Spring naar bijdragen
Minke

Mijn hamster trilt. Gaat hij dood?

Recommended Posts

Daarnet liep ik nog even naar beneden en vond ik mijn hamster Monster onder zijn molentje, ik tikte tegen de kooi omdat hij daar nooit ligt. Hij stond op en begon vreselijk te trillen en liep alsof hij dronken was een paar rondjes, heel langzaam. Ik riep mijn moeder die hem probeerde te pakken, toen werd hij echt helemaal gek. Hij begon te 'krijzen' en ging op zijn ruggetje liggen en beet mijn moeder tot bloedens toe. Hij bleef een tijdje zo liggen en stond weer trillend op en liep wankelend naar zijn huisje, daar is hij nu in gaan liggen. Ik ben nu als de dood om te gaan kijken omdat ik bang ben dat hij niet meer leeft, hij is ook al twee. Zou dit betekenen dat zijn tijd is gekomen of doen andere hamsters dit ook weleens? (Ik las op internet iets over Epilepsie)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hamster heeft dit ook weleens gehad. Ik was toen 12 (nu 27) dus ik weet niet meer precies hoe en wat,

maar ik weet nog wel dat hij toen een breukje in zijn rugje had opgelopen. Was waarschijnlijk gevallen met klimmen en op zijn eetbakje terecht gekomen.............................

Ben er METEEN als een gek mee naar de dierenarts gegaan. Handschoenen aan, pakken, en in een handdoek houden.

Mijn hamster is 4 geworden, dus 2 is nog niet het einde van je hamster hoor.........

Dussss mijn advies, NU naar de dierenarts, lijkt me een spoedgeval.

Succes, en laat je wat weten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

4 Is bijna onwerkelijk hoor haha. Hamsters worden gemiddeld zo'n 2 jaar oud. Is het erg koud in de kamer waar hij staat? Daar kan hij ook last van hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij is toch echt 4 geworden.......... was al wel helemaal kaal, maar had tot dat ongelukje zeker nog kwaliteit van leven

Een uitzondering, ik weet het, maar het bestaat ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als hij er nog is (ik hoop het voor je) zou ik de dierenarts bellen en vragen of zij weten wat te doen, en anders gewoon naar de dierenarts toe gaan. Ookal is het zo'n klein hummeltje dat 'maar' 2 wordt (of 4 :D) heeft hij ook recht op de dierenarts.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .