Ga naar inhoud

Wat geven jullie?


Indra28

Aanbevolen berichten

Ik geef Archi 's ochtends en 's avonds een handje hardvoer (petsplace eigen merk) en rond 6 uur een kleine wortel. Meer ook niet, ze heeft gauw last van plakpoep.

Oh, en ze heeft altijd hooi tot haar beschikking maar daar is ze ook niet zo dol op.

Het bedelen kan ook verwendheid zijn, vooral als je konijn verder gezond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben àltijd honger. Hoe veel je ze ook geeft, ze staan je altijd op te wachten met zo'n blik van: dat had niet veel langer moeten duren, honger, honger, hongeeeer. ;)

Mijn koppel (1700 gram en 1800 gram) krijgt 50 gram biks, en voorlopig, omdat groenten in deze periode hartstikke duur zijn, 200 gram groenvoer. En onbeperkt hooi.

Mijn trio (1000 gram, 1500 gram en 2200 gram) krijgt 100 gram biks, omdat er nog een baby bij zit die nog moet groeien, en 300 gram groenvoer. En onbeperkt hooi.

Eens de groenten terug schappelijk zijn van prijs, krijgen ze zoveel ze op kunnen, kan gaan tot een kilo of twee, per koppel/trio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze met z'n drietjes 50 gram biks, een bakje gedroogde kruiden, een bak groente (600 à 800 gram gemiddeld genomen denk ik) en hooi, hooi, hooi.. Normaal twee à drie verschillende soorten, gewoon hooi van de boer en dan 's avonds nog iets "extra lekkers", maar sinds ik mijn hooibaal ergens anders vandaan haal willen ze dat nog liever dan kruidenhooi.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

onbeperkt ( kruiden of thomoti )hooi , ( en water natuurlijk maar dat is geen eten) groente minimaal 1 bak vol p/ konijn, en zo'n 20 gram SS'jes verdeeld over s'ochtens en s'avonds. en nog een mix van gedroogde dingetjes , een bodempje van de voerbak, en iedere dag een stukje basilicum of petercelie, en heel af en toe een stukje fruit..

aangepast door danilina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lastige hooi-eter heb ik eens een tijd gewoon pas bix gegeven als hij zijn hooi wat ik 's ochtends gaf op had.

De eerste tijd at hij vrijwel geen bix, maar als hij honger had moest hij maar aan zijn hooi beginnen. Hielp perfect.

Ze krijgen sindsdien allemaal minder bix, waar ze het super op doen en ze blijven goed op gewicht. Ze eten wel heel veel weidehooi.

Verder krijgen ze al het afval dat wij hebben van groente en fruit, soms haal ik nog wel wat witlof maar verder haal ik niks speciaals voor ze.

Hoeveel zit er in 1 bakje met gemengde bix? Bix voer je al snel te veel. En ik zou overgaan op ongemengde bix, gewoon korrels. Daar zit alles in wat ze nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. konijnen hebben ook altijd honger, als ze dat niet zouden hebben zouden ze ziek zijn. Laat je dus niet verleiden door dat zogenaamde honger hebben, het is gewoon de aard van het beestje :yes:. Hier lijkt het ook alsof de oorlogswinter net achter de rug is. Poo krijgt 2x per dag een klein handje biks, zijn hooibal vul ik 1x per dag en 2x per dag krijgt hij groenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij krijgen ze onbeperkt hooi , water , elke ochtend ong. 50 gr CC en de overschot van groenten-fruit en tuinafval haha

eigenlijk zijn ze zowat onze vuilnisbakkies , we hebben nu bijna geen afval meer (enkel aardappelschilen enzo) want bijna alle groenten en fruit gaan naar de nijnseltjes , de eierschalen gaan naar de schildpad en de vissen krijgen soms spagetti , de hamsters krijgen dan weer af en toe een kattenbrokje en de hond en kat eten de restjes vlees op (van me ouders , ik ben vegetarisch)

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geef ik ze meestal s'ochtends SS en dan mogen ze in de tuin rondlopen. Dan s'middags gaan ze weer het hok in en geef ik ze eerst hooi (dan hebben ze namelijk hele erge honger) en dan een uurtje later de rest van hun SS en groente (waar ze dan de helft van eten en s'nachts de rest).

Link naar reactie
Delen op andere sites

's middags krijgt Wabbertje (0,9 kg) 25 gram staafjes. De andere drie, Miro, Inga en Polleke (1,8 kg; 2,4 kg en 1,35 kg) krijgen samen 140 gram staafjes.

's avonds krijgt Wabbertje minimum 100 gram groentjes en de andere drie rond de 600 gram groentjes. Bv: wortel, witloof, spruitjes, raap, broccoli, peterselie, komkommer, venkel, radijsjes(id zomer dan), wortelloof,...

En natuurlijk altijd onbeperkt hooi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn koppel, die nu even apart van elkaar zitten, krijgen samen:

's ochtends: 1 grote hand SS

eind v/d middag / begin v/d avond: bakje kruiden en groente (hele witlof met z'n twee, 2 grote handen andijvie of een wortel)

onbeperkt: hooi en water

Hooi zijn ze dol op hier, zolang het geen timotheehooi is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .