Ga naar inhoud

Inentingen & E.C. - Wanneer beginnen met panacur?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

De brief van de dierenarts voor de inentingen-actie is weer op de mat gevallen. Blijkbaar is het ergens tussen de andere post kwijtgeraakt waardoor ik er vandaag pas achter kwam, maar dat doet er even niet toe.

Ik kan vrijdag terecht voor de inentingen voor Rose en Cody, maar Rose heeft het afgelopen jaar in oktober/november E.C. gehad. Ik heb begrepen dat je rond de inentingen weer panacur moet geven om terugval/verzwakking te voorkomen. Nu vroeg ik mij af wanneer er dan met de panacur begonnen moet worden, voor of na de inentingen? En voor hoelang, twee weken?

Indien ik al begonnen had moeten zijn, laat ik alleen Cody inenten vrijdag. Ik wil geen risico's nemen. Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken.

Liefs Melissa en de konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het ook niet, stom hè. Vraag mij af hoe anderen dat hebben gedaan? Morgen is eigenlijk de enigste dag dat ik iemand anders het kan laten halen (ben zelf heel de dag weg) en denk dat dat te kort dag is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gauw gebeld en de assistente heeft het even nagevraagd bij de DA. Ik krijg morgen na de inentingen voor een weekje aan panacur mee, vloeibaar. Eigenlijk wel raar dat er zo weinig over te vinden is, terwijl er toch meerdere mensen "moeten" zijn die dat doen. Ik ga er maar vanuit dat de DA gelijk heeft dan.

Nog even een kleine aanpassing/toevoeging, want de laatste zin klinkt misschien een beetje raar maar ik heb toen Rose E.C. had zelf moeten vragen om injecties demaxthason (of zoiets) en pijnstilling. Ze zijn wel kundig, maar volgens mij nog niet helemaal/allemaal op het gebied van E.C., dan hangt het er maar net vanaf welke DA je treft daar.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gedaan inderdaad, hoop nog 'op tijd' antwoord te krijgen. Zie net dat die vraag ook gesteld werd in het inentingentopic. Is er dan niemand met een konijn die E.C. gehad heeft die ze afgelopen jaar heeft ingeënt? Ik heb liever nog wat meer reacties dan alleen van mijn dierenarts, voor de zekerheid. Met iets als E.C. wil ik echt geen risico's lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zazou heeft oktober vorig jaar EC gekregen. Hij vermagerde sterk in korte tijd & liet zijn urine lopen.

Dit voorjaar gaan zijn eerste inentingen worden na de EC. Ik laat hem gewoon enten & geef hem vervolgens geen preventief Panacur-kuurtje. Hij oogt mij nu vrij sterk & zijn weerstand lijkt nu optimaal te zijn. Zodra ik ook maar iets van een terugslag ga merken, geef ik hem gelijk weer Panacur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een beetje relativeren toch maar besloten ze beide in te enten en er een weekje panacur aan vast te plakken. Ze is inmiddels weer helemaal zichzelf, met een kleine afwijking van het hoofd naar rechts, maar de kans dat ze ziek wordt is denk ik niet zo groot. Bovendien is het inderdaad zo José, dat als ik iets merk ik meteen naar de dierenarts sprint. Blijkbaar zijn er toch niet echt richtlijnen voor dit soort gevallen. Bedankt voor de reacties! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik kreeg inderdaad gisteren een mailtje waarin stond dat het voor nu prima is om één week te geven. De volgende keer kan ik dan een paar dagen eerder ermee beginnen, hoewel 'een paar dagen' ook nog een vaag begrip is. Jou hebben ze dus twee weken geadviseerd, dan zal ik de volgende keer één week voor en één week na de inentingen panacur geven. Zal Rose leuk vinden, niet dus. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .