Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Bommel_Petertje

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal :)

Sinds gisteren heb ik twee konijntjes, (bommel en petertje) het zijn zoals je aan de naam al kunt zien, twee mannetjes. Maar volgens de man waar ik ze van gekocht heb kunnen ze wel samen, zolang er geen vrouwtje in de buurt is, en aangezien niemand in deze wijk konijntjes heeft heb ik goede hoop :D

Bommel is wit met zwarte vlekjes om de ogen, en Petertje is helemaal zwart..papa is een grote dwerg, en mams een voskonijntje. Ze zijn vandaag 7 weken geworden. Foto's komen eraan zodra het even niet regent en ik ze kan maken :bunny3:

Doeg doeg!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hihi welkom hier en veel plezier

ik denk dat je al veel bij gloria hebt gelezen maar (heel) vaak gaat het niet goed twee mannen heb er zelf ervaring mee heb ook twee mannen en geen vrouwen in de buurt maar het gaat helaas niet goed ik hoop voor je dat het lukt hihi

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi,

ja het komt gewoon op het proberen aan :) ik ben op alles voorbereid, zou het niet goed gaan heb ik nog een tweede hok (+ ren). ik laat ze sowieso castreren als ze wat ouder zijn, om puberaal gedrag te vermijden. verder moet ik maar gewoon afwachten, bedankt voor je reactie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier en veel plezier!

Even voor de zekerheid... heb je geslachten door da laten nakijken? Er worden nl veel fouten gemaakt bij geslachtsbepaling jonge konijntjes. Want als 1 van de 2 toch een voedster zou zijn en te jong zwanger geraakt kan dat haar gezondheid in gevaar brengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Dank je wel voor je reactie, ja het geslacht is 100% zeker, ik vertrouw die mensen ook wel..ze hebben heel veel generaties van boeren in hun familie die zelf altijd konijnen hebben gehad dus als zij het niet vast kunnen stellen dan kan niemand dat hihi

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
:$ wil ni moeilijk doen hoor, maar we hebben hier al gevallen gehad waar de diernambulance, de da zelf of ervaren fokkers zich vergist hebben. Maar als ze buiten zitten ga je binnekort waarschijnlijk toch naar de da voor de entingen, tegen dan zijn ze zeker oud genoeg om vergissingen uit te sluiten. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja zoiets kan altijd gebeuren (zou ook typisch zijn voor mij) maar vanaf welke leeftijd kan ik ze in laten enten? en zijn dat veel verschillende prikken of gewoon eentje voor alles tegelijk? Veel vragen tegelijk ik weet :P Maar weet je ook ongeveer wat dat kost?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

veel vragen idd... :) enten kan vanaf 8 weken, maar konijn moet in optimale gezondheid zijn. Er zijn mensen die wachten tot 4 maanden, zodat het konijntje genoeg weerstand heeft opgebouwd. Het zijn 2 prikjes.

Best wat je kan doen is eigenlijk aan je eigen da vragen. Je moet natuurlijk op zoek naar een konijnenkundige da in jou buurt. Niet alle da's zijn nl thuis aan konijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom!Ja,Caroline heeft je al goed info gegeven (en tijgertje ook:)).De prijs hangt ervanaf welke DA,maar kies zeker een konijnkundige.De meeste DA's hebben meestal 2 x per jaar (?) een entingsdag waardoor je goedkoper kunt enten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooh dat is goed om te weten :D jammer dat ik maar 1 DA hier in de buurt heb..die gek wil alles en iedereen meteen opereren (daar ga ik dus echt niet naar toe) dan maar even reizen voor mn babytjes hihi. Ik zal morgen eens wat rondbellen maar bedankt voor de tip :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

entingsdagen komen weer in september geloof ik. Ik rij daar speciaal voor naar Nederland om de kosten te drukken. Hier betaal ik iets van 35€ per konijn.

Welkom en ik wacht op foto's :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

253093048wt4.jpg

(neem even jouw woorden over)Bommel close up

253093058tj9.jpg

Petertje close up

253093067wq6.jpg

Bommel wassen

253093076ww6.jpg

Verstoppen

253093088vi3.jpg

Knuffelen

253093797gt7.jpg

Hokje

Voila,heb het even voor je gedaan.

Mooie nijnen zeg!En ook mooi hok!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .