knijtje Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 Hallo,Ik weet niet of er al zo een topic is/ geweest is. Maar hier kan je je kookkunsten tonen zoals bijvoorbeeld: Cupcakes, taarten of desnoods spaghetti :mdr:Zelf maak ik vaak cakejes, en ben sinds kort begonnen (lees: sinds vandaag) met cupcakes, ze zijn nog niet zo goed maar hopelijk betert dat wel.Groetjes 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dollie Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 Nou, Loura! Kom op! :he: Ik probeer het altijd wel maar het lijkt hier nergens op :he: heb er ook te weinig geduld voor. Maar het lijkt me zoooooooooo leuk om te kunnen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 Hahaha, Iris, je was me voor. Emilyrose kan fantastische taarten bakken. Daar val je stijl van achterover. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roomie Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 jullie waren mij voor.... toennik de naam las dacht ik meteen... je hebt ook zon site waar echt super gave dingen opstaan. hoe zagen je eercte cupcakes eruit? is leuk ombv over een maand te vergelijken:D Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
knijtje Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2011 Ik ben nu wel benieuwd! Dit is mijn eerste cupcake of, zo ongeveer toch Normaal moest dat lijfje helemaal rood zijn amar de kleurstof was superplakkerig en wou niet mengen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tao_Gini Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 hmm hier gaat een hele lijst komen volgend jaar (ga naar PIVA afdeling bakkerij) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bounty Geplaatst: 1 mei 2011 Delen Geplaatst: 1 mei 2011 mm ik wil overmorgen of woensdag cupcakes gaan bakken! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dollie Geplaatst: 1 mei 2011 Delen Geplaatst: 1 mei 2011 Mijn tante is donderdag jarig en mijn moeder wil haar uitnodigen voor een high tea. Ik heb nu al een leuke uitnodiging in elkaar geknutseld en wil er nog bijpassende cupcakes bij maken. Roze uiteraard :he: dus daar moet ik nog even mee bezig :yes: Mijn uitnodiging heeft roze ruitjes.. Zou wel leuk zijn als ik die ook op de cupcakes kan krijgen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ashleyrachel Geplaatst: 1 mei 2011 Delen Geplaatst: 1 mei 2011 me pip taartje en me naaldhak taartje de naaldhak gewoon van fondant gemaakt en een week laten uitharden na me konijntjes is taarten bakken toch wel me 2e hobby binnenkort moet ik een dj draaitafel maken op bestelling :mdr: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bench Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Binnenkort hebben wij bij ons thuis een feest van mijn opa en oma zijn dan 55 jaar getrouwd. De moeder van een vriendin van mijn zus kan geweldig cupcakes maken, dus die gaat dat voor het feest maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Amatjuh Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Ik ga aan de slag voor moederdag, wie weet lukt het nog ook. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudiaa Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 heeft iemand een lekker recept voor naturel muffins?heb al meerdere van internet geprobeerd, maar vind ze allemaal niet zo lekker. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Nou hier dan mijn taarten. ik ben in maart begonnen, dus erg goed zijn ze nog niet hoor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudiaa Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Wauw! :biggrin: Wou dat ik dat kon! Geweldig wat mooi zeg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Normaal moest dat lijfje helemaal rood zijn amar de kleurstof was superplakkerig en wou niet mengen.Dat is ook niet zo gek. Rood en zwart zijn zelf nauwelijks te mengen. als ik die kleuren moet gebruiken koop ik gekleurde fondant. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Laura2 Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Je kunt je marsepein of fondant weer wat droger maken door poedersuiker te gebruiken:)Dan krijg je ze wel mooi rood en zwart, zonder te plakkerig te worden:)Ik heb helaas geen foto's meer van mijn taarten tijdens mijn bakker opleiding, best jammer eigenlijk.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Klopt, maar omdat je zoveel kleurstof gebruikt is voorgekleurd kopen toch een stuk makkelijker. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudiaa Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Emilyrose, heb jij toevallig nog een goed Muffin recept (naturel) ?Of bak jij alleen maar taarten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Sorry, ik bak alleen maar taarten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wizzeke Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Emilyrose, heb jij toevallig nog een goed Muffin recept (naturel) ?Of bak jij alleen maar taarten? ik heb een goed muffin recept!! voor gewone dan maar uh.. ff zoeken hoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudiaa Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Oeh spannend ^^ 5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wizzeke Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Dit is het, ben niet 100% zeker, maar ik denk van wel.Benodigdheden deeg:125 gr. boter125 gr. zelfrijzende bloem125 gr. witte basterdsuiker2 eieren1/2 zakje vanillesuiker (1 hele is ook goed)2 à 3 eetlepels melkBereiding:1. Verwarm de oven voor op 180 à 200 °C2. Doe alles behalve de melk in je mixerkom (of gewone kom en mix)3. Voeg tijdens het mengen/mixen de melk toe.4. vet de vormpjes in en verdeel het deeg over de vormpjes.5. Bak de cakejes 15 à 20 minutenHopelijk vind je dit ook een goed recept^^ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Ik heb even gezocht, dit is een recept wat ik kon vinden waar mensen positief over zijn.Ingrediënten275 g bloem100 g suiker (of meer tot 125 g)2,5 a 3 theelepels bakpoeder0,5 theelepel dubbelkoolzure soda (doet het heel goed erbij! Heeft wel iets zuurs nodig om te rijzen, zoals karnemelk, citroensap of melk met yoghurt)100 g boter of margarine2,5 dl karnemelk (of melk met yoghurt dus of melk met citroensap)2 eierenBv. 200g blauwe bessen of 150 g pure chocola in stukjes WerkwijzeLaat de boter smelten en een beetje afkoelen.Doe in een grote kom alle droge ingredienten.Giet in een maatbeker de (karne)melk,klop er de eieren doorheen en daarna de boter erbij.Giet dit mengsel bij de droge ingredienten en roer kort (niet te lang, gewoon met een houten lepel, mag best een beetje klonterig blijven).Roer er de bosbessen of chocola bij en doe in de vormpjes van papier in de muffinvorm. Bakken op 190 °C zo´n 20 a 25 minuten.Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wizzeke Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Nou hier dan mijn taarten. ik ben in maart begonnen, dus erg goed zijn ze nog niet hoor.O.oNiet goed gelukt??!? Ze zijn SUPER mooi!!Ik vind dat er een aantal van je taarten zo in een boekje kunnen!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudiaa Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Ah! Thanks Wizzeke & Emilyrose. Ga morgenavond direct even één van de twee proberen te maken! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten