Ga naar inhoud

Show je baksels!

knijtje
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet niet of er al zo een topic is/ geweest is.

Maar hier kan je je kookkunsten tonen zoals bijvoorbeeld: Cupcakes, taarten of desnoods spaghetti :mdr:

Zelf maak ik vaak cakejes, en ben sinds kort begonnen (lees: sinds vandaag) met cupcakes, ze zijn nog niet zo goed maar hopelijk betert dat wel.

Groetjes :)

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tante is donderdag jarig en mijn moeder wil haar uitnodigen voor een high tea. Ik heb nu al een leuke uitnodiging in elkaar geknutseld en wil er nog bijpassende cupcakes bij maken. Roze uiteraard :he: dus daar moet ik nog even mee bezig :yes: Mijn uitnodiging heeft roze ruitjes.. Zou wel leuk zijn als ik die ook op de cupcakes kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal moest dat lijfje helemaal rood zijn amar de kleurstof was superplakkerig en wou niet mengen.

Dat is ook niet zo gek. Rood en zwart zijn zelf nauwelijks te mengen. als ik die kleuren moet gebruiken koop ik gekleurde fondant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je marsepein of fondant weer wat droger maken door poedersuiker te gebruiken:)

Dan krijg je ze wel mooi rood en zwart, zonder te plakkerig te worden:)

Ik heb helaas geen foto's meer van mijn taarten tijdens mijn bakker opleiding, best jammer eigenlijk..:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het, ben niet 100% zeker, maar ik denk van wel.

Benodigdheden deeg:

125 gr. boter

125 gr. zelfrijzende bloem

125 gr. witte basterdsuiker

2 eieren

1/2 zakje vanillesuiker (1 hele is ook goed)

2 à 3 eetlepels melk

Bereiding:

1. Verwarm de oven voor op 180 à 200 °C

2. Doe alles behalve de melk in je mixerkom (of gewone kom en mix)

3. Voeg tijdens het mengen/mixen de melk toe.

4. vet de vormpjes in en verdeel het deeg over de vormpjes.

5. Bak de cakejes 15 à 20 minuten

Hopelijk vind je dit ook een goed recept^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gezocht, dit is een recept wat ik kon vinden waar mensen positief over zijn.

Ingrediënten

275 g bloem

100 g suiker (of meer tot 125 g)

2,5 a 3 theelepels bakpoeder

0,5 theelepel dubbelkoolzure soda (doet het heel goed erbij! Heeft wel iets zuurs nodig om te rijzen, zoals karnemelk, citroensap of melk met yoghurt)

100 g boter of margarine

2,5 dl karnemelk (of melk met yoghurt dus of melk met citroensap)

2 eieren

Bv. 200g blauwe bessen of 150 g pure chocola in stukjes

Werkwijze

Laat de boter smelten en een beetje afkoelen.

Doe in een grote kom alle droge ingredienten.

Giet in een maatbeker de (karne)melk,

klop er de eieren doorheen en daarna de boter erbij.

Giet dit mengsel bij de droge ingredienten en roer kort (niet te lang, gewoon met een houten lepel, mag best een beetje klonterig blijven).

Roer er de bosbessen of chocola bij en doe in de vormpjes van papier in de muffinvorm. Bakken op 190 °C zo´n 20 a 25 minuten.Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .