het appartementje rond (daarbij het liefst zoveel mogelijk keutels achterlatend!). Ze geeft enorm veel likjes en doet nog extra haar best als ze daardoor extra wortel kan krijgen! Ze houdt ervan om languit in haar zandbak te liggen (hoezo graven?), ze probeert op het terras steeds de kruidentuinpot te plunderen (een konijn is inventief!) en ze houdt ervan om in een strooien mandje met een balletje met een belletje (lol) te spelen! Ook wc-rolletjes (leeg natuurlijk) rondgooien is een leuke bezigheid.

Ons Tigger eet héél graag hooi, droogvoer (geperste brokjes). Qua groenvoer is ze gek van wortels, eet ze graag een beetje komkommer, paprika lust ze niet... :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik moet je toch wel even zeggen : 1 konijn = geen konijn

Goh, wat een warm welkom. Een konijn moet ook naar de dierenarts, heb je ook kosten en verantwoording aan. Bij geen konijn... heb je dat niet :sarcastic: Je kunt niet bij Tigger in haar persoonlijke situatie kijken, geef haar een goede uitleg waarom het beter is voor een konijn om een maatje te hebben, maar reageer niet op deze manier.

Tigger, welkom hier :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom,dit klinkt misschien idd niet warm en welkom,

maar ik ben het met RaniVerberckt eens.

Konijnen zijn groepsdieren en dienen niet alleen gehouden te worden.

Kun je nog zoveel aandacht en speeltjes geven,een tweede konijn zal het eerste pas echt gelukkig maken.

Het bij 1 konijntje houden is in andere woorden 'ik moet eens even goed rondkijken op bunnybunch'.

Alsnog,welkom!:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou wil ik daar wel even op antwoorden dat ik geen wens heb om een bunnyranch te gaan houden. Wij wonen op een klein appartementje en hebben bewust gekozen om 1 konijntje in huis te nemen. We hebben ook het meest dominante konijn uit het nest genomen (eentje dat liever op de eetpot sliep dan bij zijn broertjes en zusjes).

Ahja, ik ben al gewend aan zulke reacties. Op het kattenforum zitten ook mensen die liever 18 katten hebben, dan eentje...

Bedankt voor de warme verwelkomingen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op BB! Schattig konijntje zeg! Al lijkt het me geen NHD als ik d'r zo zie. Maar met dat ene oor zo en alle pluis is ze eigenlijk nóg leuker dan een NHD! :love:

Dankje! Deze site werd aangeraden door mijn DA, dus dan MOET het wel een goede zijn! :) Al heel veel opgestoken hier! :)

O, dat is leuk :he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Dollie, geen flauw idee wat een NHD is, maar ondertussen liggen beide oortjes wel mooi plat. Heeft eigenlijk maar 1 dagje rechtgestaan. Toch vond ik haar er super uitzien met één oor recht :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nederlandse Hangoor Dwerg, ik nam aan dat je dat bedoelde met hangoordwerg aangezien dat het enige hangoordwergras is.. :P maar dit is een rasloos hangoortje, net zo leuk! En dat ene oortje overeind vind ik ook wel heel schattig staan idd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, neen. Ik weet niet of onze Tigger een raskonijn is of niet (maakt me eerlijk gezegd ook helemaal niet uit). Ze is super! Grappig, lief en heel enthousiast. Ik bedoelde echt letterlijk: een dwergkonijn met hangoren :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha nee maakt idd ook helemaal niks uit, maar toen ik je eerste bericht las zag ik een heel ander konijntje voor me haha :he::P ze is wat hariger.. :P en ze zal wel wat groter worden dan de NHD. Maar ze is erg schattig! En hartstikke lief zo te lezen en daar gaat het om :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, inderdaad! Ik had eigenlijk een echt dwergkonijntje voor ogen, want ja, een appartementje, geen tuin... Het is toch allemaal een gebrek... Dus toen mijn vriend zijn handen opendeed om te tonen hoe groot ze zou worden (zoals in een ander topic gezegd, mijn eerste konijntje Ezzyo was overleden (te vroeg van de moeder weg, stomme tuincentra!) en ik was daar het hart van in. Dus is mijn vriend stiekem achter een ander konijntje naar een fokker geweest). Toen schrok ik toch ook wel. Ik vrees dat haar kooi (zo een kleine kooi, omdat ze veel mag uitlopen) op termijn toch te klein zal worden. Mijn vriend wil héél graag een grote kooi met twee verdiepingen. Gisteren een mooie zien staan, maarja... 250 euro, da's toch weer veel geld ineens - vooral op dit moment, mijn vriend wil zelfstandig in bijberoep worden volgende maand, dat zijn toch ook investeringen! Maar als het zover komt, dan zouden we eventueel wel een tweede konijntje bij nemen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar een goedkope en simpele manier om een hok uit te breiden is ook om er een panelenren omheen te zetten. Die vindt je in de meeste dierenwinkels en tuincentra met een dierenafdeling wel, en op zooplus.nl

De dubbele kooien op zooplus.nl zijn ook een stuk goedkoper. Voor 140 eruo heb je een grote, dubbele hoekkooi en voor 150 euro heb je een mooie dubbele kooi van 2x 120x53cm dus dat scheelt al flink met wat jij hebt gezien.

En wat je ook kunt doen.. Nogmaals, weet niet hoe jij met de ruimte zit.. Maar ik heb één van de konijnenhokken van hier van de site, een KT5 (da's de tweede als je op de link klikt), binnen staan. Mooi wit geverfd en dan staat het ook nog mooi in je kamer. En daar kun je, mits ze wel los mogen lopen dagelijks, prima 2 konijntjes in houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje voor de tip! Waar ik inderdaad een beetje mee zit (ivm 2 verdiepingen) is om het kot te reinigen. Nu heb ik de kooi maar op te heffen en te spoelen. Goh, wij hebben best wel een groot appartement hoor (Duplex, dus 2 verdiepingen - lol... Klinkt een beetje als het konijnenkot :) ) Het konijn kan in de keuken (open keuken), in de woonkamer (waar een eettafel en een salon staat) en nog in een achterstuk waar mijn boekenkasten staan + het balkonnetje...

Foto's van VOOR we erin woonden (vanzelfsprekend)

75827_466699660887_549280887_5816524_150374_n.jpg

156780_466699775887_549280887_5816529_6171732_n.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, twee verdiepingen is wel lastiger. Mijn hok heeft een lade op de verdieping, die haal je er zo uit en kun je ook makkelijk schoonmaken. Onder zit normaal niks, het is bedoeld voor buiten, maar ik heb een plank met tafelzeil er om er onder liggen. (Althans, ik moet nog leuk zeil vinden.. :he:)

Mijn ene konijn is zindelijk, het andere konijn heeft wat gezondheidsproblemen waardoor het niet helemaal meer lukt maar hij doet zijn best. Dus in principe is het een kwestie van het hok even uitvegen en toiletjes om de dag verschonen, hoef niet dagelijks te soppen ofzo.

Maar het lijkt leuker dan een kooi en ze hebben ook meer ruimte, dus ik vind het prima zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites