Ga naar inhoud

Rode vlekken in het zaagsel


Snuffie97

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik er achter gekomen dat in Snowy''s hok rode vlekken in het zaagsel zat. Mijn moeder heeft de dierenarts gebeld en we moeten dus urine opvangen. Nu zit Snowy dus in de woonkamer en zit al 5 uur in zijn hok en heeft nog geen druppeltje gelaten. Hij zit ook steeds maar voor zich uit te kijken (ik heb er wel een speeltje bij...) en hij keek me ook heel zielig aan... Wat kan dit zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan niet zeggen dat oranje/rode urine geen bloed bevat, maar de kans dat gele/witte urine bloed bevat is net zo groot. Meestal zie je bloed in de urine niet, en meestal komt oranje/rode urine van de kleurstof in voedsel.

Maar wat hier misschien ook nog aan de hand is, is dat de chemische reactie van de stoffen in de urine en de stoffen in zaagsel een rood-oranje kleur veroorzaken!

Zaagsel is bovendien niet goed voor je nijn omdat het veel te stoffig is voor de longen.

Was je konijn verder nog helemaal zichze;lf toen je de rode urine vond? Zet dan je nijn terug in haar eigen hok en kijk of ze zich wel weer normaal gaat gedragen, het klinkt alsof ze erg gestrest is door de verandering van omgeving.

Blijft haar gedrag vreemd en eet en keutelt/plast ze niet goed, dan moet je naar een DA.

Als ze heel snel weer zichzelf is en goed eet en keutelt, dan zou ik haar niet de stress van urine opvangen aandoen als dat zo lastig gaat, want dan is er waarschijnlijk toch niks aan de hand.

En inderdaad liever overstappen op Aubiose, minihemp, vlas, geperste houtkorrels voor de kattenbak of beukensnippers. Als ze zindelijke zijn is buiten de WC is alleen stro ook voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .