Ga naar inhoud

Konijn ziek


Shelley

Aanbevolen berichten

Vanmorgen wilde ik Pim eten geven en toen merkte ik aan hem dat hij niet lekker was. Meestal komt hij naar je toe gerend maar nu bleef hij liggen. Ook had hij zijn eten niet op en gedronken had hij ook niet.

Nu is er nog steeds niets veranderd, hij ligt de hele tijd, zijn ogen heeft hij half open en zijn een beetje dof. Ook lijkt het wel of hij pijn heeft in zijn buik want hij gaat steeds verliggen. Gegeten en gedronken heeft hij ook nog niet gedaan.

Daarom ga ik om kwart over 7 met hem naar de DA. Maar wie kent dit? En kan mij vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn? Zo kan ik me al een beetje voorbereiden op wat komen gaat. Maak me toch wel ongerust :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ik vind het zo zielig!

Ik merk gewoon dat hij echt pijn heeft en zich niet goed voelt.

Gister was er nog niets aan de hand en nu voelt hij zich zo rot.

Ik hoop niet dat het iets heel ernstigs is.

Hij is nog maar 9 maanden, ik wil hem niet nu al kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de meeste gevallen is dit gas. Want aan de kenmerken te zien die mijn konijn heeft gehad, lijkt dit ook op gas.

ik zou wel zo snel mogelijk naar de Da gaan want als je binnen 24 uur niet naar de DA kan het schadelijk zijn voor je konijn.

ik zelf behandel mijn konijnen zelf als ze gas hebben en het gaat ook altijd goed. maar daar moet je allerlij spullen voor nodig hebben.

(ik weet niet of je dit hebt)

ik wens je veel sterkte met je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien heeft hij last van gasproblemen.

Mijn nijntje had vorig jaar ook last van gasproblemen in haar darmen. Ze at en dronk niet en lag ook stil en ogen half open. Ze ging toen ook af en toe spelen, maar eten en drinken deed ze niet en poepen ook niet. Ik wist niet wazt er aan de hand was en ben meteen nog naar de DA gegaan. Dat was op een zaterdagavond en ik moest daarvoor 40 km en 40 km terugrijden, maar dat boeide mij niet, het allerbelangrijkste vond ik dat zij beter werd. En bij de DA werd geconstateerd dat zij gas had en dat kwam omdat ik haar een half druifje had gegeven, en daar kon zij niet tegen. Andere nijnen kunnen daar wel tegen, maar zij blijkbaar niet. Ze heeft 2 spuitjes gekregen en ik heb een flesje met een spul mee naar huis gekregen, dat moest ik in haar mondje doen. De volgende dag ging het alweer beter en zij at en dronk en keutelde ook weer.

Heel veel succes bij de DA en we horen het wel wat er aan de hand is. Ik en mijn 3 nijntjes duimen voor jou en jouw nijntje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de dierenarts kon niet echt iets vinden.

Ze vond wel dat zijn darmen iets borrelde en daarom kreeg hij een spuit om zijn darmen weer op gang te helpen.

Als hij woensdag nog niet keuteld en goed eet moet ik terug komen. Dat hoop ik dus niet. Toen ik hem net in zijn hok zette at hij een heel klein stukje hooi. Maar nu zit hij na te trillen van de autorit. Hopen dat het morgen weer een stuk beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hij is weer bijna de oude!

Hij heeft weer goed biks en hooi gegeten en gedronken.

Ook keuteld hij weer, sommige zijn wel een beetje aan elkaar gekleefd maar hij doet het tenminste weer.

Hij is ook weer de oude kwa gedrag want hij rende net weer lekker los en is weer erg druk in zijn hok.

Gelukkig is alles dus goed gekomen, of het door de prik komt of niet, ik ben er blij mee. :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .