Ga naar inhoud

Raar geluid tijdens ademhaling als ze rent!


Marjolein

Aanbevolen berichten

Ik kom net van de dierenarts af, heb Dirkje in laten enten. Ze is ineens der zindelijkheid kwijt en laat druppeltjes vallen overal... ik denk dat ze t aan der blaas heeft en de dierenarts ook, moet morgen urine op proberen te vangen en inleveren. Ze loopt ook met de staart meer dan normaal omhoog.

En maakt rare geluidjes tijdens het rennen...

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Ben zo bang dat ze pijn heeft, maar ze is wel levendig en eet goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staart meer dan normaal omhoog en urine laten gaan kan duiden op een blaasontsteking.

Dat rare geluidjes tijdens het rennen?????

Ik zou even haar ademhaling gewoon goed in de gaten houden, mocht het veranderen (moeilijkere ademhaling) terug naar de da, het zou dan kunnen duiden op een wat ernstige entreactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar goed in de gaten houden. Maar dat doe je ook wel. Als ze ziek is had ze eigenlijk niet geënt mogen worden. Is ze alle symptomen pas na de enting gaan vertonen? Het klinkt wat vreemd eigenlijk. Je zou gaan denken aan stres ofzo.

Of.... klinkt ze als een cavia van oink, oink en druppelt ze op nieuw/neutraal terrein? Kan ze schijnzwanger zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi wel! Een cavia kan een geluid maken dat erg lijkt op het geluid dat een voedster maakt als ze schijnzwanger is en niet wil dat de ram op haar rijdt bijvoorbeeld. Er zijn nog wel meer situaties waarin ze dan zo piept en dat is dat ze iets niet wil! Het is lastig om dat geluid te omschrijven, ik heb het geprobeerd.

Een schijnzwangerschap duurt weken!! Dat nestje is pas de laatste dagen en het einde van de schijnzwangerschap. Pas dan heb je het als niet oplettend konijnenhouder door. Als je ervaring hebt merk je het veel eerder aan het gedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .