Spring naar bijdragen
Vlinderkonijn

Welke beits voor buiten?

Recommended Posts

Ik ben een hok aan het maken en wil het hout beschermen tegen weersinvloeden. Welke soort beits of andere afwerkingslaag gebruikt ik best? (= waar de konijnen eventueel aan mogen knagen zonder gezondheidsproblemen te krijgen). Ik heb in de winkel nog geen gezien waar het specifiek op vermeld stond dat het OK is voor knaagdieren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ligt eraan van welk hout je het hok maakt,

je kan er een watergedragen buitenbeits overheen zetten, dit kan dekkend of transparant zijn.

zorg in ieder geval dat het watergedragen is, dat is minder slecht als ze eraan knagen(evengoed niet teveel binnen krijgen)

alleen beits je hem hiermee, laat hem een week in de volle zon staan voordat zij erin gaan, de verf heeft namelijk een langere

doorhardingstijd en kan dan nog schadelijk zijn.

kijk anders op de site bunnykaj.org voor tips over huisvesting.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij gebruiken een UV-beits van de Gamma en plaatsen knaagstrips op alle stukken waar ze zouden kunnen gaan knagen.

Het hok is nog niet klaar, het is een groot hok (KT4) en alle delen krijgen 2 lagen beits.

Ik heb ook een kleiner nachthok (Trixie Nature Basic, grote versie) Deze heeft al 2 lagen aan de buitenkant gehad, 1 laag aan de binnenkant en staat al in elkaar, alleen de knaagstrips moeten er nog op (anders vreet Pluis het hok binnen de kortste keren op)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Phebe

Heb jij diervriendelijke beits?

Want ik ben namelijk ook naar gamma geweest

en daar zag ik geen diervriendelijke beits.

Ik ga die Diervriendelijke UV beits hier op bb kopen 18.- per 250ml

heb je de antiknaag strips ook bij gamma gekocht?

Je moet wel diervriendelijke beits kopen

er zitten misschien van zulke dieren plaatjes op:he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is de Gamma beits dezelfde beits als ze bij dierenverblijf en hier op BB verkopen. Op die van BB staan ook geen diertjes hoor (dat is een sticker met het logo van dierenverblijf) en er staat ook niet specifiek bij dat het diervriendelijke beits is.

De knaagstrips heb ik bij dierenverblijf meebesteld toen ik het hok heb besteld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus die groene hond enz dus niet?

Maar ik denk wel omdat dit ene dieren website is dat wel diervriendelijke beits meot zijn..

Die groene hond enz. is het logo van dierenverblijf.

Wij adviseren u uw dierenverblijven periodiek te beitsen met deze UV beits. Uit onderzoek bleek deze UV-beits de beste te zijn voor onze hokken. Deze UV-beits geeft uw konijnenhok, kippenhok, hondenhok, volière, of ander dierenverblijf de mooiste uitstraling en de beste bescherming. U hoeft niet te schuren, maar maak wel eerst het hout schoon en vet vrij. Deze dikke stroperige beits mag licht verdund worden (5% terpetine). Het mooiste resultaat krijgt u als het hok 2x wordt gebeitst.

Er staat dus niet specifiek bij dat het diervriendelijke beits is, maar dat betekend niet dat het dan meteen dieronvriendelijk is.

op de 'knaagbare' stukken komen bij ons antiknaagstrips zodat ze geen (of in ieder geval zo weinig mogelijk) beits binnen krijgen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er bestaat niet iets als een diervriendelijk beits of verf!

het is verf waar minder of misschien zelfs geen oplosmiddelen in zitten.

waar je naar opzoek kan gaan en wat nog het best is, een minerale verf,

dit is volledig gemaakt van natuurlijke producten. (wel in een speciaal zaak)

mocht je dit niet kunnen vinden is een watergedragen beits een alternatief.

je kan er knaagstrips op doen, maar als ze gewoon genoeg hebben in het hok zelf om aan te knagen,

of je schroeft desnoods een onbehandelde lat in het hok om aan te knagen, dan zullen ze waarschijnlijk van het hok afblijven.

de producten die als diervriendelijk worden verkocht, zitten gewoon minder schadelijke stoffen in, maar in de meeste zit er nog een klein percentace oplosmiddelen.

behalve de minerale verven.

ze geven idd aan dat de uv beits de beste bescherming is voor het hok zelf.

is ook belangrijk natuurlijk.

ben zelf schilder van beroep dus ik heb ook vanalles uitgezocht waar in het beste mee kan schilderen voor hun hok!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

OK bedankt allemaal! Dan probeer ik eerst een goede watergedragen beits.

Jack en Olivia, maakt het uit wat voor merk? Is een huismerk van een winkel minder goed dan een "gekend merk"? (als schilder heb je misschien beide al eens geprobeerd?)

Een kleine prijs is natuurlijk fijn, maar niet ten koste van m'n konijnen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja watergedragen verf van een wat "beter" merk is qua bescherming een stuk beter,

zodra het niet eigenmerk is van de bouwmarkt is het goed.

ook heb je van ceta bever en cepe dat zou ik niet aanraden.

het beste is denk ik van tenco en misschien heeft jou bouwmarkt een ander merk speciaal voor bescherming van hout watergedragen.

je moet wel 1 keer per jaar even de liggende delen zeker overschilderen.

je kan ook een watergedragen parket lak gebruiken die beschermt ook goed

(mocht je het hout een andere kleur willlen geven eerst opkleuren met beits)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-5-2011 at 18:29 zei jack en olivia:

Er bestaat niet iets als een diervriendelijk beits of verf!

het is verf waar minder of misschien zelfs geen oplosmiddelen in zitten.

waar je naar opzoek kan gaan en wat nog het best is, een minerale verf,

dit is volledig gemaakt van natuurlijke producten. (wel in een speciaal zaak)

mocht je dit niet kunnen vinden is een watergedragen beits een alternatief.

je kan er knaagstrips op doen, maar als ze gewoon genoeg hebben in het hok zelf om aan te knagen,

of je schroeft desnoods een onbehandelde lat in het hok om aan te knagen, dan zullen ze waarschijnlijk van het hok afblijven.

de producten die als diervriendelijk worden verkocht, zitten gewoon minder schadelijke stoffen in, maar in de meeste zit er nog een klein percentace oplosmiddelen.

behalve de minerale verven.

ze geven idd aan dat de uv beits de beste bescherming is voor het hok zelf.

is ook belangrijk natuurlijk.

ben zelf schilder van beroep dus ik heb ook vanalles uitgezocht waar in het beste mee kan schilderen voor hun hok!

Helaas helemaal fout er bestaat namelijk wel diervriendelijke beits. komt steeds meer op de wereld:)
zie onderstaande site:

groetjes

bewerkt door Evee
link verwijderd, zie forumregels

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .