Ga naar inhoud

Steeds snot bij konijn


IreneM

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik had voor een hele poos geleden al eens een topic gemaakt, maar deze kon ik zo snel niet meer terugvinden.

Mijn konijn Lena heeft dus al een hele poos last van snot. In het begin hebben we haar doxoral gegeven, wat goed hielp maar het kwam steeds weer terug. Ook heeft ze meerdere keren injecties gehad bij de dierenarts, maar zelfde verhaal. Het gaat over, maar na een week of zo komt het weer terug.

Ik heb de bodembedekking al vervangen voor hennep en doe er ook geen stro meer in, zodat het niet meer stoffig is, maar alsnog blijft het terugkomen. Verder staat ze buiten, dus het lijkt me ook goed geventileerd.

Maar het punt is een beetje dat ze niest en dan komt er snot mee, maakt ze het schoon en is het weer voor een poosje weg. Het blijft er niet uitlopen en ze lijkt er ook geen last van te hebben. Ze eet goed, drinkt, rent doet vanalles. Ze ademt ook niet moeilijk. Ik vind het alleen een beetje sneu als ze steeds loopt te niezen, soms heeft ze echt zo' niesbui van een minuut. Maar om nou elke keer antibiotica te geven lijkt me ook niet goed. Ik heb trouwens wel elke keer de kuur afgemaakt en de dierenarts heeft ook weleens langer de injecties achter elkaar gegeven. Maar dan kan ik dus bijna elke week terugkomen voor een nieuwe reeks.

Heeft iemand nog enig idee hoe ik kan voorkomen dat ze er last van heeft? En zou het kwaad kunnen om het gewoon zo te laten? Aangezien ze er verder toch geen last van heeft.

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .