Ga naar inhoud

help nestje bouwen kan dat kwaad

Aanbevolen berichten

wij hebben voor een week een mannetje te logeren maar op 4 mei ging het mis

de ram is op een manier in het hok van de vrouwtjes gekomen en hebben gepaart

we hebben meteen het mannete eruit gehaald en zijn hok verplaats naar de andere kant van de tuin.

een van onze konijntjes is 6 maanden das een beetje jong en er kan veel fout gaan

het andere konijntje draagt het gen van oliefanten tanden bij zich maar dan moet de vader het ook hebben. maar voor de zeker heid heb ik de dieren arts gebeld om te vragen wat ik kan doen. hij zij je kan een morningafter pil krijgen daar van krijgt ze meschien geen kindjes.

maar het oudste konijntje is nu toch een nestje gaan maken en ze krijgt dikke tepels.

krijgt ze dan toch kleintjes of is dat noormaal

alvast bedankt ppff lange teks :$

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom hier.

Een pil oid bestaat er niet voor konijnen het enige wat je kunt doen om verdere zwangerschap tegen tehouden is de voedster laten castreren.

Zoals ik lees is er een redelijke kans dat ze niet zwanger is maar schijnzwanger is omdat ze nu al een nestje maakt.

Ik zou het wel niet uitsluiten want het is goed mogelijk dat ze wel zwanger is.

Is afwachten ze is 4 mei gedekt en dan 29 tot 33 dagen later zouden er jongen moeten zijn.

je voedster van 6 maanden dat is een ander verhaal die is idd nog best jong en er zouden complicaties kunnen komen bij haar tijdens de bevalling.

Ik denk dat je het enige kunt doe is afwachten en ze goed in de gaten houden en daar bedoel ik niet mee dat je heel de tijd op hun lip moet zitten maar gewoon in de gaten houden of alles goed blijft gaan etc.. of je laat bijde zosnel mogelijk castreren om eventuele zwangerschap te stoppen.

Succes.

Je zult wel meer advies hier krijgen daar zijn wij goed in. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat wel kan is dat ze door het feit dat ze samen zijn geweest, schijnzwanger is...

Wat niet wil zeggen dat ze evengoed niet over een maand alsnog een nestje werpt.

Je weet zeker dat die ene keer de enige keer is geweest dat er een ram bij kon ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .