Spring naar bijdragen

Boris met spoed naar de DA geweest

Recommended Posts

Mijn vriend was vrijdagmiddag net thuis uit zijn werk toen ineens Boris heel gek ging doen. Ik tegen hem gezegd dat Boris niet goed was en hij zei dat hij gewoon een gekke bui had. Boris wist nl. niet hoe hij moest gaan liggen, had geen rust in de kont en ook was hij vreselijk snel aan het ademen. Ik begon steeds ongeruster te worden en vertrouwde het niet meer. Ik heb toen overlegd met vriendlief en besloot de dierenarts te bellen. We konden gelijk komen maar waren niet tevreden met wat deze wilde doen (ons naar huis sturen en Boris 2 injecties geven en aankijken tot maandag) en we vroegen of er een foto gemaakt kon worden. Boris had een hele snelle ademhaling en pols en hij begon ook nog eens met zijn bekkie open te ademen. We moesten er voor naar Deventer vanuit Apeldoorn (ongeveer 15 min. rijden) en ik was vreselijk bang dat Boris dit niet zou halen maar mijn eigen dierenarts was daar en ik wilde liever naar hem. Dus wij snel naar Deventer gereden waar wij als spoedgeval gelijk geholpen werden. Hij heeft Boris onderzocht en toen snel foto's gemaakt. Hierop waren een paar kleine donuts te zien en wat trambanen dus ook astma/bronchitis. Waar de aanval bij Boris vandaan is gekomen weten ze/we niet want het gebeurde spontaan. De dierenarts heeft Boris een corticosteroïdeprik gegeven wat 5-10 dagen zou werken zodat ik in die tussentijd Boris kan gaan leren ook te puffen met de Aerokat zoals Demi. De dierenarts gaf het advies Boris daar te laten om hem een nachtje in de zuurstofkooi te doen maar hij vertrouwde mij ook wel dat ik gelijk aan de bel zou trekken als het weer fout zou gaan met hem. Gelukkig ging het snel na die injectie weer de goede kant op. Sinds gisteren ben ik aan het trainen met de Aerokat en gisteren ging het nog niet zo goed (Boris is een hele felle en begint gelijk te blazen en grommen als je iets doet wat niet naar zijn zin is) maar vandaag laat hij het masker al 10 tellen op zijn gezichtje toe dus ik heb goede hoop dat het goed gaat komen. Boris moet net als Demi gepuft worden met Flixotide (2x per dag) en als hij weer een aanval krijgt moet hij Ventolin krijgen maar we hopen heel erg dat dat niet meer nodig is. Dit was nog erger dan een nachtmerrie en hoop dit nooit weer mee te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gelukkig dat je zo alert was

En dat ze er gelijk achter zijn dat het astma bronchitus was

Mag ik vragen wat donuts en trambanen zijn :$

Dat zijn typische dingen die je ziet op de foto als er sprake is van astma e.d. Gelukkig was het bij hem niet veel dus hele erge astma heeft hij niet en we weten ook niet waardoor deze aanval is gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de uitleg

Beterschap met Boris

Dat zijn typische dingen die je ziet op de foto als er sprake is van astma e.d. Gelukkig was het bij hem niet veel dus hele erge astma heeft hij niet en we weten ook niet waardoor deze aanval is gekomen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .