Ga naar inhoud

Dierenarts Peize???


Moreth

Aanbevolen berichten

Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met konijnen bij de dierenkliniek in Peize?

Ik zit er zelf namelijk over na te denken om Michu daar te laten castreren aangezien de KKDA's die hier op de website zijn gewoon te duur zijn helaas...

Dus ervaring gevraagd aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet dat jij skippy ook graag wil, maar als jij voer en castraties al te duur vind, kun je et dan niet beter bij 3 konijnen houden ipv 4 ?

Konijnen zijn niet goedkoop, Skippy is niet de jongste en daar zouden dus zomaar een hele lading dierenarts kosten bij kunnen komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kijk is bij van stad tot wad een castratie van een licht konijn 56 euro, als het konijn boven de 2 kilo komt is een castratie 67 euro bij de dierenkliniek in Peize is dit 45 euro, dit noem ik toch een redelijk groot verschil. en nee ik ga geen 42,50 euro betalen voor 10kg voer, ik ben gek met mijn konijntjes en wil ze ook wel het beste geven maar ik was niet van plan om aan het eind van de maand op een houtje te bijten omdat sommige dingen volgens een forum (misschien wat cru om te zeggen) beter is voor mijn konijnen... Ik heb het namelijk ook anders gezien... Dierenartskosten op zich vind ik niet erg maar als ik kan kiezen tussen een goedkoper alternatief dan heb ik liever die keuze, qua nazorg en dergelijke ga ik de dierenarts nog bellen om dit na te vragen hoe dat allemaal zit, ik vroeg mij gewoon af of iemand er ervaring mee had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dieren kosten geld, ik hoorde dat jij Michu zonder reismandje mee had genomen naar de opvang vandaag

Ik denk echt dat het beter is als je Skippy in de opvang laat, hij vind wel een ander baasje.

Je zegt overal dat je krap zit... En omdat Skip al oud is kan het zo zijn dat hij zo opeens ziek word.

Skip is het maatje van iedereen bij de opvang en verdient gwoon medische hulp als hij dat nodig heeft ( andere nijnen natuurlijk ook )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me echt bij Lianne en Nienke aan, bedenk nog eens heel goed of je wel een vierde konijn de juiste zorg kunt bieden. Niemand die vindt dat je 42 euro moet uitgeven aan 10kg voer, maar feit is wel dat een konijn goede voeding nodig heeft. Die goede voeding kun je óók een stuk goedkoper al vinden (15 euro voor 15 kg bijv.) dus zo'n probleem moet dat niet zijn.

Over de dierenarts in Peize kan ik je niks vertellen, maar mijn dierenarts (www.dierenpoli.nl, in Sappemeer) is konijnkundig en vraagt ongeveer €45,- voor een castratie. Dan moet je wel wat verder rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok die opmerking vind ik een beetje onnodig maar op dit moment zit ik inderdaad even krap, aan het eind van de maand is dat geen probleem meer, ik weet dat Skippy een ouder konijn is waar zo ineens wat mis mee kan zijn, dat kan met de andere 3 konijnen ook zo wezen, zelfs als ik geen geld heb om medische hulp te bieden zorg ik wel dat ik geld krijg voor de medische hulp die ze nodig hebben, maar ik vind dat als ik de keuze heb tussen goedkoper voer wat net zo goed voor de konijnen is als een goedkopere behandelmethode voor de konijnen ik mezelf in de vingers snij als ik bakken met geld uitgeef terwijl het ook beter kan, ik bel die dierenarts nog en als de antwoorden mij niet bevallen of ze weten heel veel niet dan ga ik ook op zoek naar een andere dierenarts, maar omdat een dierenarts nou net niet op de lijst staat omdat niemand er ervaring mee heeft wil nog niet zeggen dat het geen goede dierenarts is... Ik bedoel ik kan ook wel 50 euro aan voer uitgeven voor 10kg hondenvoer dat is exact hetzelfde principe maar waarom zo veel uitgeven als een goedkoper alternatief net zo goed is voor m'n honden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok die opmerking vind ik een beetje onnodig maar op dit moment zit ik inderdaad even krap, aan het eind van de maand is dat geen probleem meer, ik weet dat Skippy een ouder konijn is waar zo ineens wat mis mee kan zijn, dat kan met de andere 3 konijnen ook zo wezen, zelfs als ik geen geld heb om medische hulp te bieden zorg ik wel dat ik geld krijg voor de medische hulp die ze nodig hebben, maar ik vind dat als ik de keuze heb tussen goedkoper voer wat net zo goed voor de konijnen is als een goedkopere behandelmethode voor de konijnen ik mezelf in de vingers snij als ik bakken met geld uitgeef terwijl het ook beter kan, ik bel die dierenarts nog en als de antwoorden mij niet bevallen of ze weten heel veel niet dan ga ik ook op zoek naar een andere dierenarts, maar omdat een dierenarts nou net niet op de lijst staat omdat niemand er ervaring mee heeft wil nog niet zeggen dat het geen goede dierenarts is... Ik bedoel ik kan ook wel 50 euro aan voer uitgeven voor 10kg hondenvoer dat is exact hetzelfde principe maar waarom zo veel uitgeven als een goedkoper alternatief net zo goed is voor m'n honden?

Ik snap dat je krap zit, maar misschien kun je op een andere manier bezuinigen, in plaats van bezuinigen in je dieren. (Bijv. eerder lichten uit doen enz...) Dieren hebben zorg nodig, net als ieder mens. ik snap dat je misschien niet zoveel geld kan uitgeven, maar realiseer wel, dat als er dadelijk wel echt iets is met je nijntje, en je dierenarts kan niks doen omdat hij er geen verstand van heeft, dat het misschien wel gered had kuunnen zijn met een KKDA, en volgens mij is het dan echt wel die paar euros extra waard.

& daar komt bij dat meerdere nijntjes nou eenmaal geld kosten. Misschien had je er eerder aan kunnen denken voordat je ze aanschafte. FF bedenken of je ze zorg voor de hebt.

aangepast door Lauwtjee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me echt bij Lianne en Nienke aan, bedenk nog eens heel goed of je wel een vierde konijn de juiste zorg kunt bieden. Niemand die vindt dat je 42 euro moet uitgeven aan 10kg voer, maar feit is wel dat een konijn goede voeding nodig heeft. Die goede voeding kun je óók een stuk goedkoper al vinden (15 euro voor 15 kg bijv.) dus zo'n probleem moet dat niet zijn.

Over de dierenarts in Peize kan ik je niks vertellen, maar mijn dierenarts (www.dierenpoli.nl, in Sappemeer) is konijnkundig en vraagt ongeveer €45,- voor een castratie. Dan moet je wel wat verder rijden.

Dat verder rijden vind ik niet erg, als hij inderdaad konijnkundig is en 45 euro vraagt dan wil ik daar ook best wel heenrijden, maar op zich is goede zorg bieden niet zo'n goed probleem. Over dat voer inderdaad hope farms trio is 15 euro voor 11,5 Kg en aangezien dat ook goed voer is bestel ik dat zodra het voer van de pet's place op begint te raken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je krap zit, maar misschien kun je op een andere manier bezuinigen, in plaats van bezuinigen in je dieren. (Bijv. eerder lichten uit doen enz...) Dieren hebben zorg nodig, net als ieder mens. ik snap dat je misschien niet zoveel geld kan uitgeven, maar realiseer wel, dat als er dadelijk wel echt iets is met je nijntje, en je dierenarts kan niks doen omdat hij er geen verstand van heeft, dat het misschien wel gered had kuunnen zijn met een KKDA, en volgens mij is het dan echt wel die paar euros extra waard.

& daar komt bij dat meerdere nijntjes nou eenmaal geld kosten. Misschien had je er eerder aan kunnen denken voordat je ze aanschafte. FF bedenken of je ze zorg voor de hebt.

Nja dat krap zitten komt eigenlijk doordat me pup ineens ziek bleek te zijn en wat aan zijn oren had en aangezien ik een week ziek ben geweest heb ik niet het geld gekregen wat ik normaal krijg dus eigenlijk gewoon een samenloop van omstandigheden, ook ben ik ineens van een weekloon omgezet naar een maandloon dus je krijgt precies ALLES wat je niet nodig hebt op exact dezelfde tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar wil je een consult voor??

En een dierenarts komt niet op de lijst als je er niet heen gaat inderdaad, maar dan zou i ker voor kiezen om bij de eerstvolgende entingen daar heen te gaan om even te "testen".

Dat lijkt me inderdaad veiliger om te doen, kan er niet zo superveel mis gaan haha xD een castratie is een grote ingreep en als dat fout gaat raak ik me kleine Michu kwijt en dat wil ik absoluut niet :P informatie vragen helpt toch vaak om een goede beslissing te nemen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel morgen wel even :) ik ben de hele dag vrij en ik kan toch pas voor eind van de maand een afspraak maken, maar ik heb het niet zo op dierenartsen die prijzen beredeneren op gewicht, dat vind ik gewoon puur diefstal van de portemonnee en dan heb ik t over van stad tot wad xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom denk ik naar de opvang, kunnen we meteen zien of de meiden goed reageren op hem, ik had al tegen Marjanne gezegd trouwens dat ze Skippy niet persé vast hoefde te houden en dat als hij door iemand anders meegenomen kon worden ik dat ook prima vind, maar ik had zo iets van de voedsters kunnen gaan vechten om het rammetje dus om gewoon orde te houden in de groep wil ik er 2, als het niet nodig is en de dames gewoon goed reageren op Michu dan is het ook niet nodig :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .