Ga naar inhoud

Ram laat blindedarm keutels liggen


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Keutels worden onderzocht

KKDA zegt een waxinelichtje houder per kilo konijn

Ze krijgen nu 25 gram HFS smorgens

Smiddags groente niet te veel

En 16.00 20 gram HFS

En heel de dag hooi en vers water

Ik ga dadelijk kijken wat er in een waxinelichtje houder kan das wel super weinig lijkt mij

Ik ga nu smorgens en savonds 20 geven

Dus 40 per konijn op een dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat is wel flink minder ja! Was hij ook te dik dan of dat niet? Lijkt me wel erg weinig maar misschien ligt dat aan mij?

Als je kijkt naar de richtlijn die hier "gehanteerd" wordt is het wel flink minder, maar als je op Engelse fora kijkt is dat eigenlijk nóg veel. Daar wordt voor praktisch élk konijn een eierdopje biks geadviseerd. Nu weet ik niet hoeveel biks er in een eierdopje gaat maar veel is het niet. Blijkbaar wel genoeg want de meeste konijnen daar zijn prima op gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn met zijn viertjes, en krijgen zo'n 120 gram HF op een dag. 60 gram 's morgens en 60 gram 's avonds. Met zijn viertjes dus...

Dat is 30 gram per konijn, per dag. En ze zijn allemaal tussen de 2,5 en 2,7

Ik denk dat je dus even biks moet minderen, en evt. de tijden waarop je voert aanpassen. BDK's worden vooral 's morgens en 's avonds geproduceert. Dus als je 's morgens alleen hooi geeft, en ze 's avonds voor je naar bed gaat hun portie biks geeft, zouden ze logisch gezien hun keutels moeten opeten.

Dit heeft bij mijn binnennijn goed geholpen. Zij at zelfs haar BDK's niet toen ik haar helemaal geen biks gaf, een echt extreem geval dus. Nu gaat het gelukkig goed, maar het is nog steeds oppassen met wat ze wanneer eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jrjsieben-albums-beertje-goldy-picture35403-samen-mandje-blindedarm-keutels-beertje-006.jpg

Deze foto is van gisteren

Nou dan zijn ze toch niet dik lijkt me :he:

Als je samen in een vervoersboxje past

Ik ga gewoon 20 smorgens geven en 20 savonds

En smiddags de groente en heel de dag hooi en vers water

Ik heb wel van een tomatenblikje inhoud gehoord maar daar kan ook maar weinig in

Hij zit mooi in zijn wintervacht daardoor lijkt hij wat dikker :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt naar de richtlijn die hier "gehanteerd" wordt is het wel flink minder, maar als je op Engelse fora kijkt is dat eigenlijk nóg veel. Daar wordt voor praktisch élk konijn een eierdopje biks geadviseerd. Nu weet ik niet hoeveel biks er in een eierdopje gaat maar veel is het niet. Blijkbaar wel genoeg want de meeste konijnen daar zijn prima op gewicht.

Ja interessant om te weten. Ik heb je een vraag ivm brutus gestuurd om t topic niet te kapen..

@ jrjsieben ik ben benieuwd of daar t probleem verder mee is opgelost. Grappige foto trouwens haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jrjsieben-albums-beertje-goldy-picture35403-samen-mandje-blindedarm-keutels-beertje-006.jpg

Deze foto is van gisteren

Nou dan zijn ze toch niet dik lijkt me :he:

Als je samen in een vervoersboxje past

Ik ga gewoon 20 smorgens geven en 20 savonds

En smiddags de groente en heel de dag hooi en vers water

Ik heb wel van een tomatenblikje inhoud gehoord maar daar kan ook maar weinig in

Hij zit mooi in zijn wintervacht daardoor lijkt hij wat dikker :yes:

Ze hoeven niet persé te dik te zijn, maar de hoeveelheid biks kan te veel zijn waardoor ze voor hun gevoel de stoffen uit de BKD's niet nodig hebben.

Waarom probeer je het niet gewoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was eenmalig :yes:

Maar ik ben dan gelijk ongerust:bounce:

Heb het niet meer gezien

Ik hou het in de gaten

Mocht het weer voorkomen dan krijgt hij een kuur

Hoe ik dat bij hem voor elkaar moet krijgen want hij is helemaal niet aanhankelijk:$

Geef nu 20 gr smorgens en 20 gram savonds per konijn {HFS}

Plus hooi en groente

En hooi wordt sinds een tijdje steeds beter gegeten :he::he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .