Ga naar inhoud

goudenregen gegeten


Aanbevolen berichten

mijn konijn had toen diefenbachia gegeten ik heb meteen de da gebeld toen en die zei dat ze niks kon doen want ee nijn kan niet braken dus gewoon afwachten

ik moest hem gewoon veel water en eten geven en geen norit enzo maar mischien denkt iemand anders hier er anders over en anders even je eigen da bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gouden regen is hardstikke giftig.

Je kan er weinig meer aan doen, want een konijn kan niet kotsen.

Kwestie nu van afwachten en norit geven.

Hoe groot is je konijn(ik bedoel gewicht), dan kan ik je vertellen hoeveel je mag geven

Tevens ook even overleggen met je da natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze doet vrij gewoon of helemaal eigenlijk... dr norit vind ze niet zo fijn... ze zit helemaal onder de zwarte troep nu! heb het met hooi in een bakje gegeven en daarvan heeft ze dus wel wat op! neit zo heel veel... zometeen nog maar een x okoubaka!

als het goed is zijn het niet de zaden... die zijn er nu ook nog niet zeg maar... de schutbladeren zoals mn oom ze noemt zijn gewoon van de boom gewaaid zeg maar... dus vrij droog! minou zocht het echt uit met eten! andere gewaaide dingen liet ze liggen...deze at ze op!

niet meer dan een opgeloste capsule geven zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"minou heeft waarschijnlijk de schutbladeren (gedroogd) van de goudenregen gegeten! ik heb dr okoubaka gegeven een theelepel en ook wat norit naar binnen gekregen...

minou is 7,5 week en weegt 900gr. ze doet verder gewoon eten en drinken... heb jij nog een idee wat te doen?"

Goed, wat info uit de giftige plantengids die ik zowaar op een fout betrap! :) Want konijnen braken niet (!) zoals geiten, schapen, katten, honden, eenden en duiven waardoor zij minder kans op vergiftiging lopen aldus de gids.Vergiftigingsverschijnselen in de vorm van braken treden snel op.

Giftige plantendelen zijn vooral bloeiwijzen, wortels en zaden. Ook bladeren en bast.

Als het fout gaat met Minou herken je dit aan speekselvloed. Zolang dat er niet is, gaat het goed. Als dat optreedt dan ben je waarschijnlijk niet meer in de gelegenheid haar te helpen. Bij vergiftiging door gouden regen treden krampen en zenuwverschijnselen op en uiteindelijk ademhalingsverlamming :(

Jou dierenarts HAD contact op kunnen/moeten nemen met het vergiftigingscentrum in Bilthoven: 030 274 88 88

Ik zou zelf contact opnemen met Hilga Kruize, homeopaat voor dieren. Zij kan je veel beter adviseren in het gebruik van okoubaka dan ik. In elk geval zou ik die okoubaka nog een aantal malen geven. Eerst herhalen na 20 minuten, dan een half uur later nog eens en dan elk uur.Tot je naar bed gaat ofzo. Ook de norit zou ik ruim geven. Een enkel tabletje is niet voldoende ben ik bang. Misschien weet Mireille daarvan de dosering of de da. Die kan nog steeds bellen trouwens.. Dit is weer zo'n situatie waarin jij het beter zou moeten weten dan de da zodat jij hem had kunnen zeggen dat hij naar Bilthoven moest bellen. Want hij of zij doet dat dus niet :(

Dat Minou nog eet is prachtig. Dan is ze vast niet misselijk want dan eten nijnen niet. Het komt hopelijk goed. Weet je dat zaden die in water vallen dat water ook giftig maken? En dat als je melk drinkt van dieren die gouden regen aten je ook ziek wordt?

Wijzig: die okoubaka, zijn dat druppels? Dan zit er veel alcohol in en dan moet je daar geen theelepels van geven! per keer kun je een drup of 5 in heet water laten vallen en dat dan geven. Water in een lepel boven de vlam van het fornuis houden. Dan wordt het warm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee idd een theelepel water en dat met 5 druppels hor!

Oooh! Je weet het net zo goed als ik! :)

ik zal hilga dan ook nog maar ff bellen!

Hilga zal er vanavond wel weer zijn denk ik maareh, als het goed blijft gaan zegt dat wel genoeg toch?

dankjewel!

You're welcome :)

speekselvloed is dat er allemaal speeksel uit dr mondje komt?

Ja, dan zal ze heel erg kwijlen.

Vraagje? Bloeit de goudenregen eigenlijk al? Of waren het soms zaden van de iep? Daar ligt het hier vol mee.. Dat zijn platte ronde beigekleurige dingetjes.

Als het echt gouden regen is dan moet je de ren afschermen lijkt mij! Het is hartstikke giftig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mysteriemeis, geef een konijn niet zo veel norit alsjeblieft!!!!!!!!!!!

De darmen gaan verstopt zitten van zoveel.

Altijd maar hele kleine beetjes geven, een hele tablet is veeeeeeeeeeeeeeels te veel voor een konijn van 900 gram!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je moet er maar een inimini stukje van geven.

Want denk eens even na wat norit doet!!!

Gelukkig dat je konijn gedroogde blaadjes heeft gegeten, dan komt het toch weer goed, en kom je eralleen maar met de schrik van af

Link naar reactie
Delen op andere sites

:poot:

Mysteriemeis,

geef een konijn niet zo veel norit alsjeblieft!!!!!!!!!!!

De darmen gaan verstopt zitten van zoveel.

Altijd maar hele kleine beetjes geven, een hele tablet is veeeeeeeeeeeeeeels te veel voor een konijn van 900 gram!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je moet er maar een inimini stukje van geven.

Want denk eens even na wat norit doet!!!

Gelukkig dat je konijn gedroogde blaadjes heeft gegeten, dan komt het toch weer goed, en kom je eralleen maar met de schrik van af

Nou nou.. je rukt het wel uit zijn verband. Ik schreef: "Een enkel tabletje is niet voldoende ben ik bang. Misschien weet Mireille daarvan de dosering of de da. Die kan nog steeds bellen trouwens.. "

En zowaar, ik had gelijk. Je weet de dosering! Je vraagt me na te denken over norit. Nu, norit ontgift en werkt stoppend. Ik heb nooit beweerd dat ik verstand van norit heb. Ik verwijs niet voor niets naar anderen zoals de da, een homeopaat voor dieren en naar jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo allemaal! ik denk idd dat ik er gelukkig alleen erg geschokken ben en het verder goed gaat met mn meisje! ze is nog even gelukkig eet goed, drinkt goed en keutelt gewone keuteltjes! gelukkig! was me echt rot geschokken! ze was gelukkig ook nie boos op ons dat we met een spuitje spul in dr mond spuiten! ze wilde nog net zo graag knuffelen als anders!

als minou een halve capsule op heeft is dat al veel! heb haar daarbij ook nog okoubaka gegeven... denk een druppel of 20 bij elkaar! dat is volgens Hilga eigenlijk ook al te veel omdat het om droge blaadjes ging en ze nog maar zo klein is... maar goed... wist ik veel en zij nam niet op... hoop dat de medicijnen geen erge dingen nog met zich mee brengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .