Ga naar inhoud

Show je baksels!

knijtje
 Delen

Aanbevolen berichten

ik vind t leuk om zulke fotos te zien

kan iemand me vertlen hoe je een vulling van d taart maakt?

Bij vullingen is het vooral je fantasie gebruiken. Je kan het zo gek niet verzinnen of er kan wel een vulling van gemaakt worden.

Hoewel Sef heeft bewezen dat niet alles als vulling gebruikt kan worden.

Enkele voorbeelden:

Bonbonbloc vulling: ongeklopte slagroom verwarmen en de bonbonbloc er is laten smelten. Als dit afgekoeld is opkloppen en klaar.

Dit kan je ook doen met chocolade, after eight, mars enz.

Bokkepootjes vulling: Slagroom kloppen en de verkruimelde bokkepootjes er doorheen spatelen.

Frambozenvulling: Frambozen pureren en verwarmen met wat jam en geweekte gelatine. Dit mengsel samen met stukjes framboos door geklopte slagroom spatelen.

Ik moet voor volgende week dinsdag een taart maken bestaande uit twee lagen en ik vrees dat ik het me weer vreselijk moeilijk heb gemaakt, dus ik ben benieuwd. Ik heb namelijk besloten de Queen Anne's Revenge na te gaan maken.

Voor mensen die niet weten wat dat is. Dit was het schip van Edward Teach, beter bekent als Blackbeard.

queenannesrevenge.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn basksels zijn niet echt mooi ofzo, gewoon cakemix in een vormpje gepropt, maar wel lekker :he:

heb nu cakjes met tuti fruti villing gemaakt. Staan nu in de oven. Ben benieuwd. Het versieren laat ik wel aan julie over:p vermoed dat daar niet echt mijn talent ligt..... die lag ook al niet bij het fimokleien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loura ik zou de Royal fortune gemaakt hebben als ik jouw was. Het schip van mijn "favoriete" piraat.

Ohja ee nvulling van marshmellow fluf gement met frambozen lijkt geniaal, is super lekker maar werkt niet.

DSC09169.jpg

The day after...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke taarten en dergelijke staan er!

Ik had eigenlijk een vraagje(s).

Ik wil voor mijn broer zijn achttiende verjaardag zaterdag een taart maken.

Maar als ik (bij cupcakes dan toch) daar suikerpasta over doe, is dat echt vies eigenlijk. Is dat altijd zo? Of is het misschien beter dat ik marsepein ga halen?

Wat gebruiken jullie altijd om daar vanboven op die taarten te doen?

En de vulling,hoe moet je die eigenlijk in de taart doen? :$ Want dat snap ik dus niet.

Gewoon met de biscuit(mix) mengen?

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik fondant en dat is inderdaad vreselijk zoet, je kan ook marsepein gebruiken, maar dat vind ik minder prettig werken.

Vullen doe je door de biscuit in 3 lagen te snijden. daar doe je dan de vulling tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loura ik zou de Royal fortune gemaakt hebben als ik jouw was. Het schip van mijn "favoriete" piraat.

Ohja ee nvulling van marshmellow fluf gement met frambozen lijkt geniaal, is super lekker maar werkt niet.

DSC09169.jpg

The day after...

Dit kan alleen jou maar gebeuren he :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij vullingen is het vooral je fantasie gebruiken. Je kan het zo gek niet verzinnen of er kan wel een vulling van gemaakt worden.

Hoewel Sef heeft bewezen dat niet alles als vulling gebruikt kan worden.

Enkele voorbeelden:

Bonbonbloc vulling: ongeklopte slagroom verwarmen en de bonbonbloc er is laten smelten. Als dit afgekoeld is opkloppen en klaar.

Dit kan je ook doen met chocolade, after eight, mars enz.

Bokkepootjes vulling: Slagroom kloppen en de verkruimelde bokkepootjes er doorheen spatelen.

Frambozenvulling: Frambozen pureren en verwarmen met wat jam en geweekte gelatine. Dit mengsel samen met stukjes framboos door geklopte slagroom spatelen.

Ik moet voor volgende week dinsdag een taart maken bestaande uit twee lagen en ik vrees dat ik het me weer vreselijk moeilijk heb gemaakt, dus ik ben benieuwd. Ik heb namelijk besloten de Queen Anne's Revenge na te gaan maken.

Voor mensen die niet weten wat dat is. Dit was het schip van Edward Teach, beter bekent als Blackbeard.

queenannesrevenge.jpg

Als ik slaag en we maken die taart samen, wil ik het met chocoladevulling of framboos/aardbeienvulling! :D

Hoelang doe je eigenlijk over het maken van een taart?

Succes met je taart voor volgende week dinsdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoe krijg je het voor elkaar. Laat me voorop stelle ndat ik niet de taart gebakken heb. Het is een kom taart (is niet heel duidelijk op de foto's maar goed onderaan is hij een stuk smaller da nboven.

Wat ging er fout?

1 de biscuittaart heeft de fluf geabsorbeerd overigens ook de botercreme dus dat is wel al vreemd

2 ik had de fondant laag echt heel dun gemaakt (ik vind zo'n dikke plak niet zo lekker, dus ik had hem zo dun gemaakt dat hij bijna transparant werd haha) maar hij was zo ontzettend dun dat hij op een paar plaatsen ingescheurde. Doordat hij zo dun was en ingescheurd was gaf die geens tevigheid aan het geheel

3 de vogel bovenop was waarschijnlijk ook een beetje te zwaar. waardoor de druk van boven de al zwakkere taart door het verzwakte fondant heen drukte.

Achteraf lachen maar naar een avond/nacht veel tijd erin gestopt te hebben om je schoonzusje te verrassen is het 's morgenvroeg na amper 3 uurtje slaap wel zuur om je taart zo te zien. Ik heb de rest gestut met zilverfolie zodat in ieder geval een stukje recht op bleef staan. Zodat mijn paarse band met rozenmotief en mijn gemarmerde hartjes met keltisch knooppatroon etc nog enigzins zichtbaar waren.

Al met al was het toch nog een succes omdat eigenlijk iedereen verwacht had dat ik een cupcakeje zou versieren om zo mijn belofte te houden en niemand had verwacht dat ik daarwerkelijk uren aan de slag zou zijn om een taart te versieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik kunnen doen, maar aangezien Michael zelf Queen Anne's revenge op zijn arm heeft, lijkt me dit toch logischer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het misschien wel leuk was om foto´s te laten zien van tijdens het maken. Niet dat ik al ver ben, maar anders worden het ook zo veel foto´s ineens.

Een van de masten

Foto-QZYYF8CW-1.jpg

Zelfde mast, maar dan met een wat verweerd effect. Het zwart lijkt hier wel heel nadrukkelijk aanwezig, maar dat komt door de flitser.

Foto-DFJTATMM-1.jpg

En schelpjes en visjes voor de onderste taart

Foto-SCBUVNZV.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dan eindelijk de beloofde foto´s. Het schip is minder gedetailleerd geworden dan de bedoeling was, maar hij was ook te klein voor veel detail.

Hier de taart gesneden en net gevuld

Foto-WREIWSWA.jpg

bedekt met chocolade fudge

Foto-JAB4G3YB.jpg

Bekleed met chocolate leather (chocolade met marshmellow fluff)

Foto-8TEWYROA.jpg

Foto-886DWC8I.jpg

En het eindresultaat.

Foto-CLHV8RWF.jpg

Foto-KGUHLXQF.jpg

Ik ben niet helemaal tevreden, maar aangezien ik van te voren had verwacht dat het wat te hoog gegrepen zou zijn, kan ik er wel mee leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DSC09169.jpg

The day after...

oh wat balen Sef! heb je er zo je best op gedaan stortie in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .