Spring naar bijdragen
Gwentje

Papegaai

Recommended Posts

Wij hebben 2 papegaaien, maar ik wil het over 1 papegaai houden Lilo.

Tis eigelijk een lief papegaaitje.. tot die tijd dat ze gaat schreeuwen het klinkt als Héhé! meer hoe wij het noemen in mensengedrag uitdagen.

Dit is niet alles!

Ze bijt ook naar je via de tralies vooral bij mama en papa, naar mij soms.

Kan iemand mij vertellen hoe ik haar toch nog kan proberen een leuker leven te geven ipv alleen maar haar aan zien als een schreeuwlelijkert?

Ik vind dit men laatste kans, ik hoop dat hier mensen zijn wat zelf uit ervaring spreken en mij kan uitleggen hoe ik Lilo meer pret in haar leven bezorg!

Tis een BlauwGelig voorhoofd Amazone. Dit kan gewoon niet meer. Ik wil dat het een tam papegaaitje wordt! Al doe ik er weken voor! [Alhoe

wel ik een ongeduldig persoon ben ..]

Voordeel wel is ze kan niet vliegen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer schreeuwt ze? Is het de hele tijd door? Als er mensen in de buurt zijn of juist niet? Als er lawaai is in huis? Als de hond blaft.

Als je hier naar kijkt en gericht kijkt waardoor ze schreeuwt kun je er misschien achter komen waarom ze het doet of wat haar 'dwars' zit.

Misschien heb je onbewust het schreeuw gedrag aangeleerd door haar aandacht te geven als ze liep te schreeuwen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ligt eraan vandaag was het smorgens. Nou tis ook als je televisie bent aan het kijken. Lawaai denk ik ook wel, want vroeger schreeuwde ik en men broertje vaak het hele huis gek! :$ Zal ik proberen!

Ik vind het top dat je gereageerd heb, als het goed is heb ik hier wat aan! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hey hallo

hoe gaat het nu met je schreeuwlelijkerd??

ik heb er zelf 2

mijn amazone is van nature zo dat hehe en over geluiden heen willen komen is heel herkenbaar

mijn grijze heeft nu pas de kunst van het fluiten uit gevonden en probeert nu zijn volume knopje uit.

als het hier te druk wordt dan heb ik donkere dekens die leg ik dan over de kooi heen.

dan is het best snel stil.

ik zeg dan niks want meestal is het een manier van aandacht vragen

gewoon schreeuwen en dan is de reactie deken over de kooi. als het dan stil is haal je de deken er weer vanaf.

hij zal heel snel leren dat schreeuwen betekend dat hij de deken krijgt en dan zal het wel snel stil zijn.

zo werkt het hier ook. helaas is het wel een kwestie van heel geduldig zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil ik wil zo veel....ik vind dat deze dieren niet in huis gehouden zouden moeten worden.....

Ik ben er zelf met een roodstaart opgegroeid....die klaxoneerde en deed de kat na ect...

Kon boeren, zingen, headbangen, goed praten ect.

Maar ik heb het altijd ziellig gevonden, vrij laten kon niet.....( in de natuur)

Ze is 75 jaar geworden....was vroeger nog (illigaal?) niet geringd naar Nederland gekomen.

Werd afgedankt door Centraal Nederland ( bus bedrijf) toen mijn vader er mee thuis kwam.

Elke bus kon ze na doen, en toeterde dus de toeter na, ook als mensen weg gingen toeterde ze er vrolijk op los.

Ik ben blij dat we haar nog een zo goed als fijne tijd hebben kunnen geven....Maar mijn gevoel....zegt koop nooit een papagaai!

Maar goed dat is mijn mening....en als ik dan dit lees dan denk ik....weet je wel waar jullie aan begonnen zijn?

Deken over de kooi lol onze Jaco beet dan gelijk een gaatje er in en gluurde er door heen en zei hoe hoe waar zijn jullie?

:lol:

bewerkt door bunny ranch chanty

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn vogels zitten gewoon los op de kooi en is het niet zo dat elk huisdier dan zielig is? hoeveel mensen kopen geen hamster vis of konijn en proppen dat dier in een hok en kijken er niet meer naar om? de vraag is gewoon wat voor baasje ben je? als je een goed baasje bent dan geef je je dieren de vrijheid. de vogels die hier nu verkocht worden zijn allemaal nakweek en die zouden nooit kunnen overleven.

ik heb hier geen enkel ongelukkig dier en ieder dier heef hier zijn of haar ruimte en kan doen en laten wat ze willen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .