Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Rosanne89

ik ben Rosanne!

Recommended Posts

Ik heb bij dit forum heel vaak baat bij gehad bij de voorbereidingen

om weer een konijntje in huis te halen. Ik heb als klein meisje

altijd konijnen gehad en ik wil nu weer heel graag eentje! Ik heb me

goed voorbereid, het hok ga ik met mijn broer bouwen (foto's

komen als jullie geïnteresseerd zijn!) en ik mag mijn Vlaamse

manneke 22 feb ophalen in Assendelft bij een fokker voor Vlaamse

Reuzen. Joah wordt de naam van mijn zwarte Vlaam.

Ik ben Rosanne, ik woon mijn hele leven al in Haarlem, 5 Maart word

ik 22 jaar en ik ben studente in de Verpleegkunde.

Jullie zullen mij regelmatig zien verschijnen op het forum aangezien

ik graag over konijnennieuws, -verhalen, -praatjes, -weetjes wil

mee praten!

Bedankt voor het lezen!

Tot ziens in het forum!

Rosanne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi Rosanne, welkom!!

Ik heb ook 2 vlaamse reuzen, komt die van jou ook bij Noom vandaan?

Ook ik zal begin maart mijn reusjes gaan ophalen.

Groetjes!

Ja hij komt inderdaad bij Noom vandaan! Ik heb hem gevonden via de website www.vlaamsereuzenclub.nl

bij de fokkerslijst. Ik had eentje eerst uit amstelveen geprobeerd te bereiken, maar ik hoor nu niks meer

van hem dus ben ik op tijd gaan zoeken naar een andere fokker. Mooie beestjes heeft Noom he!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
welkom..

en waarom mag ik geen vlaamse reus x]

dat mag alleen onder de voorwaarde: alle 7 konijnen weg... en ik ook! dan komt ie op mijn kamer. noujaaa zeg x]

Hahaaa! Ja ik mocht toen ik thuis woonde ook geen konijn hoor, laat staan een VR

Maar ik woon nu bijna een jaar op mezelf en mijn huisgenoten vinden het goed! :)

Maar je hebt zeven konijnen!! wauw!! groot stuk grond aan het huis?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
welkom hier:D

krijgt je vlaam ook een vriendinnetje?

en wij vinden foto's erg leuk:D

Eh, nee. Ik heb het overwogen om er twee te nemen, ik heb toen nagedacht over mijn andere konijnen, die zijn allebei erg oud geworden en zijn alleen gebleven, kregen genoeg aandacht enz. Verder heb ik mensne die een konijn hebben gevraagd wat hun ervaring is, en het gaat prima alleen. Ja misschien is met z'n tweetjes wel beter, maar er zijn ook mensen die hebben één kat en daar hoor je niemand over. Dus ik heb het overwogen, ik word zijn vriendinnetje :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Citaat van de email:

"Op een leeftijd van ongeveer 6 weken mogen ze bij de voedster weg, afhankelijk of ze groot genoeg en goed gegroeid zijn.

We fokken maar 1 of 2 nestjes per voedster, niet meer omdat we hobby matig deze dieren hebben enkel voor de shows. "

Ik dacht ook 8 weken hoor.. Naja ik vertrouw wel op zijn deskundigheid, als die vlaampjes sterk genoeg zijn.. Ik kijk sowieso nog wel of het beestje een goede conditie heeft.. Maja, toch beetje twijfeldetwijfel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op BB! Wel jammer dat je geen vriendinnetje erbij neemt maar oke.. Alleen kan wel maar konijnen zijn gewoon echt het gelukkigst met een vriendje/vriendinnetje maar oke...

Als je je VR hebt horen we dat vast wel! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom!

Dat is wel vroeg ja, 8 weken wordt gezegt dat dat het best ik zal een dag of 2 eerder zijn oke, maar 2 weken eerder?

Ik heb je aanstaande konijn bij noom al live mogen aanschouwen vorrige week.

Ik zou wel nadenken om voor 2 te gaan. De 2e kan ook een klein ras zijn als je met ruimte kampt. Maar konijnen zijn groepsdieren en kunnen alleen eenzaam worden. En als je nooit 2 konijnen hebt gehad heb je ook niet gezien hoeveel baat een konijn met een maatje heeft. Ze worden ook nog eens ouder!:yes:

bewerkt door Lianne22

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb het gehoord ja, maar je wil je vlaam hebben omdat het krokusvakantie is heb ik gehoord en dus eigenlijk geen geduld hebt :P

:he:. ja dat is wel begrijpelijk natuurlijk! wachten is ook lastig.

maar in dat geval heeft het beestje er meer aan als je hem later ophaald. en hij nog even bij mams blijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier:D

Katten kun je niet echt met konijntjes vergelijken. Katten zijn in het wild ook solitaire dieren, terwijl dat niet het geval is voor konijntjes. Konijntjes leven dus in groep en eigenlijk horen ze dus niet alleen. Maar dat even ter zijde ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites