Spring naar bijdragen
pimpim

teddy dwerg vol klitten

Recommended Posts

wie o wie kan me helpen..

mijn teddy dwerg zit vol met klitten. ik blijf maar kammen maar krijg het er niet uit. zelfs op zijn kont is het een grote klit.. en bij zijn wang zit een behoorlijke klit. ik durf niet zo goed te knippen ben bang dat ik hem raak..

ik denk er over om hem helemaal kaal te knippen zodat alles weer kan groeien.. maar hoe doe ik dit.

hellup.. ik vind dit zo zielig

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Knip hem inderdaad maar kaal.

Knippen is niet zo moeilijk, de schaar evenwijdig aan de huid houden met de punt iets omhoog. Zo kan je niet in de huid knippen.

Waar woon je? Je zou natuurlijk altijd een fokker van langharige dieren kunnen mailen voor hulp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je durft de klitten niet weg te knippen maar wel helemaal kaal?

ALs je een klein (kappers)schaartje gebruikt en je nijn stil zit lijkt me niet dat je hem raakt.

Zowieso zou ik daar mee wachten tot het echt vol zomer is en de temperatuur het toelaat. Tenzij je hem binnen houd natuurlijk.

Over de klitjes, tsja die heeft mijn teddy ook. Je kan die proberen weg te knippen.

Dat is tenminste wat ik doe als het te erg wordt.

Ik volg dit topic ook maar even, benieuwd wat anderen te zeggen hebben.

bewerkt door Blue

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal kaal knippen vind ik nu eigenlijk een beetje drastisch klinken. Als de klitten niet te erg zijn lijkt me niet dat je hem

helemaal moet kortwieken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vorige konijn had vaak klitten bij zijn kontje. Zo erg dat de huid eronder ging irriteren. Ik heb hem toen regelmatig laten scheren bij de dierenarts zodat we de irritatie konden behandelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal knippen hoeft niet.

Hoe oud is hij ? Rond de vierde maand merk ik aan mijn teddy's dat de beharing plots extra zorg vraagt.

Dit komt door de verharing.

Goed bijhouden. Echt minimaal 2 maal per week stevig borstelen.

Een teddy hou je in een schoon en droog hok. Buiten kan de vacht door vochtig weer extra klitten.

Ik heb nog nooit mijn teddy's hoeven te knippen.

Ik weet niet waar jullie wonen. Ik wil er gerust naar kijken.

Misschien kunnen jullie contact opnemen met jullie fokker. Een goeie fokker geeft ook nazorg.

Infomeer hierna. Of het liefst vooraf :)...

Veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen
Hier is de Teddy onder verdoving helemaal geschoren...

Het is toch verschikkelijk dat dit moet. Wat zijn we toch een dierenliefhebbers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is toch verschikkelijk dat dit moet. Wat zijn we toch een dierenliefhebbers.

Het is idd verschrikkelijk, maar deze Teddy is ergens verwaarloosd buiten gehaald... En was de enigste oplossing!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen

Echt zielig. Gelukkig opgevangen.

Juist om dit soort dingen ben ik erg huiverig voor het fokken van teddy's.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt als je konijn het niet toestaat om gewoon gekamt te worden het waarschijnlijk wel vergeten dat het knippen lukt. Als je het wel wil proberen ga dan naar een trimmer, en anders naar de DA onder verdoving.

Wel vind ik dat jij dit op een andere manier had moeten voorkomen, maar dat terzijde. Succes met het klitvrij krijgen van je teddy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een teddy widder moet zeker 2 keer per week gekamd worden ik doe het een keer per week en ze hebben nooit klitten je moet hem gewoon (laten)knippen vooral bij ze kontje en de andere klitjes er ook uit knippen ik heb er pas ook een opgehaald en die heb ik ook ze kont kaal moeten scheren omdat die zo erg in de klit zat was echt zielig kon het beestje niet laten zitten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

teddy widder onderhouden is naar mijn mening veel meer werk dan een teddy dwerg.

Een widder vacht is echt nog een probleem( zijn uitzonderingen)

Ik heb maar twee widders, zijn erg lief maar mijn hart ligt bij de teddy dwerg.

Bij de dwergen ben ik eigenlijk zo mee klaar. En sommige hoef ik eigenlijk niet te borstelen. Zo'n mooie makkelijke vacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klitten wegknippen ja.

Pas wel op voor het staartje, je zou niet de eerste zijn die... brr enge gedachte.

Als hij niet geborsteld wil worden dan kun je het hem wel aanleren door hem eerst elke dag op schoot te nemen, afleiden met iets lekkers en gewoon aaien en borstelen.

En wel consequent zijn, elke dag het zelfde ritueel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
teddy widder onderhouden is naar mijn mening veel meer werk dan een teddy dwerg.

Een widder vacht is echt nog een probleem( zijn uitzonderingen)

Ik heb maar twee widders, zijn erg lief maar mijn hart ligt bij de teddy dwerg.

Bij de dwergen ben ik eigenlijk zo mee klaar. En sommige hoef ik eigenlijk niet te borstelen. Zo'n mooie makkelijke vacht.

Widder betekend gewoon hangoor (Duits), dus die hoeven niet zoveel meer vacht te hebben :P

Het ligt er gewoon aan hoe ze gefokt zijn en hoe doorgefokt, ik heb hier dramatische teddy dwergen gehad, maar ook dramatische teddy hangoren. Helaas vang ik ze dan ook niet meer op.. ik zou gewoon de tondeuse erover halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben dus een hobby teddy widder fokker, en ik zou dus ook zeggen dat je je teddy dwerg niet kaal moet scheren.

Ten eerste is het nog niet zo warm en ten tweede als je teddy jeuk krijgt als ie kort geschoren is krabt ie zijn hele huid open.

Dat heeft een vriendin gehad met haar teddy dwerg, die zat ook stijf onder de klitten waar ze hem vandaan heeft gehaald.

Dus toen ze hem geschoren had en hij zichzelf begon te krabben, haalde hij zich helemaal open.

Waar woon je?

Anders kan je met je teddy bij mij langs komen en dan haal ik hem uit de klit.

Groetjes een teddy liefhebster

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .