Spring naar bijdragen
babs

Hoe heten jouw ratten?

Recommended Posts

Ik begon met 2 mannetjes, een witte met een halve staart (vast het product van broodfokkers omdat ik hem in de dierenwinkel had gekocht, toen wist ik helaas nog niet beter) die heette zwartje, en zijn broertje was zwart, en die heette witje(ik was een jaar of 7)

daarna 2 Japanner vrouwtjes: Georgina en Fredika (ik was fan van Harry Potter=P) eerst waren het Fred en George omdat mij verteld werd dat het mannetjes waren.. weer krediet voor de dierenwinkel.. maar niet heus..

daarna 1 Japanner vrouwtje, die niet van andere ratjes hield en dus eigenlijk bijna altijd alleen op mijn schouder zat.. ze heette Levi en is 3(!) jaar geworden, mijn meest speciale ratje..

Daarna kwamen Zora en Manon... Zora was een hyperactief husky vrouwtje en Manon een bruin Japannertje, Manon was helaas binnen een maand dood, volgens de dierenarts een erfelijke aandoening aan haar lever(lang leve de broodfokkers:(()

Daarna kwam Flacca erbij, een bruin dumbo Japannertje, een heel lief beestje

(Flaccus=flapoor in het latijn, Flacca de vrouwelijke versie daarvan)

Als laatste kreeg ik Robin.. Een Siamees getekent Dumbo vrouwtje.. ook heel lief en niet goed met andere ratjes(mijn eigen ratjes dan en ook die zat het grootste deel van de dag op schoot/schouder..

Ik heb nu al een hele tijd geen ratjes meer, mijn ouders worden gek van alle kooien..

als ik over een jaar op mezelf ga dan neem ik ze misschien weer.. Ik heb in ieder geval de harde manier geleerd geen ratjes meer uit een dierenwinkel te halen.. bijna elke rat die ik had had wel een paar kleine of grote mankementjes, niet dat het mij wat uitmaakt, ik hield nog evenveel van ze, maar het hoort natuurlijk niet..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eerste ratje heette Johnny. Ik had hem van een vriendin omdat hij niet samen kon met soortgenootjes en zij geen tijd had om voldoende aandacht aan hem te geven. Ik mocht hem helaas maar 10 maanden hebben want toen is hij op de leeftijd van bijna twee jaar overleden aan een longontsteking. Ik was er helemaal kapot van. Johnny en ik hadden een hele speciale band. Daarna kreeg ik Gompie, Harold, Loyd en Mork. Helaas zijn ook zij allemaal inmiddels overleden. Harold is het oudst geworden van allemaal. Drie jaar. Nu heb ik Elmo en Yno. Ook twee geweldige schatjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn zusje en ik kregen onze eerste ratjes zo'n 11-12 jaar geleden.. Volgens de verkoopster (dierenwinkel) waren het 2 vrouwtje (1 japanner en 1 bonte), maar binnen no-time kreeg die van mij een dikke buik, en werden de balletjes van Billy beter zichtbaar (hoewel je dat normaal gelijk al bij mannetjes ziet) We hebben toen 3 ratten van haar nestje gehouden (2 vrouwtjes, en 1 mannetje, als gezeldschap voor papa Billy).

Toen ze eenmaal allemaal overleden waren (longontsteking, of gezwellen) heb ik ze jarenlang niet meer gehad, maar op me 15e begon het tóch weer te knagen, en schafte ik 2 ratjes bij een rattery aan, na een jaar kwam er nog eentje bij.. Ik heb nog steeds de drang om weer ratjes aan te schaffen, maar me man vind 2 katten en een konijn (franse hangoor) wel genoeg. Maar wie weet in de toekomst, ik zie wel. En ik heb trouwens echt een zwak voor rexjes.

De namen van mijn overleden ratten (moeder afkomstig uit de dierenwinkel, inclusief 2 dochters):

Willy - bont

Molly - zwart berken

Lilly - blauw berken

En dan de dames uit de Rattery:

Fluffy - zwart berken rex (Fluff was echt me lieveling, wat een geweldig beestje was dat zeg, ze liep heel vaak los, luisterde naar haar naam en was een nieuwschierige knuffelkont.

Tuppy - beige berken dumbo

Mousie - husky dumbo rex

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ratten heten Mara en Naamloos:p (Weet nog geen naam)

En die van me Zusje heten Amber en Bambi.

Ik en mijn zusje hebben gehad: Peet,Noa,Joyce,Nienke,en nog een peet. Deze zijn allemaal snel achter elkaar overleden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn ratten heten Mara en Naamloos:p (Weet nog geen naam)

En die van me Zusje heten Amber en Bambi.

Ik en mijn zusje hebben gehad: Peet,Noa,Joyce,Nienke,en nog een peet. Deze zijn allemaal snel achter elkaar overleden.

de naamloos heet ondertussen Mini :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi dit berrichtje is best oud,maar wie weet lees je het .

Ik ben xannemuis en he mijn hele leven al ratten (30jaar)

Nu heb ik er 4 en ga stoppen hierne.

Ratten hebben door proeven en viviesectie? zoveel nare

genen in hun lichaam dat ze vaak aan nare langdurige ziektes

overlijden.

Zelf trek ik het niet meer!

Ratten vind ik zelf de meest lieve intilegente diertjes die ik ken.

Alleen de te korte levensduur en de aftakeling werden te zwaar.

Je raakt toch erg gehecht aan zo'n beestje.

Alleen zijn is inderdaad niet goed het zijn sociale beestjes.

De mijne hete babs,dinges,venco en bougolai.

en hou heel veel van mn meiden alleen de angst blijft.

maar dat mag de pret niet drukken ze zijn altijd nog lief,aanhankelijk

slim en lief wie weet als ze tam veel doorgefokt worden komt er

:party::party:een srte

ker ras groetjesXannemuis

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ratten, allemaal mannetjes:p

Heetten Christopher Daniël, Sidney Simeon, Witte en Senne:p De eerste twee kwamen van een fokker vandaan:) De andere twee van een dierenwinkel..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb nu Pukkie

hiervoor:

Bambi,brenda,pichu,pikachu,speedy,conzales,Kat(spreek je op een speciale manier uit),Heinie en ohjah Wisky vergat ik bijna.

en er waren der nog 3 maar die ben ik vergeten:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat een leukerd :D

ik heb als kind zijnde 2 ratjes gehad, suske en wiske.

1 bleek zwanger en mijn vader heeft ze allemaal weggedaan.

nog geen halfjaar geleden had ik 2 ratjes lilo en stitch, maar het si toch niet zo mijn ding, of ik moet hamsters minderen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .