Spring naar bijdragen
lola & filou

Schijnzwangere kip?

Recommended Posts

1 van mijn kippen is al 3 weken schijnzwanger. Dat denk ik toch. Ze komt niet van haar nest af en begint te vreemde geluiden te maken wanneer we de eitjes weghalen. Echt zielig. Ze wordt dan ook agressief. De eitjes kunnen niet bevrucht zijn want we hebben geen haan. Kunnen we iets doen aan deze schijnzwangerschap want ik vind haar echt zielig zo? Kunnen we de eieren misschien beter laten liggen?

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hebben we hier ook met 1kip, elk jaar opnieuw.

Nu hebben we er wél een haan bij zitten maar ze zit (nog) niet te broeden...

Ik eet geen eieren meer van onze eigen kippen!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze kip is ook 1 of 2x per jaar broeds. Ze legt dan geen eieren meer, eet en drinkt bijna niet en je mag ook niet in het nachthok komen. Na een tijdje gaat dit vanzelf weer over. Je moet wel goed in de gaten houden dat ze iets binnenkrijgt, want er zijn kippen die zich doodbroeden.

Wat je ook kunt doen is na een paar weken de kip telkens van het nest halen. Wel een beetje zielig, maar soms geeft ze dan de moed op en is het broeds zijn over.

Veel succes ermee! !:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Tao_Gini: Waarom eet je geen eieren meer van jouw kippen? Omdat er een haan bijzit? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Ik eet namelijk liever eieren van mijn eigen kippen omdat ik weet dat ze goed behandeld worden.

Ja ik maak er mij best zorgen over dat ze niet goed eet. Wat ik haar geef neemt ze niet aan. Morgen nog is iets lekkers bij haar in het nachthok leggen. Ik zal haar nog even tijd geven en als het blijft duren zal ik haar proberen van de nest te halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon lekker met rust laten, die kip. Het gaat vanzelf weer over en zolang er geen haan in het spel is, kun je dat eitje ook lekker opsmikkelen. Je kunt de eieren ook onder haar uithalen, of haar een duwtje geven zodat ze inderdaad even gaat eten en drinken, want dat is belangrijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hihi schijnzwanger kip, zat me al voor te stellen wat je daar mee bedoelde, maar je hebt dus gewoon een broedse kip.

Tja broedsheid verschilt van kip tot kip. De een is zo hardnekkig dat die zich zal doodbroeden als er geen kuikens komen.

Het beste wat je kan doen gezien je geen kuikens wilt is haar broedsaf maken.

Elke dag desnoods meerdere malen per dag van het nest halen en naar buiten doen en zorgen dat er geen ei blijft liggen.

Afhankelijk van hoe hardnekkig ze is kan dit in een paar dagen over zijn, andere houden het wat langer vol.

Mochten je andere hennen niet leggen kan je zelfs overwegen de mogelijkheid tot de legnesten overdag te ontzeggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Tao_Gini: Waarom eet je geen eieren meer van jouw kippen? Omdat er een haan bijzit? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Ik eet namelijk liever eieren van mijn eigen kippen omdat ik weet dat ze goed behandeld worden.

Ja ik maak er mij best zorgen over dat ze niet goed eet. Wat ik haar geef neemt ze niet aan. Morgen nog is iets lekkers bij haar in het nachthok leggen. Ik zal haar nog even tijd geven en als het blijft duren zal ik haar proberen van de nest te halen.

inderdaad omdat er een haan bijzit. Ik heb 1x gehad dat ik een eitje had gekookt en er zat zo'n klein rose ding in een foetis ofzoiets... dat was bij de 2 eieren die ik had gekookt, en de eieren daarna ook!

Ik weiger eieren te eten van onze eigen kippen omdat ik dan misschien wel weer een leven vernietig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om er leven in te krijgen moet er minimaal 2 dagen gebroed worden op een ei.

En daarnaast kromme gedachten, nu gooi je ze dus weg en daarmee vermoord je niks......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik bedoelde inderdaad broeds (kende het woord niet). Ik wil wel kuikentjes, maar we hebben hier nogal last van straatkatten. Die zijn in het kippenhok gaan wonen. De kippen zijn de baas, maar ik vrees dat een kuikentje geen kans heeft tegen een straatkat.

Ze is nog steeds aan het broeden. Zelfs als er geen eieren in de nest liggen, ligt ze er.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .