Ga naar inhoud

Show je baksels!

knijtje
 Delen

Aanbevolen berichten

Er zit altijd cake (gewoon of chocolade) onder met vulling ertussen. Voor de vulling zijn heel veel mogelijkheden.

Eigenlijk heet het biscuit aangezien er geen boter in zit, in sommige gevallen is cake makkelijker.

Vullingen kun je inderdaad heel veel mee. Bokkenpootjesvulling, chocoladefudge en bonbonbloc vulling zijn hier favoriet.

Voor een verjaardag moet ik binnenkort een taart maken met after eight vulling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw mooi joh!

De twee zussen van de vriend van de zus van mijn vriend (ver weg he, ik heb geen idee hoe ik het anders moet benoemen:$) hebben dit ook als hun hobby dus bij elke b-day van de familie van Lejan's kant hebben we zo'n taart. (Lejan = mijn vriend)

Ik vind het er echt schitterend uitzien, alleen wel heel jammer van al het fondant en marsepein want ik wordt er altijd misselijk van:( (Vult echt als een baksteen)

En ik vind het zonde zo'n prachtig exemplaar weer in stukken te moeten snijden haha!

Zelf heb ik als kerstpakket een groot boek 'I (L) CAKE' gekregen (zelf uitgekozen ^^)

Ik zal er binnekort eens iets leuks uit proberen!

Echt een leuk topic :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen cupcakes maken :P Deze keer met chocolade-mousse vulling en de ene helft met botercreme (vanille) topping en de andere helft met een topping van roomkaas en witte chocolade, dat is zo'n goddelijke combi :D

Via http://www.cupcakesenmuffins.nl/ heb ik veel tips en recepten gevonden.

@claudiaa, als je kant-en-klare pakjes voor muffins ook goed vindt, kun je die van Homemade misschien eens proberen, die is erg lekker en heel erg simpel! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm... ga vandaag wat jeugdherinneringen ophalen met Pannekoekentaart!!

Ik kon niet kiezen dus ik ga mn pannekoeken in 2 snijden en dan de 2 types die ik nog ken (er waren er 4, ook nog een met amandel en karamel maar ben de vulling vergeten, en een met appelsien/citroen) maken :)

Type 1

gevuld met Nutella choco en smarties, bedekt met een dun laag je botercreme en dan melkhagelslag erover.

Type 2

gevuld met aardbeienyoghurt en verse aardbeien of Gummyberen en dan een dun laagje botercreme met frambozencoulisse en witte hagelslag.

Aangezien ik geen verse aardbeien heb (moet ik weer helemaal naar hoogstraten fietsen) en geen frambozencoulisse of witte hagelslag gaat deze gewoon met Gummyberen en botercreme met melkhagelslag.

Vroeger maakte mijn oma altijd alle 4 de types als ik jarig was :(

Vandaag is zij jarig en ga ik als herdenking deze nog eens maken.

Recept met verse pannekoeken!

de pannekoeken laten afkoelen

de stapel doormidden snijden

eerste stapel voor chocolade:

tussen elke pannekoek een niet te dikke laag choco doen

smarties erover uitstrooien

bedekken in botercréme of choco (hangt ervanaf of ik zin hem om creme te maken)

dan de hagelslag ertegen plakken

tweede stapel voor aardbeien:

tussen elke pannekoek een dikkere laag yoghurt doen

gummyberen erover uitstrooien

insmeren met botercreme/kwark/choco

hagelslag ertegen plakken

klaar :)

aangepast door Tao_Gini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh je hebt zoveel mogelijkheden met gevulde eieren.

Deze maak ik vaak:

Gevulde eieren

(20 stuks)

© Janneke's Receptenpagina - recept hapjes

Ingrediënten:

10 eieren

2 el mayonaise

2 el kerrie

1 tl ketjap

zout

extra:

spuitzak

Bereiding:

Kook de eieren in 10 minuten hard. Laat ze afkoelen, pellen en in de lengte doormidden snijden. Wip het eigeel uit de helften in een bakje. Leg de lege eihelften op een schaal. Snij eventueel van de onderkant een dun plakje af zodat ze niet omvallen en bestrooi ze met wat zout.

Pureer het eigeel en voeg de mayonaise, de ketjap, de kerrie en naar smaak zout toe.

Vul de spuitzak met het eigeelmengsel en vul de eieren ermee (of gebruik 2 eierlepeltjes). Garneer met een beetje peterselie camera.gif . Serveer op kamertemperatuur.

Variaties: ipv de mayonaise, kerrie en ketjap:

- Vermeng het eigeel met boursin of paturain

- of met 2 el mayonaise en 100 gr filet americain

- of 2 el mayonaise en enkele geprakte sardientjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nergens geleerd hoor. Ik ben gewoon begonnen en heb wat dingetjes gelezen op internet.

De spullen koop ik meestal in een taartwinkeltje hier in de buurt, maar er zijn ook webshops die het verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .