Spring naar bijdragen
conijntje

teddydwerg vol klitten

Recommended Posts

Wij hebben een verwaarloosde teddydwerg via via van iemand overgenomen. Het arme beest zit vol klitten. Ik heb haar geprobeerd te kammen, maar er is geen doorkomen aan. Ook vindt ze het helemaal niet leuk :-(

Kan ik haar vacht afknippen/afscheren en dan opnieuw aan laten groeien?

Of heeft iemand een andere tip?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik zou de vacht gewoon kort knippen. Als er zoveel klitten in zitten is het erg pijnlijk om te kammen.

Dat haar groeit wel weer en voor zo´n beestje is een kort kapsel ook veel prettiger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach het arme schatje!

Veel mensen vinden zo'n konijntje er erg leuk uitzien, maar vergeten dat er aan zo'n teddydwergje heel wat werk is...

Aan elk dier trouwens.

Je hebt er inderdaad goed aan gedaan om haar een kap-beurt te geven.

Voor haar zal het trouwens ook veel aangenamer zijn en zeker met deze warmte, de vacht groeit wel weer opnieuw aan.

voor mensen zoals jij heb ik enorm veel respect, er moesten er zo meer zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verstandig om het te knippen! Het ziet er inderdaad raar uit, maar het groeit weer aan hoor. De vacht van een Teddy kan erg verschillen, tenminste, als ik die drie van mij zie...

Met mijn eerste konijntje had ik totaal geen problemen, die hoefde ik eigenlijk niet eens te kammen.

De twee die ik nu heb, daar MOET ik er één een paar keer per jaar laten scheren, omdat ze anders vervilt. De andere moet ik zelf goed bijhouden met kammen en soms wat knippen.

Het scheren laat ik door iemand doen, die een trimsalon heeft voor o.a. konijnen. Het is een 'gevaarlijk' werk, in die zin dat ze héél kort worden geschoren en dat er grote kans is dat je in de huid van het konijn scheert. Angorafokkers doen het geloof ik ook zelf.

Dus let er even op of je konijntje klitten heeft, of dat ze echt vervilt is. Bij vervilting moet je het konijn namelijk laten scheren, omdat de huid niet of slecht kan ademen, met in het ergste geval de dood als gevolg.

Super dat je zo zorgt voor dit konijntje! Ongelooflijk dat mensen een konijn kopen voor de 'leuk' en er vervolgens niks mee doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .