Ga naar inhoud

Wat betalen jullie voor Science Selective?


Sjalot

Aanbevolen berichten

  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Deze mevrouw koopt het voor haar eigen konijnen groot in en verkoopt het ook:

http://link.marktplaats.nl/444182510

Ik zou het bij haar ook kopen. Het zijn nieuwe dichte zakken, zo bij de leverancier vandaan. Ze vraagt dus 10 euro voor 3 kilo.

Ze heeft geen winkel of iets.

In een normale winkel betaal je normaal gesproken 10 euro voor 1,5 kilo..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

5,29 per kilo kan je hier los scheppen bij de dierenwinkel.

Science Selective scheppen bij de dierenwinkel? Dat denk ik niet. Science Selective wordt verkocht in groene zakken. Bovendien heeft Science Selective een naam hoog te houden qua kwaliteit. Aangezien de kwaliteit van het voer in schepbakken heel snel achteruit loopt omdat het niet is afgesloten, lijkt het me sterk dat de Science Selective bij jou wordt aangeboden in schepbakken.

Ik voer zelf geen SS, maar als ik dat zou doen zou ik hier 37 euro voor 10 kg betalen bij de Casper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Science Selective scheppen bij de dierenwinkel? Dat denk ik niet. Science Selective wordt verkocht in groene zakken. Bovendien heeft Science Selective een naam hoog te houden qua kwaliteit. Aangezien de kwaliteit van het voer in schepbakken heel snel achteruit loopt omdat het niet is afgesloten, lijkt het me sterk dat de Science Selective bij jou wordt aangeboden in schepbakken.

Ik voer zelf geen SS, maar als ik dat zou doen zou ik hier 37 euro voor 10 kg betalen bij de Casper.

Bij een dierenwinkel bij mij in de buurt word het ook aangeboden in schepbakken. Al zal ik dat om de door jou genoemde reden niet halen maar het gebeurt dus wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat snap ik ook werkelijk niet. Merakal in Landgraaf is wel echt een heel lelijke winkel en je moet flink zoeken naar het voer maar het is echt precies dezelfde zak als ik bij Pet's Place kan kopen. En de nijns vinden het net zo lekker!

De moeite waard om wat verder te rijden in ieder geval.

Wat veel mensen uit Heerlen hiero :) Leuk! Ik ga al heel lang naar merakal. Ik bel van te voren of ze een 10kg zak op voorraad hebben en dan staat het al klaar als ik aankom. Als ik daar moet zoeken, dan ben ik wel even bezig. Ze hebben daar zo ontzettend veel spullen voor dieren. Maar 32,50 voor 10kg.. daar doe ik het voor. Pets place is belachelijk duur.. Ik vermoed dat Merakak het ook over zee haalt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Science Selective scheppen bij de dierenwinkel? Dat denk ik niet. Science Selective wordt verkocht in groene zakken. Bovendien heeft Science Selective een naam hoog te houden qua kwaliteit. Aangezien de kwaliteit van het voer in schepbakken heel snel achteruit loopt omdat het niet is afgesloten, lijkt het me sterk dat de Science Selective bij jou wordt aangeboden in schepbakken.

Ik voer zelf geen SS, maar als ik dat zou doen zou ik hier 37 euro voor 10 kg betalen bij de Casper.

ik heb dat ook gezien dat je ss kan scheppen, 1 kilo voor 5,50 ofzo, was bij pets place

Link naar reactie
Delen op andere sites

€8,19 voor 1.5 kg + een zakje van 350 gram gratis bij Zooplus (meebesteld met nog wat andere spullen zoals extra poepbakken, hooi, voerbakjes, dus mijn totaalprijs zat boven de €19,- en hoefde dus geen verzendkosten te betalen.

Al denk ik dat ik de volgende keer bij Casper bestel, die heeft namelijk wel mature voer en dat heeft zooplus niet.

Daarnaast zijn ze ook wat goedkoper (maar helaas pas gratis verzenden boven de €75,- en dan alleen als je onder de 30 kg zit, verzendkosten bedragen €6,- tot 30 kg en €12,- boven de 30 kg.)

Ik bestelde eerst ook mijn hennepstrooisel bij casper, maar ik heb daarvoor een goedkoper adres gevonden (

De prijzen bij Casper:

SS Rabbit

- 350 gram €2,95

- 1.5 kg €7,50 (€5,- per kg.)

- 3 kg €13,95 (€4,65 per kg.)

- 5 kg €20.95 (€4,19 per kg.)

- 10 kg €38,95 (€3,90 per kg.)

SS Junior

- 350 gram €2,95

- 2 kg. €9,95 (€4,98 per kg.)

SS Mature

- 2 kg €9,95 (€4,98 per kg.)

Momenteel heb ik nog 3/4 zak mature, 2 volle zakken en 1 3/4 zak gewone SS (1.5 kg) (Marlous had een flinke voorraad meegegeven voor Pip)

Eens kijken hoelang we daarmee doen, en dan een vooraadje bestellen bij Casper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je beter bestellen bij dewelpenhoeve.nl Daar zijn ze veel goedkoper als bij casper! Ik woon vlak bij casper, maar koop er nooit wat omdat ze zo belachelijk duur zijn...

Daarbij zijn de mensen van de welpenhoeve vriendelijker en als er iets neit op hun site staat, bestellen ze het gewoon voor je. Niets is bij de welpenhoeve een probleem!

Nog een voordeel van de welpenhoeve: ze kopen alles rechtstreeks van de fabricant: verser kan niet! 1 nadeel: het duurt bijna een week voordat je het in huis hebt..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welpenhoeve is inderdaad een hele fijne webwinkel, daar bestel ik altijd de HF. Ik vind de Casper echt een hele leuke winkel, alleen zo jammer dat het personeel zo vreselijk onvriendelijk is...

Ik vind ze qua voerprijzen nog wel meevallen hoor. De SS is er in ieder geval vrij goedkoop, en de eukanuba voor onze hond is er ook verreweg het goedkoopst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eigenaar is ook onvriendelijk ;) Als ik daar kom voor bijv een regenjas, wil ik niet Royal canin aangesmeerd krijgen (wat in mijn ogen een zeer ongezonde voeding is aangezien ik applaws gebruik), maar het gebeurde wel en ik ben zonder iets de deur uit gelopen en er niet meer geweest. Vervolgens heb ik op zooplus.nl voor 10 euro een regenjas gekocht ;)

Ik bestel veel bij zooplus.nl, caviakruiden.nl, dierapotheker.nl, dewelpenhoeve.nl en ik ga vaak naar de Welkoop/boerenbond voor hooi en stro. Tot nu toe ben ik daar altijd goedkoper uit geweest. Ik bestel overigens ook wel eens uit het webwinkeltje van bunny bin puur omdat je dan de konijnenopvang steunt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Bunnybin is het zo jammer van de verzendkosten, ik bestel er wel met enige regelmaat wat, ik vind ze ook prima prijzen hebben maar er komen altijd weer zo veel verzendkosten overheen. Dus als ik niet veel nodig ben bestel ik daar al niet, dan bestel ik het wel met mijn kattenvoer of bodembedekking mee (Zooplus) oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst had ik voor het eerst 2 zakken van 10 kg SS bij de Welpenhoeve besteld.

Binnen een paar dagen had ik het al in huis, nadat ik het geld had overgemaakt.

Ik moest rond de €76,- betalen incl. verzendkosten. Per zak betaal je daar nu €35,-.

Bij Faunaland in ons dorp zou ik er rond de €43,- moeten betalen per zak & dan moet je het zelf halen...

Bij de Welpenhoeve werd het fijn teruggebracht & de postbode was zo vriendelijk om de doos gelijk op de juiste plek neer te zetten :mdr:

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg gratis twee zakken bij de DA :) meng het nu met zijn eigen biks.. (1,20 per 2 kg :P) en daarna stop ik er weer mee. Geloof er niet zo in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel konijnen verkiezen SS boven andere voedingen, de mijne ook. Maar ik ben niet van de chemische stofjes (zoals jullie inmiddels wel zullen weten ;)) en die zitten wel in SS. Daarom krijgen mijn konijnen nu HF super trio en daar doen ze het ook heel goed op.

Maar met de goedkopere soorten dan SS en HF die ik vergeleken heb zit er weer te veel calcium, eiwit etc in en/of chemische stofjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kiezen jullie voor ss? Het is echt megaduur, zeg! Vinden jullie 'gewoon' biks niet oké?

Zo dacht ik eerst ook, het is inderdaad duur voer, maar toen het voer dat mijn man normaal altijd kocht niet op voorraad was bij de dierenwinkel heeft hij een zakje met SS gekocht, en het verschil was echt goed zichtbaar.

De dames zijn wat ouder (8 jaar) en krijgen Mature voer, Molly heeft altijd snel last van plakpoep dat is nu over. Pluis had last met verharen en nu met SS heeft ze weer een mooie vacht en hebben we de losse haren makkelijker weg kunnen kammen.

Pip kreeg bij zijn vorige eigenaren al SS voer, dus dat blijft hij ook gewoon krijgen.

Carrot kreeg in de opvang waar we hem vandaan hebben gewone biks, dat heb ik de eerste dag dat hij hier was gegeven, hij at er niet van (misschien een paar hapjes maar ik heb het niet gezien en zijn bakje was nog gewoon vol) de tweede dag kwam de zak SS voer die ik had besteld binnen en heb ik dat gemengt met zijn vertrouwde biks.

Carrot at alleen de brokjes SS en liet zijn oude biks staan, hij vind SS voer gewoon lekkerder.

Ik ben er persoonlijk heel tevreden over, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met mijn ram hetzelfde probleem als Phebe met Molly en Pluis: snel plakpoep en last met verharen. Ik gaf ze hiervoor HF, maar laatst was bij het tuincentrum 5 kilo SS voor 18 euro in de aanbieding en ik heb geen spijt van het proberen. Ze hebben hier nu allebei een glanzende vacht, en Bram heeft minder last, ik heb hem eigenlijk sindsdien niet meer hoeven kammen.

Of ze het lekkerder vinden? Geen idee, mijn monsters lusten alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet....

Waarom kiezen jullie voor ss? Het is echt megaduur, zeg! Vinden jullie 'gewoon' biks niet oké?

Nee, de gemiddelde "gewone" biks vind ik eigenlijk heel erg niet oké. Te veel calcium, eiwitten, vet.. Weinig vezels.. Een konijn met geluk en een verstandig baasje die geen bak vol geeft maar een beperkte portie, zal hier misschien weinig hinder van ondervinden. Een konijn met gevoelige darmen, aanleg voor blaasproblemen.. Kan er echt doodziek van worden. En da's óók duur. Zeker naar mate konijnen ouder worden neemt het risico toe en of je wel of geen pechvogel met aanleg hebt, dat weet je pas veel later. (Ik had wel een pechkonijn dus.) Voor mij nooit weer gewone biks.

(Althans, ik voer inmiddels geen SS meer, het voer dat ze nu krijgen is ook "gewone" biks, maar niet wat jij er mee bedoeld.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .