Ga naar inhoud

beet in de snoet


sharon

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb een dringend vraagje

4 dagen geleden heeft toby een beet in zn gezicht gekregen en zn lip hangde af tot aan zn snuf heel erg veel bloed

hij is genaaid geweest maar het weefsel is beginnen te rotten dus heeft de dierenarts hem nog een keer opgeknapt maar toen ik hem vanmorgen moest verzorgen zag ik dat het ergste stukje terug los was

nu kan ze hem niet meer verdoven en er is toch geen weefsel meer genoeg om hem te hechten

hij krijgt al antibiotica en het word 3 x daags ontsmet met isso betadine

ik ben bang dat ik hem zal verliezen

wie heeft er nog raad voor mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou met teatree- en lavendelspray werken als het lukt om niet in de neus te sprayen. Anders op een sterielgaasje doen en 1x deppen en even vasthouden. Het is echt verbluffend wat tea-tree kan doen!! Niet overdoseren en niet aan katten geven want die kunnen niet tegen teatree. Verder zou ik na de abkuur probiotica geven.

Nog beter neem je contact op met bijv. Erna Voets van la veille etable. Dix is vorig jaar erg gebeten. Het dreigde helemaal verkeerd te gaan (sepsis) Hij gloeide van de koorts, de wond werd blauw/paars :( Maar het is goed gekomen toen met een homeopatisch middel wat zij me adviseerde!! Binnen een half uur was de koorts weg en was hij alweer wat beter te pas. Maar hierin kan ik je verder niet helpen, daarvoor zou je echt een vakkundig iemand moeten raadplegen. Ik weet weleens wat soms maar ben geen homeopaat natuurlijk. Zomaar wat proberen kan ook met homeopatische middelen hartstikke fout gaan. Baat het niet schaadt het niet dat is niet waar!

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

merci hoor

kan ik dat in de apotheek vinden die dingen of moet je dat via het net bestellen?

en die mevrouw waar kan ik die vinden

de koorts is beter vandaag maar ja dat is de antibiotica verzekers he

hij eet en drinkt

ik heb hem ook s-mez gegeven om te onsmetten maar ik heb er toch nog geen goed oog in

ik hoop echt dat ik hem niet verlies

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet neit of dat goed is he maar het stuk dat aan het rotten was (erg om te zeggen) is los ik kan het met een pincet pakken en de randen rond het afgestorven vlees is roze

aja ik heb dat spul nog in de apotheek gevonden in een flesje en ik heb het vergoten in een spuitje maar ik denk dat het prikte

prikken is goed t'is teken dat er nog iets leeft

verder heb ik het ontsmet en er een gaasje op ge plakt (50 keer opnieuw)

maar hij heeft nog geen koorts ,eet gelijk een paard, en ziet er behoorlijk goed uit

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet neit of dat goed is he maar het stuk dat aan het rotten was (erg om te zeggen) is los ik kan het met een pincet pakken en de randen rond het afgestorven vlees is roze

aja ik heb dat spul nog in de apotheek gevonden in een flesje en ik heb het vergoten in een spuitje maar ik denk dat het prikte

prikken is goed t'is teken dat er nog iets leeft

verder heb ik het ontsmet en er een gaasje op ge plakt (50 keer opnieuw)

maar hij heeft nog geen koorts ,eet gelijk een paard, en ziet er behoorlijk goed uit

groetjes

Hee, dat klinkt op zich goed!! Ik hoop niet dat hij de hoeveelheid eten van een paard evenaart hihi.

Er zal weefsel zijn afgestorven vermoedelijk. En prikken? Och arm :( Voor mezelf pak ik tegenwoordig ook de teatree als ik iets heb en dat prikt niet. Of bedoel je acederm? Dat prikt wel op diepe wonden. Of zat er alcohol in wat jij nu hebt? Dat is pijnlijk dan toch, alcohol op een open wond?

Nuja, fijn dat het er zo goed uitziet. Houden zo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

te vroeg gekraait het gaat gewoon door met rotten weer een stukje verloren

hij heeft geen pijn ben ik zeker van maar telkens ik de wonde wil uitwassen komt hij aggressief

ik kan hem niet meer pakken of hij begint de grommen en knappen naar alles wat hij tegenkomt

echt wel ambetant

zou dat duiden dat hij toch pijn heeft of gewoon dat hij het niet meer leuk vind allee leuk vinden tja je begrijpt me wel zeker

en prikken nee hij reageert gewoon zo als ge maar dicht met u handen gaat naar zn gezicht

zn gezicht opspannen en met zn ogen flikkeren daarom dacht ik dat het prikte

misshien moet het maar ophouden voor hem ik weet niet meer

ik verlies hem niet graag

wat zou jij doen

help

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in ieder geval er nog eens mee naar de da gaan om haar mening te horen.

Ik denk dat hier wel echt wat aan gedaan moet worden, want dat rottingsproces gaat door als er niks aan gedaan wordt.

En inderdaad kan zijn reactie op jou zeer goed een pijn reactie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze komt morgen zien

ik ga hem nu niet extra stressen door hem uit zn hok te halen ,in de auto en terug

maar het rotten is gestopt ben ik zeker van maar hij heeft nu ook last van snot

verdomme een keer ge bazaar in u hokken krijgt krijg het maar buiten he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rotten mag ogenschijnlijk gestopt zijn, maar zal nog niet weg zijn, tenzij je ook de microscopische deeltje hebt verwijderd.

Het gaat nu alleen wat langzamer

Snot is trouwens zeer besmettelijk en kan jij ook tussen je dieren verplaatsen.

Dus eerst de gezonde dieren verzorgen en dan pas langs de besmette dieren gaan en ze allen gescheiden houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke de besmette zitten apart alleen toby nog niet

maar we hebben nieuwe hokken gemaakt en normaal was het voorzien voor het weekend maar we hebben deze avond ze afgewerkt en morgen gaan alle gezonde dieren erin en blijven de zieke in de ouide hokken tot ze beter zijn

maar morgen komt de da om het eens te bekijken want ik heb 3 zwangere voedsters dus geen risico liever he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, dat afsterven daar kan ik vanaf hier weinig over zeggen. Hoe doet de spray het?! Is het ook ontstoken dat je kan zien? Als ze niezen hoeft het geen snot te zijn. Echte snot door pasteurella is met neusuitvloeiing en natte voorpoten van het poetsen. Een niezend konijn of een konijn met een natte neus die zou je heel goed echinacea kunnen geven! Het is niet raar dat door de wond in de neus er wat stres optreedt die de weerstand ondermijnt waardoor je konijn vervolgens gaat niezen en evt een natte neus krijgt. Wat zei de dierenarts ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou zn snoet moeten zien

zou je geloven dat je er bijna niets meer van ziet

die spray is wondermiddel

er hangt een gezonde korst op

en de da heeft hem toch op een nieuwe anitibiotica kuur gezet omdat ze ook zegt ''zn weerstand !!''

hij heeft nu weer 3 dagen al gekregen en hij eet goed ,drinkt goed,enkel nog zn poot weet van dat virus

jullie hebben er allemaal ene tegoed hoor

ge weet niet hoeveel jullie me al geholpen hebben en ik weet zeker dat je zn leven hebt gered met die spray

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou zn snoet moeten zien

zou je geloven dat je er bijna niets meer van ziet

die spray is wondermiddel

er hangt een gezonde korst op

en de da heeft hem toch op een nieuwe anitibiotica kuur gezet omdat ze ook zegt ''zn weerstand !!''

hij heeft nu weer 3 dagen al gekregen en hij eet goed ,drinkt goed,enkel nog zn poot weet van dat virus

jullie hebben er allemaal ene tegoed hoor

ge weet niet hoeveel jullie me al geholpen hebben en ik weet zeker dat je zn leven hebt gered met die spray

bedankt

Dit is geweldig nieuws! Ik ziet hier met een big smile :) En die spray, die houden we erin!! Nu die voet nog goed, ik zou daar ook die spray gebruiken als ik jou was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik al gedaan en het blijk z'n werk goed te doen

het is al minder gezwollen vandaag maar ik moet hem ook nog altijd antibiotica geven voor zn snot en echinacea krijgt hij ook volop nu

maar hij is verstandig hij rust ongelofelijk veel op zn pootje

hij zal nog een supernijn worden

ge ziet er bijna echt niets van he van de wonde ik kijk er echt verbaasd naar elke dag opnieuw

zn lip hangde gewoon af en nu is er gelijk niets gebeurd

en hij is vanacht de trotse vader geworden van 12 blauwe prachtige konijntjes

gelijk in de verhaaltjes he eind goed al goed

groetjes en echt bedankt voor de tips hoor

ge zijt een schat mysterymeis

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik al gedaan en het blijk z'n werk goed te doen

het is al minder gezwollen vandaag maar ik moet hem ook nog altijd antibiotica geven voor zn snot en echinacea krijgt hij ook volop nu

maar hij is verstandig hij rust ongelofelijk veel op zn pootje

hij zal nog een supernijn worden

ge ziet er bijna echt niets van he van de wonde ik kijk er echt verbaasd naar elke dag opnieuw

zn lip hangde gewoon af en nu is er gelijk niets gebeurd

en hij is vanacht de trotse vader geworden van 12 blauwe prachtige konijntjes

gelijk in de verhaaltjes he eind goed al goed

groetjes en echt bedankt voor de tips hoor

ge zijt een schat mysterymeis

HOERA :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .