Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Halloooo :)

Mijn konijn pluisje, zit in een heel klein hok vind ik :)

Ik wil mijn ouders overhalen om een ren te maken.

Ze mag iedere dag een paar uur los, maar voor de rest zit ze in dat kleine hokje. Dit omdat er hier roofvogels zitten, en ze niet los mag als wij er niet bij kunnen zijn.

Hebben jullie tips -/ ervaringen om je ouders over te halen om een ren te maken?

Hier is het ontwerp:

ddj2p5.png

Groetjes kim :D

Oja, hebben julie misschien ook tips voor wat speeltjes en zo voor mijn konijn. Zelf kan ik niet veel verzinnen want haar voortanden zijn eruit ivm. met over elkaar heen groeien zijn ze verwijderd.

Groetjes! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom zou Pluisje geen ren mogen van je ouders? Beetje vreemd vind ik. Goed dat je ze wilt overhalen! Een konijn heeft zoveel beweging nodig, moet goed de poten kunnen strekken, de hele dag door. Een uur per dag is te weinig, zeker als hij/zij een klein hok heeft.

Qua materiaal hoort een ren bij de aanschaf van een konijn vind ik persoonlijk.

Als een ren dan echt niet lukt lijkt het me verstandig om serieus na te denken over een hok met verdiepingen. Je kent ze vast wel; een hok van boven en een ren van onder.

Want echt, konijnen moeten echt de hele dag in beweging kunnen zijn. En dat is niet 1 huppel heen en 1 huppel terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oja, en qua speelgoed is een bal(letje) misschien wel leuk. daar kan Pluis met z'n neus tegen aan duwen zonder z'n 'tanden' erin te hoeven zetten. Of een knuffeltje zonder delen die eraf kunnen. Bijvoorbeeld een hard oogje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vragen of je de ren niet uit het zicht kan zetten misschien? Bij mij staat de ren en het hok ook achter het tuinhuisje en dan kunnen ze graven en zo zonder dat de gazon eronder lijd! Voor speelgoed heb ik: een tunnel, boomstronken om over te springen, een snackbal, zo een balletje dat je omhoog kunt hangen en groentjes enzo in kunt doen, znd om in te graven,... Laat je fantasie de vrije loop!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, wij hebben een heel kleine tuin waarbij het echt waar onmogelijk is om een ren uit het zicht te maken, maar echt bedankt voor de moeite :D

Aan die speeltjes heb ik veel, zo zal ik eens kijken wat ik erin w;il zetten. :)

Ik heb trouwens net een whiteboard beneden neer gezet, en ik ga ze precies eens vertellen over hetontwerp en waarom het nodig is dat pluisje een ren krijgt.

Ik laat jullie zo snel mogelijk weten of het gewerkt heeft :) Mijn ouders komen vanavond pas thuis, dus ik ga eens kijken wat ik aan info nog meer kan vinden.

Groetjes en bedankt!!! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kan je ouders uitleggen dat een konijn beweging nodig heeft.

En die beweging hebben ze meestal voor zonsopgang en 's avonds laat.

Als ik naar mijn eigen konijnen kijk: die komen pas "tot leven" als de zon onder gaat en 's morgens heel vroeg hoor ik ze ook altijd driftig rond huppelen. Overdag liggen ze meestal gewoon van het zonnetje te genieten. Dan zit er weinig beweging in.

Leg je ouders uit wat ongeveer het "ritme" van konijnen is.

En dat jij zelf niet midden in de nacht naar buiten wil om de konijnen los te laten.

Feiten:

1. Met een overdekte ren kunnen de konijnen zélf bepalen wanneer ze willen spelen en wanneer ze willen slapen.

2. Met een overdekte ren hoef je zelf niet constant op te letten of ze niet stiekem aan je moeders planten knabbelen.

3. Met een overdekte ren zijn je konijnen veel gelukkiger (zie punt 1)

Ik weet niet hoe oud je bent en of je misschien zakgeld krijgt of een bijbaantje hebt, maar misschien kan je aanbieden om mee te betalen aan een ren?

Als ik naar je plaatje kijk, gaat het uiteindelijk maar om 80 cm extra in de breedte en 20 cm in de diepte.

Ik kan jullie tuin niet bekijken, maar zo ontzettend veel meer ruimte neemt het niet in beslag, lijkt me!

Succes!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dankje... mijn ouders wilden niet luisteren en werden zelfs boos na mijn "presentatie" , wat uit de hand liep tot een grote ruzie.

"Ze vinden dat geen konijn het zo goed heeft als die van ons maar geven niet toe.

Maar ik geef niet op, meer reacties zijn welkom!

ps. ik ben 14, en ik heb een bijbaantje.

Ze zeggen :

''We gaan hier geen gaas spannen in de tuin, Géén konijn heeft het zo goed als onze Pluis."

Toen ik de kooi opschoof om de ren op te meten, zag ik dat de poten er bijna onderuit vielen...

Maar ik ga gewoon door met zeuren tot het mag!

Link naar bericht
Delen op andere sites

oh, ik heb net nog een idee, misschien moet je het proberen met een brief dan kunnen ze je verhaal ook niet onderbreken of zo en je kan dan heel zielig gaan schrijven en aantonen dat een konijn in een klein hok ongelukkig is enzo... dan buigen ze misschien wel:yes:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ruzie met je ouders is ook niet de bedoeling, natuurlijk!

Zij zien jou nu gewoon als "dwarse puber" (met een knipoog, hoor!!)

Ik hoop dat je het voor elkaar gaat krijgen!!

En anders.... heel hard sparen, zodat je op je 18e het huis uit kan en je eigen balkon / tuin kan volgooien met een super mooi verblijf voor Pluis!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, dat is zeker zo!

Ja als ik 18 ben wil ik wel op mezelf, want met dieren hier botst het altijd... Ik ben een beetje een extreme dierenliefhebber en zeur over alles en nog wat, wat mij ouders heel erg storend vinden... Heb ze over kunnen halen om een rat te kopen.. dus een ren moet ook wel lukken denk ik :P

Maar mijn rat zou anders aan de slangen gevoerd worden, dus dat zou té hartverscheurend zijn geweest denk ik...

aangepast door snuitje_pluisje
verkeerd getypt.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben ook maar een heel klein tuintje, maar een heel groot gedeelte hiervan is gereserveerd voor de konijnen.

We gaan morgen een ren maken van 1.80x3.60 deze komt aan ons buitenhok te staan (de afmetingen van de ren zijn dus excl. hok!)

In de ren staat ook nog een nachthok (net nog te zien linksonderin op de foto)

KT4.jpg?t=1305384485

En dit is voor 2 konijnen (1 middelmaat, 1 dwerg)

Het konijnenhok is een KT4 (http://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/konijnenhok-kt4-b.html)

Het nachthok is een Trixie Natura Basic: L 50 x B 60 x H 47 cm

DSC07296.jpg?t=1305384980

We hebben de hokken gebeitst zodat ze mooi bij onze kozijnen passen en er komen nog knaagstips op (als alles klaar is plaats ik ook foto's op het 'foto's van buitenhokken topic' en mijn weblog)

Bij ons boven de wijk vliegen er de laatste tijd ook roofvogels rond (door de droogte is er minder wild in de velden te vinden dus zoeken ze in de woonwijken naar voedsel) Wij gaan een groot vogelnet vanaf de schuur/pergola naar de schutting over de ren en het hok heen spannen (zo'n net zoals je ook vaak over fruitbomen ziet hangen)

Laat die foto's dan maar eens aan je ouders zien, dat een klein tuintje helemaal geen probleem hoeft te zijn en dat het erg prachtig uit kan zien

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw hok, kan je een foto plaatsen?

aangepast door Phebe
foutje
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar ik ga gewoon door met zeuren tot het mag!

Meestal werkt zeuren juist het tegenovergestelde, net als boos worden en ruzie maken.

Ik heb zelf kinderen (waaronder Momo00 van hierboven :yes:)

En zeuren werkt meestal niet zo vreselijk goed, zeker als er eindeloos doorgezeurd wordt.

Misschien kan je eens goed in overleg met je ouders, en kunnen ze jou uitleggen waarom ze geen groter hok/ren willen.

Laat ze uitpraten en kom dán pas met jouw tegenargumenten (niet je ouders onderbreken, dat is vervelend en vrij onbeschoft)

Mochten ze een groter hok niet mooi vinden laat van foto's zien van mooie hokken of laat hen meedenken over een mooie oplossing.

Mochten ze de tuin te klein vinden zoek dan samen naar een oplossing zodat je konijn toch ruimte heeft.

Roofvogels hoeft geen probleem te zijn, een vogelnet boven de tuin spannen kan een goed idee zijn, maar er zijn ook overdekte rennen te koop.

Mochten ze het te duur vinden maak dan een afspraak, ik heb dit ook met mijn dochters gedaan, die willen graag een nintendo DS, maar die vind ik eigenlijk te duur, we hebben nu afgesproken dat ze voor hun verjaardag een klein cadeautje krijgen (boek o.i.d.) met sinterklaas alleen een suprise en dan krijgen ze met kerst een nintento DS met 1 spel, voor andere spellen en accessoires zullen ze zelf moeten sparen.

Dit zou jij ook met je ouders kunnen overleggen, dat een mooi hok met ren een cadeau is voor zowel je verjaardag als sinterklaas en kerst.

Of kijk op marktplaats of regionale prikborden voor een mooie tweedehands hok.

Als je goed duidelijk met je ouders in overleg gaat zonder ruzie te maken, grote monden te geven, te zeuren laat je zien dat je verantwoordelijk bent en zo kan je vaak samen tot een voor beide partijen acceptabele oplossing komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oei oei oei

Je hokt klinkt wel als 'klein'

een ren is dus eigenlijk wel nodig

In 20cm kan een konijn zich heel moeilijk keren

Je kunt ook gwn op MP(marktplaats) een hok zoeken.

Er zijn vrij goede hokken in zeer goede staat.

Dus neem daar ook eens een kijkje op

Link naar bericht
Delen op andere sites

ow, komt zooo bekend voor,het 'er is geen konijn die het zo goed heeft als de onze' , en "een ren is lelijk" bla bla bla.

tja ho-pe -loos.. ik laat het zelf nu gewoon even rusten en ga weer door met het andere onderwerp: en konijn erbij... pfff. hoe kan het dat ze zo gevoelloos kunnen zijn..!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .