Ga naar inhoud

Knaagboom maken?


Zwartje

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal :mdr:.

ik heb een vraagje, hoe maak je een zelf gemaakte knabbelboom (knaagboom) voor worteltjes in te doen?

en wat voor boom stam moet het zijn, ik weet wel dat konijnen wilgen mogen eten.

oja nog een ander vraagje ik geef mijn konijn, 3 witlof bladjes en 1 stukje wortel.

mogen ze trouwens die bladjes (strok) van de wortels ook eten?

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

je bedoelt het loof van wortelen? Dat groene sprietjes spul vinden ze vaak nog veel lekkerder dan de wortel zelf zelfs!

Er is een lijst met veilige planten en groenten hier staan ook wel bomen tussen. Kies een veilige stronk en laat(/of zelf) er wat gaten schuin in boren waar stukjes groente in passen bijvoorbeeld. Weet niet helemaal wat je idee is bij een knabbelboom? Of gewoon een stuk tak wat ze kunnen eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoelt het loof van wortelen? Dat groene sprietjes spul vinden ze vaak nog veel lekkerder dan de wortel zelf zelfs!

Er is een lijst met veilige planten en groenten hier staan ook wel bomen tussen. Kies een veilige stronk en laat(/of zelf) er wat gaten schuin in boren waar stukjes groente in passen bijvoorbeeld. Weet niet helemaal wat je idee is bij een knabbelboom? Of gewoon een stuk tak wat ze kunnen eten?

oo dat wist ik niet dat ze dat mochten, ik gaf ze alleen de wortel zelf en niet het loof. maar ik zal het aan Zwartje geven.

deze bedoelde ik: Kies een veilige stronk en laat(/of zelf) er wat gaten schuin in boren waar stukjes groente in passen bijvoorbeeld.

bedankt voor je info, ik ga vragen of iemand van de familie dat kan maken voor mijn konijn (wel een stuk wilgen boom, want dat mogen ze toch ook helemaal eten de schors en zo of is het alleen bij takjes???

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik zal je graag willen helpen, maar ik heb geen antwoord voor je.

Ik heb echt geen idee. Ik hoop dat er iemand reageert die het wel weet ...........

Leuk idee in ieder geval!

oo maak niet uit hoor. ik ben al blij dat je gereageerd hebt :)

ja dankje :mdr: ik hoop dat het gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .