Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Bar

Konijnenberg stelt zich voor

Recommended Posts

Is vast heel mooi ja, mijn oom had vroeger ook zo'n berg, echt supermooi. Maar die was wel ingestort en toen waren alle nijntjes dood :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
klinkt inderdaad wel leuk, heb je er foto's van?

Ben je niet bang dat als je berg instort je konijnen er onder vast komen te zitten?

Kun je je konijnen er wel makkelijk uithalen als je bijv naar de dierenarts moet voor inentingen?

Ik vind het idee van een konijnenberg namelijk ook wel leuk voor een eventueel toekomstig huis, maar zit met te veel vragen en dingen die me onhandig lijken er aan op het moment!

Je haalt me de woorden uit het toetsenbord.

Ben hier ook wel benieuwd naar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, de berg is vorig jaar dus een paar keer ingestort. En dan moet je meer denken aan verzakkingen. Voornamelijk veroorzaakt door nieuwsgierige tweevoeters (onze buurvrouw bijvoorbeeld). We hebben nu afgesproken dat het betreden van de berg door mensen alleen op het tegelpad mag. En de nijnen ondergraven hun eigen werk ook op sommige plekken, waardoor ook weer instortingsgevaar ontstaat. Maar we zijn nog niemand verloren door het instorten.

En dan voor wat betreft naar de dierenarts gaan. Gelukkig hoeft dat niet zo vaak (ik ben nog niet met inenten bezig, ik zat mij wel af te vragen of het noodzakelijk is). Maar zoals nu: ze zijn wat verkouden. Ik heb er eentje apart zitten, want die moet twee keer daags antibiotica in het bekje hebben. En de andere drie krijgen het via het drinkwater.

Mijn ervaring is dat je ze één keer kunt vangen als ze nietsvermoedend zitten te eten. Maar de tweede keer trappen ze daar natuurlijk niet meer in!

Het was voor ons in het begin ook aftasten en dingen uitproberen. Het feit dat er nu een hok in staat waarin ook gevoederd wordt, is het resultaat van de ervaringen van de afgelopen anderhalf jaar.

Ik ga even in mijn archiefje kijken of ik nog een foto van de eerste berg heb (dat was nog echt een berg).

Leuk dat jullie zo belangstellend zijn en ook erg leuk om het met mensen te delen die "iets" met nijnen hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

verkouden?? ik denk dat je het snot bedoeld , dat is heel besmettelijk ! Je kan toch best naar de dierenarts gaan en vragen wat je ertegen moet doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
verkouden?? ik denk dat je het snot bedoeld , dat is heel besmettelijk ! Je kan toch best naar de dierenarts gaan en vragen wat je ertegen moet doen!

Kunnen konijnen niet 'gewoon' verkouden zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben bij de dierenarts geweest en Tubby (die was het ergste verkouden) zit nu apart en krijgt dus dagelijks twee keer antibiotica toegediend. De anderen krijgen het in het drinkwater. Verder eten alle vier de dames goed, ze zijn actief, alert en speels.

En het klopt dat het besmettelijk is, want ze hebben het allemaal in meer of mindere mate gehad. Whisky heeft nu helemaal nergens meer last van, Suzie nog wel en Wiesje een heel klein beetje. Tubby pruttelt al veel minder, maar ja, ze moppert ook nogal wat. Babbelnijntje!

Foto's komen, hoor Sammy!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Superleuk zo een berg te hebben:) Klinkt echt zoals dat in de natuur ook is met allemaal gangen.

Bij Rabbit Hill ( ik weet niet of je dat kent, een vakantiepark op de Veluwe ) hebben ze ook een groot stuk omheind en daar is ook een berg gemaakt. Echt supermooi. Ik denk dat het wel groter is dan bij jou:p Volgend jaar ga ik daar op vakantie dus dan zal ik foto's trekken:)

Fijn dat het nu weer wat beter met je nijnen gaat, ik hoop dat het helemaal overgaat en dat het niet terugkomt:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik denk ook dat het veeeeeel groter is daar! Grappig dat het idee voor de berg ook bij iemand vandaan komt die op de Veluwe woont. Haar vader had vroeger al zo'n berg als ik mij niet vergis. Bij ons is het wat mini en de echte berg is er ook niet meer, maar we noemen het wel nog steeds zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt nog voor de welkomwoorden.

En Marion, je deed niets fout, ik had ze weggehaald. Maar ze zijn er weer!

Morgen komt nijn nummer 5 erbij. Heel benieuwd hoe dat gaat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vergat nog te zeggen dat de nieuwe nijn een Groot Zilver is. Qua karakter een heel ander konijn dan de andere dames.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

brrr moet er niet aan denken konijn eten ik moet al kotsen als ik er aan denk!!marre voor dat ik brutaalwordt WELKOM hier op bb:)leuk weer eem bbtje:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .