Spring naar bijdragen
Hart16

Furminator

Recommended Posts

Hallo,

Voor mijn hond gebruik ik een furminator. Dat werkt hartstikke goed, zijn vacht glanst, en hij vindt het ook gewoon lekker om daarmee gekamd te worden.

Nu heb ik ook een langharig konijn (Teddy dwergje), waarvoor ik een borstel gebruikt die me is aangeraden door de dierenwinkel (met van die pinnetjes), en een (vlooien)kammetje voor zijn kopje. Ik vind dat borsteltje persoonlijk niet zo lekker werken, en mijn konijn komt ook niet echt over alsof hij het helemaal super vindt. Nu zag ik op de website van furminator, dat ze er ook één voor 'kleine huisdieren' hebben. Is er misschien nog iemand met een langharig konijn die gebruik maakt van zo'n furminator, en werkt het, en bovenal, wat vindt het konijntje ervan om gekamd te worden met de furminator?

Gr. Jolanda

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de opvnag hebbenwe ook zo'n ding en ik geloof niet dat het echt bevalt voor langharige konijnen. Voor kortharige konijnen met een dikke vacht (Franse Hangoren hebben dat vaak wel, en Duitse Hangoren) helpt het wel goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb idd een originele voor mijn duitse hangoor Max en ik vind em ook ideaal! ik heb ook lang getwijfeld en die in de opvang geprobeerd (die dollie bedoeld, maar dat is geen originele furminator en ik merk wel verschil de echte vind ik beter werken, maar die is ook kleiner)

Ik heb em dus niet gebruikt bij een langharig konijn, maar heb afgelopen woensdag wel een aantal langharige konijnen gekamt. Wat ik het fijnste vind is een ruikam voor de hond. (die voor konijnen is te fijn, daar trek je de haren mee uit) ik heb de furminator woensdag niet gebruikt voor de langharigen, de kam leek mij preciezer. maar je zou een stukje kunnen proberen met die van je hond (bijvoorbeels op de rug, daar is het oppervlak wat groter) Dan hoef je niet direct 1 te kopen om te proberen. Maar ik heb ook gezien dat er speciale furminators zijn voor langharige dieren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Let wel op dat er in een furminator gewoon kleine mesjes zitten en je dus eigenlijk de vacht afsnijd.

Pas dus op dat je de ondervacht niet te veel uitdunt en gebruik hem dus ook niet te vaak!

Ik heb zelf geen ervaringen er mee met langharige konijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nu is dat bij max eigenlijk geen overbodige luxe, met name in de zomer niet. Zijn vacht is echt heel erg dik en hij woont binnen. Daarnaast heeft hij het met name in de zomer erg snel te warm. ook heeft max niet echt een ondervacht geloof ik.

er staat ook duidelijk op de verpakking dat je hem niet vaker als 1 keer per week 10 minuten tot maximaal een kwartier moet gebruiken. Maar moet zeggen dat het wel goed werkt. Max is erg aan het verharen en normaal gesproken heeft hij als ik hem smiddags geborsteld heb s avonds al weer plukken op zn rug/komt zitten, maar nu na 2 dagen ziet hij er nog steeds netjes uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dan heeft hij inderdaad alleen maar ondervacht en geen bovenvacht:p zo kun je het ook bekijken:p

maar ik bedoel mee dat hij niet heeft dat er kortere haartjes tussen zitten (wat in mijn ogen de ondervacht is) alle haren zijn even lang (een cm of 3-4) en staan heel dicht op elkaar (je kunt niet bij de huid komen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of je ondervacht zo moet zien hoor. Dat je niet bij de huid kunt komen is ook juist iets dat kenmerkend is voor ondervacht geloof ik.. :P die dient immers om de huid droog te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet niet of je ondervacht zo moet zien hoor. Dat je niet bij de huid kunt komen is ook juist iets dat kenmerkend is voor ondervacht geloof ik.. :P die dient immers om de huid droog te houden.

daar heb je ook weer een punt..... nou ja laten we het er dan op houden dat max gewoon teveel vacht heeft:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou geen furminator gebruiken voor een langharig konijn. Zoiezo is het beter geen kam te gebruiken. (borstel is beter)

Als je teddy last heeft van zijn onderwol kan je hem wel plukken. Dan pluk je de onderwol er gewoon uit. Het meeste is dood haar, dit kan je goed herkennen. Als je dan klaar bent heeft je konijn een heerlijk glad vachtje.

bewerkt door Hilke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit van een furminator gehoord! Maar brutus heeft heel veel onderwol en ik moet hem echt plukken en veel borstelen en hij ziet er nu niet uit. Maar dit kan dus een soort van uitkomst bieden dat hij er sneller door de rui heen komt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben persoonlijk geen fan van de Furminator bij konijnen, (ik gebruik hem wel bij honden, maar als ik zie hoe vlug je een hondenhuidje ermee kan beschadigen bij verkeerd gebruik ...), ik pluk hen als ze in de rui zijn. Vind het ook best leuk om te doen, en het duurt voor de konijnen niet lang. Maar als de Furminator voor jullie wel werkt, des te beter, he?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb m! En ik heb hem ook getest. Voor brutus werkt het ideaal (dat vind hij zelf niet natuurlijk) voor de andere konijnen niet maar die hebben het ook niet nodig. Thx Voor de tip!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb sinds 1 week de Furminator! Geweldige uitvinding. Stewie is eigenlijk constant aan het verharen en hij leeft bij ons binnen. Heb hem nu 3x behandelt en hij glanst helemaal! ik heb gewoon 2 boterhammen zakjes vol haar. Molly vind het niet leuk en wil het aanvallen. Pommy reageert er niet echt op. Ze loopt wel sneller weg dan Stewie. Hij blijft gewoon liggen =]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had nog nooit van zo'n ding gehoord, maar toen ik de titel Furminator las, dacht ik aan iets stofzuiger-achtigs dat de vacht gewoon opslurpt.

Wilde ik gewoon even zeggen :he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dierenkliniek wilhelminapark heb ik hem besteld maar zag hem toevallig gister liggen bij Pets Place. Dus hij zal bij de meeste dierenwinkels wel te vinden zijn. Vind het een mooi ding! (werkt prima!)

Kost om en nabij de 30 - 35 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .