Spring naar bijdragen
Hart16

Furminator

Recommended Posts

Ik weet niet wat de furminator precies doet. Maar bij Stewie komen er echt plukken haar uit de meeste zijn wit *hij is bruin en zijn onder vracht is wit* Ik heb nooit een ruikam geprobeerd dus weet niet of het het zelfde effect heeft. Ik heb Stewie er nu 4x mee behandelt en hij verhaart zo goed als niet meer... Hiervoor vlogen de haren echt in plukken door de lucht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en daar verkochten wij ook de furminator. Maar zoals Evee al zei, er zitten kleine mesjes in, waardoor ik er ook echt geen voorstander van ben. Daarbij heb ik bij een lezing van een trimster juist geleerd dat het slecht is om welk dier dan ook elke dag of elke week te kammen/borstelen, omdat je dan de haren beschadigd en ze dus alleen maar meer gaan ruien. Ik snap natuurlijk wel dat lang harige dieren toch vaker geborsteld moeten worden, al is het maar om te verkomen dat ze klitten krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoor ook graag de reacties, ik heb 1 teddy widder (de andere hebben er duidelijk minder last van) die vaak van die onder 'vilten'heeft. met kammen en brostelen krijg je die slecht weg. plukken helpt deels maar die dicht op de huid zitten zijn lastig weg te halen (vooral bij de voorpoten en buik). Rosie heeft ook duidelijk veel langer haar dan de andere waardoor ik hem af en toe ook even een kappers beurtje geef.

maar ik wil voorkomen dat die ondervilten aan zijn huidje gaan trekken en pijn gaan doen.

dus ik hoor ook graag de reacties hierop of deze daar ook bij kan helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb de furmaster binnen gekregen, een kam die hetzelfde doet, besteld bij zooplus

je weet niet wat je meemaakt zoveel haren eruit gehaald, mijn konijn is gehalveerd, dit moet zeker schelen met de verharing

ben er blij mee, vooral omdat beppie regelmatig verstopping had met kettingkeutels , dat moet zeker minder worden nu

vraag mijn eigen alleen af wat de kam nou precies doet, snijd hij de ondervacht eraf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mijn konijnen lijken ze het niet leuk te vinden. Ze trekken met hun huid als ik ze kam, volgens mij doet het een beetje pijn. Dat is wel jammer want het was de originele, we hebben hem toen gekocht voor 40 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .