Ga naar inhoud

Snede en wondje bij de anus


kapiteinkoek

Aanbevolen berichten

hoi, ik ben nieuw op dit forum maar ik val meteen met de deur in huis:

gisteravond gaf ik mn konijntjes eten, en toen ging het oudere konijn (7 jaar) in zn bak zitten om te plassen (konijnen zitten binnen, zijn zindelijk en lopen door de kamer). normaal doet ie dan zn staart een beetje naar achter zodat de boel niet vies wordt, maar dit keer ging ie ook nog heel hoog op zijn achterpootjes staan. kon ik er mooi even onder kijken en zag ik dat er wat keutels aan zijn anus hingen. ik dacht: dat moet ik even schoonmaken. dus ik pak hem op, leg hem op zijn rug, haal de keutels weg en wat zie ik nou; er zat iets hards en zwarts aan de zijkant van zn anus!

ik dacht eerst dat het poep was, dus ik haalde het weg. het zat niet echt vast, en het leek wel opgedroogd bloed. dus ik kijk waar het nou eigenlijk vast zat, zit er een snede van pakweg 2cm lang!! en tot mijn grote schrik zit er aan de andere kant ook een snede! :blink:

het was al half 12 dus ik kon er weinig aan doen, dus heb ik net weer even goed gekeken. ik kon de snedes eerst niet meer vinden maar ik wist zeker dat ik ze had gezien. ik heb ze dus weer gevonden. de snede waar ik het zwarte dingetje van weg heb gehaalt is idd iets van 2cm lang, de snede aan de andere kant lijkt me achteraf meer een gaatje waar een stukje huid dan als een klepje bovenhangt. gaatje is ter grootte van die van een perforator in papier gaatje.

wat denken jullie hiervan? ik ben toch wel een beetje geschrokken :blink:

ik ga zo even rondbellen en er even iemand naar laten kijken, maar toch wilde ik graag jullie mening horen.

het enig dat ik heb kunnen vinden over wondjes bij de anus is de madenziekte, maar dat lijkt me erg onlogisch aangezien mn konijntjes binnen zitten en elke vlieg die hier binnenkomt een gemiddelde levensduur van 30 seconden heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je geen zorgen, dat is heel normaal.

Een konijn zijn geurklieren zitten daar en vandaar dat je wel eens van die zwarte dingetjes daar aantreft.

Dit kan je gewoon weghalen

Ik denk dat wat jij bedoeld exact hetzelfde is als op de volgende foto

Foto-VJ4LUHZ3.jpg

hiervoor hoef je niet naar een da.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .