Spring naar bijdragen

Goed tehuis gezocht

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Ik plaats dit berichtje voor mijn schoonmoeder.

Dit katertje is 4 januari bij haar aan komen lopen. Helaas niet gechipt en ook niet gecastreerd. Het is een schat van een kat en we gokken dat hij rond 1 jaar is. Hij staat aangemeld bij het dierenasiel hier in Apeldoorn en ook bij Amivedi maar niemand reageert. Wat ik erg vreemd vind, als het mijn eigen kat zou zijn geweest zou ik hartstikke gek worden... Mijn schoonmoeder kan hem helaas niet houden omdat haar andere oude kat (ongeveer 13) hem niet accepteert en dit laat merken door slecht te eten en niet op haar kattenbak te gaan. Dit kan natuurlijk niet.

Weet iemand hier misschien een goed tehuis voor hem? Hij is gratis af te halen, is vandaag ontwormd maar moet natuurlijk wel gecastreerd worden.

Katertje.jpg

Katertje1.jpg

Katertje2.jpg

Foto's zijn gemaakt met mijn mobiel dus niet van zulke goede kwaliteit. :$

Link naar bericht
Deel via andere websites

floefel een dierenwinkel of mp? beste dierenliefhebber ben je!?!

Ik hoop dat hij snel een huisje vind, ik heb 2 grote honden die geen katten gewend zijn dus voor mij word het hem niet.

Hij is wel onwijs leuk!! En super dat jullie hem opgevangen hebben...!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nog even een upje want hij is er nog steeds helaas... Mijn schoonmoeder wil hem voor degene die hem wil laten castreren. Ze is al aan het overwegen om hem naar het asiel te doen want dit gaat niet langer zo. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

het is niet perse heel slecht .. een asiel..

ja tijdelijk zal ie dan in een klein hokje moeten,, hij wordt wel gecastreerd dan..

hopelijk vind ie via het asiel een baasje?

lastig zeg,, wij hebben er hier al 2,, dus helaas.. succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Als hij volledig geent is en gecastreerd hoeft hij bij ons in het asiel echt niet eerst in een hokje.

Na castratie zou het ineens wel beter kunnen gaan met de andere kat samen.

De kans is groot dat het niet goed gaat omdat Roxy (haar eigen kat) al 13-14 jaar oud is en de kattengedragsdeskundigen geven het ook weinig kans. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat een charmeur op de fotos zeg.. haha:D

ben met me vriend wachten op ons eigen huisje veel zoek werk tot we eindelijk iets te huur vinden voor wat betaalbaar is en je niet 100e komt te staan. zodra ik die heb kan k wel een kat nemen hij houd ook van katten maar helaas:( nog even wachten..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is het hokjes verhaal bij de meeste asiels ondertussen best achterhaald. Waar mijn vriend en ik de katten regelmatig vandaan halen zijn er niet eens genoeg hokjes voor het aantal katten dat er per kattenhuis rond loopt. Alleen gevallen die absoluut niet bij andere katten kunnen, zitten in een hok. Ik geloof dat dat bij deze jongen niet het geval is? Persoonlijk zou ik een kat liever naar het asiel brengen dan via via een baasje zoeken. Er is bij een asiel gewoon meer zekerheid.

Voor de rest, mocht ze hem toch niet naar het asiel brengen. Castreer hem zo snel mogelijk. Een ongecastreerde kater vind al veel minder snel een nieuw baasje.

Heel veel succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werk zelf in een asiel en ik raad jou schoonmoeder dan ook echt aan om de kat naar het asiel te brengen.

Als ik het zo goed zie is het een hele sociale kat die absoluut niet schuw is, deze zal dan waarschijnlijk enorm snel geplaatst worden.

Katten zoals hij zitten bij ons in het asiel zo'n twee tot 3 weken en dit is inclusief quarantaine!! dat betekend dat hij als jou schoonmoeder hem naar het asiel had gebracht toen ze hem vond de kat nu allang een baasje had kunnen krijgen en de kat van uw schoonmoeder van 13 jaar geen stress meer zou hebben.

Uiteraard moet in quarantaine de katten apart zitten in een hokje, dit wil niet zeggen dat ze zich daar enorm vervelen. Vaak komen er speciale vrijwilligers met ze spelen en krijgen ze uiteraard speeltjes. Elk asiel doet zijn best om de quarantaine tijd zo kort mogelijk te houden. Als het gaat om afstandskatten die al gecastreerd zijn en ge"ent wil het nog wel eens zijn dat ze niet eens 14 dagen in een hokje hoeven zitten. Uiteraard doet elk asiel wat hij/zij goed dunkt en kijkt naar het katje of het beter is om nog even apart te zitten of niet. in de meeste asiels zijn de hokjes alleen bedoeld om de kat goed te kunnen observeren, dekken te voorkomen en ziektes niet over te kunnen brengen. Dus als de kat geent, gecastreerd is en goed eet dan zal hij niet lang in een hokje hoeven zitten en snel geplaatst worden.

Wat ik daarom jou schoonmoeder zou adviseren is het asiel in de buurt op te bellen wat zij het beste kan doen en hoe zij eventueel de quarantaine tijd / tijd in het hokje zou kunnen verkorten. Bij ons zou dat betekenen dat als hij geent en gecastreerd zou zijn en brokken zou eten dat hij dan waarschijnlijk maximaal 2 weken in een hokje zou hoeven zitten. De meeste katten zullen dit niet erg vinden. Bij enting heb je nog te maken met 10 dagen inwerktijd en niet alle dierenartsen van asielen kunnen de dieren meteen castreren, vaak is er een wachttijd. Dus misschien is het ook een idee om zelf al hem te castreren / enten. Castratie kost vaak maar 50 euro en als je laat enten tegelijk zal je geen extra consult hoeven betalen

en als uw schoonmoeder het idee heeft dat ze het diertje in de steek laat als ze hem naar het asiel brengt. Vaak kan je een dier bij het asiel financieel adopteren en ook regelmatig komen bezoeken na de quarantaine tijd. Bij het asiel kan ze vragen of zij deze mogelijkheden ook hebben.

groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hemel, ik moest echt janken toen ik die foto's zag. Nog niet zo'n lang geleden is mijn kater overleden en hij lijkt als 2 druppels water op deze man. Zal hem graag willen hebben, maar straks klikt het niet met mijn honden en poes..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn hemel, ik moest echt janken toen ik die foto's zag. Nog niet zo'n lang geleden is mijn kater overleden en hij lijkt als 2 druppels water op deze man. Zal hem graag willen hebben, maar straks klikt het niet met mijn honden en poes..

Daar kun je maar op één manier achter komen. ;)

Ik zou hem ook naar het asiel brengen. Het mag echt niet ten koste gaan van een oudere kat die je al lang hebt. Zo slecht is een asiel nou ook weer niet. Een heel leuke kat kan best snel een huisje vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .