Ga naar inhoud

Castratie Lotte - Nazorg gaat niet zo goed


bench

Aanbevolen berichten

Lotte is gisteren gecastreerd. Ze heeft nog geen hap zelf gegeten, en ook nog niet gekeuteld. Gisteren na het dwangvoeren heeft ze wel zelf wat gedronken, en Loesje zit bij haar. Loesje eet gewoon gezellig alles op. Vannacht heb ik ze gescheiden om te kijken of ze had gegeten, gedronken en gekeuteld. Helaas... Om 3 uur 's nachts nog steeds niks terwijl er bij Loesje toch al een hele boel lag. Vanochtend nog steeds niks en we hebben haar net pijnstilling naar binnen gekregen en het dwangvoer ging er niet meer in, ze doet haar ogen dicht, laat haar bekkie open rukken en weigert door te slikken. Ze is wel al wat levendiger, maar nog steeds niet veel. Ik heb ze nu weer gescheiden en zo meteen ruim ik alle keutels van Loesje weer op en gaat Loesje weer even een middagje naar buiten.

Iemand tips om een eigenwijs konijn te laten eten, EN keutelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen eigenwijs konijn, een konijn dat net een buikoperatie gehad heeft.. ;)

Op tijd pijnstilling en cisaral (oid) geven, om het uur een paar ml dwangvoeren en intussen haar stimuleren toch zelf te eten. En geduld hebben. Meer dan dat kun je nu niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas nog niks. Als zo meteen het gras droog is zetten we haar even in het zonnetje.

Ze is al opgehouden met hooi eten, maar af en toe pakt ze wel een paar sliertjes, maar dan gaat ze die niet opeten maar dan bijt ze die alleen maar door?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dwangvoeren gaat nu echt niet meer. We spuiten het erin, het blijft erin, maar ze spuugt het gewoon weer uit. We hebben de DA gebeld en omdat ze al 24 uur niet gekeuteld heeft moet ze worden opgenomen. We moeten naar Gorinchem rijden.

Lekker dan, ik ga maandag op reis met school... :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dwangvoeren gaat nu echt niet meer. We spuiten het erin, het blijft erin, maar ze spuugt het gewoon weer uit. We hebben de DA gebeld en omdat ze al 24 uur niet gekeuteld heeft moet ze worden opgenomen. We moeten naar Gorinchem rijden.

Lekker dan, ik ga maandag op reis met school... :frown:

Misschien werkt de pijnstiller wel niet. Die hielp toen bij mijn konijntje ook niet en toen ik Metacam ben gaan geven ging hij stukken vooruit. Daarom wil ik geen Carprofen meer. Een darmstimulans zou ik zeker (laten) geven.

Sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carprofen is, op papier gezien dan, niet veel anders dan Metacam. Het blijkt echter wel dat konijnen soms meer baat hebben bij Metacam, dan bij Carprofen. Alleen zit daar wel een "maar" aan vast.. Metacam is slechter voor de nieren. Dit maakt op zich niet zo uit, Lotte zal normaal gezien hooguit een weekje pijnstilling krijgen, maar als je veel vaker pijnstilling geeft is het niet echt aan te raden.. (Al heb je natuurlijk ook niks aan een pijnstilling die niet werkt.)

Ze wordt nu goed verzorgd door mensen die hier vast ervaring mee hebben, het komt vast wel goed! Dat ze uitzichzelf al wat gegeten heeft vanochtend is een goed teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè bah... wat een rot gevoel en zenuwen geeft dat hè? Ik kan je helaas weinig advies geven ik heb geen ervaring met castratie van voedsters, maar het is goed dat ze nu in goede handen is, en dat ze zelf al iets gegeten heeft is een goed teken. Komt goed! heel veel sterkte en zet hem op Lotte! Kom maar snel thuis:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet zo goed of de rede dat Lotte niet at pijn is.. (Al is er geen andere reden waarom ze niet zou eten? Misschien een verstopping?) Want vanochtend was ze al veel alerter, nog wel veel liggen. Morgen vroeg horen we hoe het met haar gaat, en hoe lang ze nog moet blijven. Ze hebben gezegd dat ze sowieso moet blijven tot het dwangvoeren weer gaat, en ze goed keutelt.

De DA is konijnkundig dus ik denk dat het wel goed zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze voelt zich gewoon niet goed en zal daarom nog wel niet echt gegeten hebben. Het duurt ook even voor de narcose helemaal uit haar lijfje is en pijnstilling maakt ook wat suffig soms. Doordat ze gisteren toch een tijdje niet gegeten heeft, zullen haar darmpjes inderdaad wat trager werken. Maar dan blijft de oorzaak van het niet eten pijn: Bij stasis eten ze niet omdat ze pijn hebben.

Het komt vast wel goed, ik duim voor Lotte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .