Spring naar bijdragen
Jaguar

Jaguar

Recommended Posts

Hoi!

Ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Natalya, ik ben 22 jaar en ik woon in Leiden. Ik werk nu aan de Erasmus Universiteit, waar ik college geef en bezig ben met mijn promotie. Uiteraard moet al dit serieuze gedoe goed uitgebalanceerd worden, dieren zijn dan ook een van mijn grootste passies! Ik woon sinds herfst vorig jaar in een appartement, en heb nu de ruimte om wat huisdieren te houden. Ik word dan ook vergezeld door een tropisch aquarium en (sinds gisteren) 2 lieve konijntjes.

Voor de liefhebbers maar meteen een foto:

DSC05222.jpg

De rechter heet Wammes en de linker heeft nog geen naam, die is van mijn vriendin en ze heeft nog wat moeite een passende naam voor hem te bedenken. We hebben de konijntjes uit een opvang gehaald, ze zijn nu 5 maanden oud. Ze zitten in een kooi van 1.20 bij 0.60 bij 1.00 die twee verdiepingen heeft (2x 1.20 dus in de lengte) en daarvoor hebben we een ren gemaakt zodat ze zich ook een groot deel van de huiskamer toe kunnen eigenen:mdr: Nou heb ik niet echt verstand van konijnen (alleen gerbils gehad vroeger want ik mocht nooit een konijn...) maar mijn vriendin is ermee opgegroeid dus daar vertrouw ik dan maar op!

Verder heb ik nog 2 honden bij mijn ouders, een boerenfox van 14.5 (Lucky) en een grote munsterlander die net een jaar oud is (Tommy). Toen ik op de middelbare school zat heb ik veel gerbils gehad en met 1 koppel gefokt, dus van gerbils weet ik in ieder geval heel veel!:P

Nou dat was het zo ongeveer, vragen zijn uiteraard welkom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

misschien kan je de linkse snowball of sneeuwbal noemen ofzo

niet raar bedoelt maar hij is zo lief klein harig en schattig en aangezien hij wit is vind ik snowball wel grappig

zijn ze erg druk?

mijn konijn wel :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee ze zijn nu nog aan het wennen, Wammes is vooral heel voorzichtig maar de witte heeft al wel ontdekt dat hij naar boven kan en hij vindt echt alles leuk. Een avonturiertje :) Dus ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren zodra we de ren eraan zetten (is er nu nog niet bij zodat ze rustig kunnen wennen, ze zitten nog geen 24 uur in die bak)!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
En dat gaat goed, 2 rammetjes? Want 2 rammetjes bij elkaar gaat meestal fout. Er zijn uitzonderingen, maar die zijn er maar weinig.

En volgens Zwitsers gebruik, wat bedoel je daar precies mee? :)

Met kaasfoundue?:neutral:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschijnlijk bedoeld ze daarmee dat in twee gecastreerde rammen een hele gangbare combi zijn in Zwitserland. :P Althans, dat is wel zo, dus ik neem aan dat ze dat bedoeld. :P Misschien zijn ze inderdaad wel met kaasfondue gecastreerd :rofl:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou in Zwitserland hebben ze veel uitgebreidere dierenwetten dan in Nederland, 1 van de wetten is bijvoorbeeld dat konijnen NOOIT alleen gehouden mogen worden (er zitten volgens mij ook vrij grove consequenties aan als je betrapt wordt op het houden van een 'eenzaam' konijn), en dus NOOIT alleen verkocht mogen worden behalve als er al een vriendje voor ze is. Dit leidt ertoe dat men ook andere gebruiken heeft wat betreft de konijnen, zo worden mannetjes in Zwitserland vaak vrij vroeg al gecastreerd (zo rond de 10 weken oud) en worden ze ook vaak samen verkocht en samen gehouden (kans daarop is logischerwijs groter dan hier als iedereen bij wet verplicht is konijnen minstens met 2 te houden). Een 'voordeel' hiervan is dat ze gecastreerd worden voordat hun hormonen uberhaupt ooit op gang zijn gekomen, en die zullen ze dus ook niet meer krijgen. Ze hebben daar heel goede ervaringen met deze methode. Aangezien Wammes en Dribbel broertjes zijn en dus altijd samen hebben gezeten en vroeg zijn gecastreerd, wilden wij ze het voordeel van de twijfel geven en vertrouwen op een gebruik dat elders zeer gewoon en succesvol is. Mocht het toch fout gaan halen we ze uiteraard uit elkaar en krijgen ze beiden een voedster als maatje. Maar de vrouw van de opvang had ze dus al 5 maanden in haar bezit en zei dat ze heel veel vertrouwen in hen had, omdat ze nog altijd zo ontzettend goed met elkaar omgaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke opvang heb je ze vandaan? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik was wel op de hoogte van wat je nu vertelt, maar de meeste opvangen in Nederland zijn er heel huiverig voor om rammen samen te plaatsen, ondanks dat het in andere landen (ook Engeland en Amerika worden veel vaker bijv. exram/exramkoppels of trio's gehouden) wel gebruikelijk(er) is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opvang Muffins in Den Haag! Zij plaatste normaal ook geen rammen samen, vooral omdat de meeste konijntjes die binnen komen ouder zijn dan 10 weken en dus op latere leeftijd door haar worden gecastreerd. Voor haar was het dus ook een primeur!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welke opvang heb je ze vandaan? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik was wel op de hoogte van wat je nu vertelt, maar de meeste opvangen in Nederland zijn er heel huiverig voor om rammen samen te plaatsen, ondanks dat het in andere landen (ook Engeland en Amerika worden veel vaker bijv. exram/exramkoppels of trio's gehouden) wel gebruikelijk(er) is.

Bij mij :wink2: Ze waren te lief met elkaar om ze apart te plaatsen. Ze zijn inderdaad heel jong gecastreerd, omdat bij hun de balletjes al met tien weken ingedaald waren. Ik denk dat dat veel invloed heeft gehad op het feit dat ze zo'n hecht koppeltje zijn geworden. I

Gezien hun gedrag durfde ik het voor het eerst op de ruim 500 konijnen die geplaatst zijn aan om ze samen te plaatsen. En we hebben goede afspraken gemaakt mocht het fout gaan. Wat ik absoluut niet verwacht.

Verder ga ik geen rammetjes samen plaatsen hoor, ook niet als ze vroeg gecastreerd zijn. Maar dit is een uniek koppeltje. Een uitzondering die de regel bevestigd zeg maar.

Leuk om een foto van ze te zien, het zijn echt schatjes.:wink2:

bewerkt door Muffins

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okay :yes: ik denk dat twee ex-rammen net zo goed een heel stabiel koppel kunnen vormen, ook wel afhankelijk van karakter natuurlijk. Zou het zelf best aandurven. Alleen is het natuurlijk even een ander verhaal als de konijnen voor iemand ánders bestemd zijn.. Dan liever de bekende zekerheid. Maar om nu een hecht koppel uit elkaar te halen daarom is natuurlijk ook weer zo wat! Dus dit is wel super. Ik vind ze fantastisch in elk geval :love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites