Spring naar bijdragen
De-Lionlopjes-gek

Drama's na storm.

Recommended Posts

Long time ago dat ik hier kwam. Heb nogal drukke tijd gehad.

Zoals veel misschien gevolgd hebben heb ik zo'n anderhalf jaar geleden een gigantisch hok gebouwd. Ik zou dan eindelijk echt kunnen gaan beginnen met m'n lion's fok. Helaas kwam ik erachter dat m'n voornaamste dekram gespleten penis vererfde en de ander had 1 jong met een klemgebit. Omdat ik niet verder wil met erfelijke afwijkingen uiteraard ging ik niet door met m'n lion's. Ik ben mij gaan inlezen in de nhd's. Maarja voor ik ook maar kon gaan starten. Is met die storm helaas mijn hok omgewaaid en is het nogal een ravage geworden hier. Niet alleen mijn hok is eraan ook mijn regenpijp is kapot en ligt nu echt heel mijn tuin ondersteboven. We hebben het loodzware hok met 6 man geduwd getrokken en gesjouwd zijn echt lang bezig geweest om hem van het hek af te krijgen en maar even plat in de tuin te leggen.:arf:

Foto-4WQND3FA.jpg

Gelukkig waren de meeste konijnen al verhuisd en had ik er niet zoveel meer over. Maarja die welke er nog waren zijn wel in een windvlaag dakloos geworden. Ik heb nog geluk gehad dat alle rammen, weliswaar ondersteboven, nog in hun hokken zaten. Dus er zijn gelukkig geen kansen op zwangerschap.

Ik heb eerst alle konijnen verdeeld over mijn kamers binnen. 1 in het speel huisje van m'n zoontjes en in de wc en in de slaapkamers en woonkamer, ja je moet even wat. Andere liep maar gewoon in de kippenren en los in de tuin. Toen snel opzoek naar wat extra binnen kooitjes waar ze de nacht in konden. Helaas ging het ook nog is regenen en kon ik ze dus niet droog buiten houden. Dan maar weer binnengehaald, wat weer veel te warm was. Ze lagen allemaal uitgeput in hun nood hokken

De volgende dag heb ik ze gelukkig bij muffins kunnen onderbrengen. Echt verschrikkelijk dat ik er een opvang mee heb opgezadeld. Maar daarom bericht ik toch maar even hier mijn verhaal. In de hoop hier wat reclame voor mijn kleine lieverds te maken. Zodat ik misschien nog wel kan helpen met nieuwe onderkomens voor ze te vinden.

Ik heb 3 konijntjes hier gehouden. En we zijn nu al 2 weken bezig om voor hun een hok te maken. We hebben de konijnenflat deels hersteld, maar het dak is niet helemaal wat het zijn moet helaas. Daar moet nog wel wat anders op bedacht worden. Maar voor nu kan het er even mee door. Ik heb nu 1 hok van 2 verdiepingen voor mijn drietal en het rennetje ook uitgebreid dat de konijnen en kippen nu bij elkaar in de ren kunnen zo hebben ze allemaal net wat meer ruimte.

Foto-IMM3XREJ.jpg

Nu de rest van de tuin weer op orde krijgen pfff wat een drama's.

Foto-TUWQLX4C.jpg

Foto-KTKKCCE4.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeetje wat een schrik! Kan je je nijnen niet tijdelijk ergens onder brengen en ze later als je een nieuw hok hebt, ze weer ophalen?

Toen ik moest stoppen met fokken tot we verhuisd waren, heb ik het gros van m'n dieren bij andere fokkers kunnen onderbrengen en nu zijn ze weer terug :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het je eigen konijntjes waren, kan je dan geen afspraken maken met de opvang dat je ze na herstel van je hokken terug kan gaan ophalen? Er zal vast wel iets te regelen zijn, ook ivm de castratiekosten... Wat heftig als je plots al je diertjes moet afstaan... :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals je ziet is er geen herstel bij. De eerste de beste storm gaat 'ie weer om en dan heb ik misschien minder geluk dat er geen gewonden zijn. Ik heb hersteld wat te herstellen viel en is dus teruggebracht tot nog maar 1 hok. Vandaar dat ik wat aandacht vraag voor de konijnen. Ik weet niet wanneer ze voor adoptie kunnen, maar het zijn stuk voor stuk hele lieverds!

Ik heb gewoon het geld en tijd en energie nu niet om weer een hok te gaan maken. Het heeft me 2 jaar geleden een hele zomer en een rib uit m'n lijf gekost namenlijk haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites